Da li je mišljenje Džeremija Klarksona još uvek relevantno? To je naravno lako utvrditi kroz činjenicu koliko puta će ovaj planak biti pročitan.
Po nekima, vrhunac njegove slave je prošao, ali popularni „Džeza“ još uvek predstavlja „silu za respekt“ u svetu automobilskog novinarstva.
Za dobar deo ne samo naše, već i svetske populacije, Top Gear s Klarksonom, Mejom i Hamondom je predstavljao ulaz u svet automobila, tako da je izvesna doza nostalgije sasvim prirodna. Pored toga, mada je daleko od toga da je savršen (pre će biti da je pozicioniran s druge strane „skale“), Klarkson uvek ima potencijal da vam izvuče osmeh, ukoliko ne i salvu smeha.
Dakle, mada nije na vrhuncu slave, kao što smo konstatovali, „Džeza“ je i dalje dovoljno relevantan da bi bio učesnik „Motor Awards 2020“ dodele nagrada, u organizaciji The Sunday Timesa. U redu, činjenica da je učestvovao i u ulozi saradnika, svakako je pomogla tome.
Bilo kako bilo, na listi ovogodišnjih pobednika se našao niz imena koja bismo i očekivali. Primera radi, „Sunday Times Car of the Year“ su podelili VW Golf 8 i Porsche Taycan, što je korektan izbor, dok je titula „Sports Car of the Year“ otišla u ruke fenomenalnog Porschea 911 Turbo S.
Međutim, ovde smo da bismo pričali o Klarksonovim izborima. Džeremi je uručio samo dve nagrade, i dok je jedan izbor bio u tipično njegovom stilu, za drugi se pobrinuo da ostane upamćen. Najpre, MINI GP je sasvim u skladu s Klarksonovim viđenjem „People’s Car of the Year“ (narodnog automobila godine). Reč je o malom, glasnom i neprijatnom „hot heču“ koji dva atributa od navedena tri deli s personom koja ga je odabrala.
Druga titula je išla za superautomobil godine, i tu imamo svojevrsno „iznenađenje“. Ne, nije u pitanju Ferrari niti Lamborghini, a ni McLaren ili Koenigsegg. Klarkson se odlučio za Eagle Lightweigt GT. Verovatno se pitate šta je to?
Da skratimo priču, radi se o Jaguar E-Type restomodu, sa svim neophodnim modernim detaljima, s tim što „duša nije izgubljena u međuvremenu“. S obzirom da ovde pričamo o Klarksonu, nimalo ne čudi što nije propustio da ovom prilikom „oplete“ po električnim automobilima: „Kada pritisnete papučicu gasa i aktivirate svih 385 konja nahranjenih ugljenikom iz rednog ’šestaka’ poput ovog, i kada se dugačka hauba za nijansu podigne, znate šta vam nedostaje u vašem električnom, motorizovanom usisivaču – „zvuk“.“
Vrele Gume