Škoda Octavia vRS dobija najmoćniji dizel motor do sada, u formi 2,0-litarske TDI jedinice s 200 ks
Dakle, dizel se pridružuje benzinskim i hibridnim verzijama i petnaestak konja je snažniji u odnosu na prethodnika. Mada raspolaže s manje snage od 2.0 TSI modela (245 ks), njegov maksimalni obrtni moment to nadoknađuje – 400 Nm naspram 370.
Kada je o inteligentnom inženjeringu reč, aluminijumski blok pomaže da se masa zadrži na željenom nivou, a prstenovi klipova niskog koeficijenta trenja pomažu da se stvari „vrte“ efikasnije. Tečnošću hlađeni turbopunjač obezbeđuje snažne performanse, dok sedmostepeni DSG ubrzava promene stepena prenosa.
Snaga se šalje na sva četiri točka preko spojnice s više lamela. Ova unapređena konstrukcija je gotovo kilogram lakša u poređenju s prošlim modelima, a koristi i ulje niskog koeficijenta trenja, redukovano predopterećenje ležajeva i unapređene unutrašnje komponente, da bi isporuka snage bila što uglađenija i efikasnija.
Sve to znači da kontrolna elektronika reaguje sada brže nego ikada ranije, održavajući prijanjanje na željenom nivou. Škoda čak koristi diferencijale da bi se isporučilo više snage na spoljne točkove prilikom vožnje u krivinama.
Vizuelno, neće biti lako razlikovati dizel vRS u odnosu na benzinsku ili hibridnu verziju. Sva tri modela dobijaju karakterističnu masku hladnjaka, donji difuzor i vazdušne zavesice preko svetala za maglu.
Tu je takođe i polirano crni trim oko prozora, kućišta retrovizora i krovnih nosača, uz zadnji difuzor i spojler. Hromirani završeci izduvnih cevi i vRS oznake takođe obaveštavaju okolinu da je reč o performantnom vozilu.
Očekuje se da cena startuje od oko 35.000 evra.
Vrele Gume