Svake godine, Consumer Reports izdaje raznorazne liste, podatke, merenja i statistiku vezanu za automobilske marke koje su se pokazale najboljim ili najgorim.
U taj miks su uključeni rezultati s testiranja, zadovoljstvo kupaca, bezbednosni atributi i pouzdanost. Sve to ide u „blender“ da bi se krenulo od maksimalne vrednosti „100“. Što viši broj, to bolji rezultat, a u 2022. proizvođač koji je ostvario najbolji rezultat je Subaru.
Zapravo, Subaru je jedina marka koja je prešla skor od 80, zaradivši 81 poen i svrgnuvši s „prestola“ prošlogodišnjeg pobednika, Mazdu, koja je pala na drugo mesto sa 78 poena.
BMW je uspeo da obezbedi jedno mesto na podijumu za Nemce, ponovivši Mazdin rezultat, dok su na četvrtom i petom mestu Honda i Lexus sa 77 poena.
Očigledno je da Top 10 listom dominiraju japanski i nemački brendovi, jer su je zaokružili Audi, Porsche, Mini, Toyota i Infiniti. Mini je bio posebno impresivan, popevši se za čak devet pozicija u odnosu na prošlu godinu, osvojivši 74 poena. Buick je propustio da uđe u prvih 10 za dve pozicije sa skorom od 72, što ga čini najbolje rangiranom američkom markom.
Kada smo već kod „Amerikanaca“, Tesla je najbolji od najgorih sa skorom 60. Proizvođač električnih automobila je pao za sedam pozicija u odnosu na prošlu godinu, a kao negativnosti koje su tome doprinele, Consumer Reports navodi volan u vidu jarma, koji se nije dobro pokazao na testovima.
Donji deo liste se nastavlja sa Chevroletom i Mercedes-Benzom (60), dok su iza njih Lincoln, Jaguar i Alfa Romeo s 50 ili više poena. Land Rover i Mitsubishi su izjednačeni sa 49, dok im „za vratom diše“ GMC s 48 bodova. Najgori od najgorih je Jeep, koji je pao za tri pozicije (45). Consumer Reports navodi probleme s pouzdanošću i osrednje performanse na testovima kao negativne aspekte Jeepovih modela.
Ram, Fiat, Polestar i Maserati nisu bili uključeni u rangiranje, jer CR nije imao najmanje dva modela dotičnih kompanija na testiranju. Kompletan izveštaj možete pogledati OVDE.
Vrele Gume
Izvor: Consumer Reports