TESTOVI

Test Audi A4 40 TDI Quattro S Line

18KPregleda

Dobar, moglo je bolje!

Lagano osveženi Audi A4 stigao je na tržište u doba malog zatišja u premijum segmentnim brendovima ove klase. Možda je to šansa? Možda i nije? Sve zavisi od toga kako su je iskoristili…

Test: Miodrag Piroški 

Iako većina komentariše kada vidi fotke na FB „auuu, A4 40TDI, sada već stavljaju četiri litre ispod haube“, moram da svaki put se ponavljam ko papagaj! Neeee aman zaman ljudi Božiji…

Da, Audi A4 40 TDI ispod haube ima zaista četiri litre zapremine, ali podeljene u dve litre radne zapremine dizel agregata i dve litre zapremine posude za vetrobransku tečnost!

Šalu na stranu; kada oni već mogu da se sprdaju sa nama što se tiče oznaka modela, možemo i mi da im odgovorimo na isti način. Zaista, novim oznakama modela Audi osim što je izazvao zabunu kod kupaca, učinio je i da su mu modeli u tehničkom smislu neprepoznatljivi uz eliminisanje „loženja“ već na samu oznaku modela.

Prosto kao da ih vidim, seli oni tako u neki ingolštadski stakleni akvarijum (sala za konferencije). Onaj sa najmanje „soli“ u glavi ali naravno jako strukturno ušniran u japi menadžerskom fazonu (sa uzanim nogavicama na odelu)  genijalno se doseti:  zašto sve ne bi zbunili nekim novim oznakama? konkurenciju, kupce, prodavce, decu na ulici, žene u frizerskim salonima ali i nas same! Zaista genijalno! Prostom većinom arogantnih stručnjaka izglasaše neke oznake tipa 30TFSI, 35TFSI, 40TDI, 45TDI… i ostaviše nas da blejimo!

Suštinski, osim budalaštine ima tu malo i podlosti, budući i da se sama Audi paleta motora prilično „skratila“ pa smo u situaciji da ovih čudnih oznaka ima duplo više od raspoloživih motora po radnoj zapremini mereći.

Testirani Audi A4 40TDI, krije dvolitarski turbo dizel od 190 KS i 400 Nm obrtnog momenta, što se odmah da kažem savršeno uklapa u očekivanja performantnosti i dinamike.

Zapravo, Audi je uvek bio majstor da pomiri nekoliko najvažnijih tehničkih faktora i vozaču ponudi pravu simfoniju između njega,motora, upravljača, quattro pogona i menjača. U tom smislu ovaj restilizovani A4,nije doneo ništa novo, ali je ostao u standardu  visokih očekivanja. Rekao sam to u TV testu, kako se automobil odaziva na svaku komandu, čini mi se da između mojih misli i njegove reakcije postoji neka nevidljiva povezanost . Savršeno odlična ocena!

Sedmostepeni automatski menjač sa duplim „kvačilom“ radi kao singerica, pogon uz dosta elektronskih intervencija sve drži napeto i pod kontrolom, dok je prenos mase iz krivine u krivinu gotovo neosetan zahvaljujući niskom težištu ali i nešto tvrđem oslanjanju. Upravljivost i preciznost vođenja su takođe izvanredni sa nešto malo slabijim osećajem povratne informacije sa puta preko upravljača. Kočnice su takođe na visini zadatka, jer da je suprotno kakav bi to Audi bio!?

Sada da se vratimo spoljašnjosti. Iako u Audiju tvrde da je gotovo svaki elemenat novi osim haube, poklopca motora i krova potpuno nov, iskren da budem morao bih se dobro potruditi da ga razlikujem od prethodnika rođenog tri godine ranije.

Restilizovani A4, deluje oštrije, dobio je formu kupe limuzine, moderniji je  ali je ovom egzibicijom i oduzeo prilično komfora prilasku zadnjoj klupi.

Međutim na to smo već navikli poslednjih godina pa se i strategija ulaska u vozilo menja i sazreva, pa nema više da boli glava od dovratka.

Vozač i suvozač naravno tih problema nemaju! Najpre što lako dospevaju do sedišta, koja su za moj pojam suviše niska, ali i zbog same strukture istih. Bočna uporišta su naglašena i vrlo korisna dok su sama sedišta vrlo udobna i u funkciji elemisanja negativnih tendencija nešto tvrđeg ogibljenja.

Inače, kvalitet enterijera je takođe u standardu, mada sam malo više očekivao šarma da ne kažem duhovitosti, ali sve je to zapostavljeno surovoj hladnoći  prostora.

Isto tako već godinama očekujem da Audi konačno poradi na smanjenju centralnog grebena, koji zauzima impozantnu i površinu kabine ali i njenu zapreminu. Zaista mi smeta toliko bacanje prostora, pa je od očekivanog komfora prednjih pozicija došlo do prosečne ponude. U zimskoj jakni i sa zimskim kilogramima, skučeno poprilično. Zasečeni upravljač u S Line paketu opreme mi u tom smislu vrlo prija jer osim sportskog osećaja mnogo mi više znači prilikom lakšeg sedanja u vozačko sedište.

Monitor infotejmenta je sada nakalemljen na centralnu konzolu, uz jasnu poruku da je tu silom prilika. Bez obzira na to, on je na dohvat pogleda, lepo je dizaniran u digitalnom smislu i njime se relativno lako rukovodi.  Ovog puta nema više kružnog MMI selektora na centralnom grebenu, već se sve oslanja na monitor koji je osetljiv na dodir.

Kako možete zaključiti preglednost mu nije jača strana, zato pohvaljujem senzore i svetlosna upozorenja mrtvog ugla na retrovizorima koji su sečeni kao sekirom, ne bi li bili što manji.

Na zadnju klupu nisam ni sedao, iz prostog razloga što tamo ne bih mogao stati bez „prevare“ u smislu povlačenja sedišta prema napred.

Iako je međusovinski prostor čak 2,8 metara, mesta za noge baš nedostaje i ko drugačije kaže je apsolutni medijski poltron. Inače karoserija je dugačka 4,72 metra a prostor je prilično potrošen na duboki prtljažnik koji je sada skoro 500 litara zapremine. Dovoljno za baš ozbiljnu nabavku u supermarketu!

Audi A4 40TDI Quattro S-Line

Motor:  2.0, turbo dizel commonrail, četiri cilindra;
Radna zapremina:  1.968 cm3;
Snaga: : 190 KS pri 3.800-4200 obrt/min
Maksimalni obrtni moment: 400 Nm pri 1.750 – 3.000 obr/min;
Menjač: Automatski, 7 S tronic ; dupla spojnica
Pogon: Quattro, na sve točkove;
Ubrzanje od 0 do 100km/h: 7,4 sekundi;
Maksimalna brzina: 210 km/h;
Prosečna potrošnja fabrička/test: : 5,6 / 6,9 litara na 100 km;
Zapremina rezervoara za gorivo: 58 litara;
Emisija CO2: do 131-139 g/km;
Zapremina prtljažnika:  480 litara;
Dimenzije (DXŠXV): 4.762 x 2.022 x 1.847 mm;
Međuosovinsko rastojanje:  2.820 mm;
Ø kruga okretanja:  11,6 m;
Težina:  1.550 kg;
Početna cena:  od 42.000 €;
Cena testiranog modela:  oko 62.000 €;

Na kraju kliše, potrošnja za koji decilitar ispod 7 litara, cena od 42.000 evra, testirani košta preko 60.000 evra.

Sve sam napisao, ako šta nije jasno pogledajte video prilog u kojem je sve do detalja opisano! Nakon toga  ostaje samo da opipate debljinu novčanika i donesete odluku! Kakvu? E, tu vam se već  neću mešati!

Foto: Lara Piroški 

 

 

4 Komentara

  1. Odlican test, svaka cast. Medjutim, kako slika govori vise od rijeci, bilo bi bolje pokazati tu tjesnocu nego ju samo napisati, ostavlja jaci dojam na gledaoca.
    Prevrne li se tebi sta u gepeku, kad tako prevozis stvari, nekako mi djeluje neosigurano 🙂
    Racunica, a nije Dejan – Cijena auta je pretjerana, uzmes alfu za 40k i ostane t i 20k a vozis bolje vozilo. 🙂
    Kako lagano osvjezen a vamo kazu da su izmijenili gotovo sve?
    Usput, mozda bi uvijek dobro bilo kad je rijec o ovim redizajnima, da se stavi novopridoslica kraj staroga , da se porede slike staroga i novoga, cisto da vidimo, jer sjecanje blijedi.

  2. Realno audi se kupuje zbog tehnike i performansi. Ko hoće baš udobnost tu je mečka ili pežo
    BMW je zakon ipak jer nudi oba

  3. Fascinantan stil
    Jednog dana kada Piroški otplovi svojom lađom na Kostariku nedostajaće mi miris njegovog roštilja i ta njegova lakoća izraza, zezanja i potprcavanja. Verujem laknuće ovim japijima 🙂

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery