Prošavši kroz tretman ABT-a, „naoštrenu“ Scalu prodaje direktno Škoda u svojim salonima
Kada je češka marka predstavila Vision RS koncept u oktobru 2018. na Salonu automobila u Parizu, vladalo je opšte mišljenje da će Scala iznedriti „hot heč“ verziju.
Nakon svega, izložbeni primerak je zaista posedovao ozbiljan hibridni pogonski sklop, zasnovan na 1.5 TSI agregatu, koji je isporučivao 245 ks. Međutim, sada smo usred februara 2021., a od Scale RS ni traga ni glasa. Ipak, oni koji žele da u garaži imaju sportski orijentisan hečbek sa Škodinim bedžom, moći će da priušte novu Scalu Edition S.
Razvijena od strane Škodine nemačke divizije u kolaboraciji s tjunerskom kućom ABT, Scala Edition S nije čisti RS derivat, mada je performantnija od standardne verzije. Četvorocilindarski 1.5 TSI motor je i dalje u igri, uparen s manuelnim šestostepenim menjačem. Ipak, specijalisti iz Kemptena su mašinu „kalibrisali“ na 190 ks i 290 Nm, što je prirast od 40 konja i 40 Nm.
Scala Edition S je dostupna u vrhunskom Monte Carlo trimu, a pored više snage, dobija i kruće ogibljenje, koje karoseriju približava tlu za 15 milimetara. Tu su i ABT točkovi od 18 cola, kao i suptilne dorade na planu aerodinamike, dok je enterijer oplemenjen crnom tkaninom presvučenim sedištima i papučicama od nerđajućeg čelika. Što se tiče izbora kolorita, tu su „čelično siva“, „crna magija perla efekat“ i „somotsko crvena premijum metalik“.
Proizvodnja će biti ograničena na 500 primeraka, a Škoda Deutschland je spremna da prima pretporudžbine po ceni od 33.790 evra. Naravno, primetan je suficit u ceni, jer standardna Scala Monte Carlo u Nemačkoj košta 24.350 evra. Možda je bolji izbor potrošiti par hiljada evra više i priuštiti Octaviju RS (38.940 evra)?
Vrele Gume