Sigurno se pitate, od čega je sazdan ovaj WRC Hyundai!? Odgovor je jednostavan: od poštovanja pravila!
Udes koji su na 4. ispitu imali aktuelni svetski šampion, 32. godišnji Estonac Ot Tanak i njegov suvozač Martin Jerveoja, u „hjundaiu“, samo je još jednom potvrdio baš veliku opasnost reli sporta. U francuskim Alpama, blizu Gapa, na ispitu koji je vodio nizbrdo ka cilju.
Prema poslednjim informacijama Ot Tanak je u momentu izletanja vozio brzinom od 185 km/h uz G silu od 35. I on i suvozač iako nepovređeni, zadržani su u bolnici, preventivno i po pravilima takođe.
Na tom ispitu je prosek brzine oko 106 km/h, izleteo je bukvalno kao raketa i posle nekoliko okretanja u vazduhu „hjundai“ sa brojem 8 se zaustavio na tlu potpuno havarisan. Video zapis tog incidenta deluje zastrašujuće.
Prava je sreća u ovoj nesreći, da ni vozač ni suvozač nisu nimalo povredjeni a tome je u velikoj meri doprineo i vrhunski konstruisan zaštitni kavez, takozvani rol-bar.
Posle 8 ispita okončan je i drugi dan čuvenog relija. Veliku borbu su vodili vozači „tojote“ i „hjundaia“. Sebastien Ožie ima minimalnu prednost u „tojoti“ a samo 1.2 sekunde kasni njegov timski rival, Britanac Elfin Evans, koji prikazuje verovatno najbolju vožnju svoje karijere, sada po prvi put kao član „tojote“. Iza njih je takodje odlični Belgijanac Tijeri Nojvil, sa „hjundaiem“ ( + 6.4 sek. ), dok je na četvrtoj poziciji veteran reli sporta, 45. godišnji Francuz Sebastien Loeb, sa „hjundaiem“ ( + 1.06.9 min. )
FORD M-SPORT, očigledno nema odgovarajući auto koji može da parira TOJOTI i HJUNDAIU, a oseća se i odsustvo uglednog SITROENA, koji je napustio reli šampionat sveta zarad potpuno drugačijih ambicija u budućnosti. Nema ni dvojice sjajnih vozača, Finca Jari Mati Latvale ( voziće u Švedskoj, ali kao privatnik ) ni Severnog Irca Kris Mika, koji nema angažman…
Dobra vest je dolazak mladog 19. godišnjeg Finca Kalea Rovanpere, u tim TOJOTE, i ovo je njemu debitantski WRC u elitnoj klasi, sa najmoćnijim reli automobilima , posle osvajanja titule reli šampiona sveta u kategoriji WRC 2. Rovanpera je posle 8 ispita na 6. mestu ( + 2.19.2 min. ) …iza petoplasiranog Esapeke Lapija, sa „fordom“ ( + 1.57.2 min. ).
Reli Monte Karlo, 88. po redu, nastavlja se u subotu i nedelju, po suvim planinskim putevima koji su na nekim krivinama potpuno prekriveni ledom, pa su najbolji reli vozači sveta prinudjeni da nam tim mestima potpuno uspore svoje monstrume sa agregatima od blizu 400 KS.
Tekst: Đorđe Đenić
1 Komentar
Comments are closed.
Tanak je on za te staze…