AktuelnoVesti

Subaru spremio novi motor

Japanska disciplina

3.4KPregleda

Subaru priprema novi 2,4-litarski bokser za WRX i STI

 

Nova generacija Subarua WRX i STI, koristiće turbobokser radne zapremine 2,4 litra, javlja japanski Car Sensor. Ostali Subaruovi modeli će dobiti novi 1,5-litarski i 1,8-litarski turbomotor.

 

Tri turbomotora će pogoniti čak 80 odsto game japanskog proizvođača do 2021. FA24 2,4-litarski bokser, poznat iz modela kao što su Ascent, Legacy i Outback, isporučuje 264 ks i 375 Nm za potrebe navedenih automobila. Novi WRX i WRX STI bi naravno trebalo da uživaju u snažnijim varijantama.

 

 

Glasine kažu da bi „naoštreni“ FA24 mogao da raspolaže s 405 konja i 490 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Da bi baratao dodatnom snagom, agregat će dobiti robusnije unutrašnje komponente, drugačije ventile i veći pritisak u turbini.

 

 

Navodno postoje tri razloga za prebacivanje na FA24 kada je reč o novoj generaciji Subaruovih sportista. Na prvom mestu, on je efikasniji od ranijih agregata, drugo, Subaru se manje petlja s međunarodnom auto-moto regulativom koja favorizuje 2,0-litarske motore, a treći razlog je što su ljudi van Japana navikli na WRX STI s 2,5-litarskim motorom, tako da im nisu strane vozne osobine s agregatom veće radne zapremine.

 

 

 

Šestostepeni manuelni menjač ostaje u igri za entuzijaste, dok po Car Sensoru, postojeći CVT može da se izbori sa do 400 Nm. Kako će Subaru rešiti ovaj problem, ostaje nam da vidimo. Kolaju glasine da Toyota nudi izvesno učešće u novim WRX i STI modelima, uključujujući naprednu tehnologiju pogona na sve točkove. Ovaj sistem bi mogao da bude srodan sistemu koji koristi Yaris WRC.

 

 

Pored navedenog, novi 1,5-litarski turbobokser će zameniti atmosfersku jedinicu iste radne zapremine, tako će se verovatno naći u budućim verzijama Impreze i Crosstreka. Pored njega, očekuje se i 1,8-litarska jedinica, takođe s turbo asistencijom, koja će se naći ispod haube novog Levorga.

Top Reviews

Video Widget

gallery