Esteban Okon je izašao kao pobednik trke u Mađarskoj, nakon karambola koji se desio neposredno nakon starta.
Hamilton će očigledno morati da sačeka na 100., jubilarnu pobedu, mada je na Hungaroringu pružio izvanrednu vožnju.
Britanac je uspeo da izbegne haos koji je nastao u krivini 1, prouzrokovan od strane njegovog timskog kolege, Valterija Botasa, da bi zatim Mercedes napravio kardinalnu stratešku grešku nakon restarta. Ipak, na kraju je došao do podijum, osvojivši 20 poena (Fetel je naknadno diskvalifikovan zbog nedovoljnog uzorka goriva posle trke), dok je Ferstapen uknjižio samo 2.
Do očekivanog duela između njih dvojice nije došlo, ali to ne znači da je spor iz Silverstouna izglađen, naprotiv, jer je ponovo bio izviždan od većeg dela publike.
„Činilo se kao da Fernando vozi za nas“, rekao je šef Red Bulla, Kristijan Horner, insinuirajući na Alonsovo odlučno odbijanje da propusti Hamiltona bez borbe. Ipak, nakon sedmog pokušaja aktuelni šampion je pretekao Španca, da bi to uradio kasnije i s Karlosom Saincom.
Hamilton je zakasnio na konferenciju za štampu, tvrdeći da je iscrpljen i da ima vrtoglavicu, rekavši da je imao jedno od najčudnijih iskustava na podijumu.
Epilog svega je da je preuzeo vodeću poziciju u šampionatu, baš kao što je Mercedes sada ispred Bulla.
Na početku trke, sve oči s bile uprte u Ferstapena i Hamiltona. Međutim, mnogi su zaboravili na Luisovog „vernog pomoćnika“, za kojeg već izvesno vreme znamo da ne vozi za sebe već za svog „idola“. Finac je napravio grešku zbog koje su neki vozači u prošlosti bili oštro osuđivani i ozbiljno kažnjavani. Vlažna staza naravno da nije opravdanje, a nakon ponovnog gledanja snimka, čini se da Finac nije ni pokušao bilo šta da uradi da bi izbegao udarac u zadnji deo Norisovog bolida, koji je lansirao McLaren u bok Ferstapenovog Red Bulla, dobro ga oštetivši. Mercedes je usput „očetkao“ još jedan Red Bull, u kojem je bio Serhio Perez, izbacivši ga iz trke. Šarl Leklerk u Ferrariju takođe nije uspeo da izbegne Norisa, i mada se u prvi mah činilo da je dobro prošao, udario ga je Aston Martin Lensa Strola, koji je takođe pokušavao da izbegne druge automobile.
Treba napomenuti da Lando Noris nije naglo kočio, niti je išao nekom nepredvidivom putanjom, ali to nije sprečilo Botasa da ga udari otpozadi, i to do te mere snažno i precizno da je pobudilo razne sumnje, da se možda i ne radi o „slučajnosti“.
Istaknuta je crvena zastava, trka je prekinuta, a tokom restarta, samo je Hamilton ostao na gridu, jer su svi ostali otišli u boks po pneumatike za suvo. To je rezultiralo time što se vozač Mercedesa našao na poslednjem mestu, nakon što je i sam otišao na zamenu guma.
Ferstapen, s druge strane, u značajno oštećenom bolidu, mučio se da pretekne Haas Mika Šumahera, što je jasno ukazivalo da neće moći lako da se probija kroz poredak, što nije bio slučaj s Hamiltonom, koji je rano završio prvi stint i praktično pretekao Holanđanina u boksu.
Pravu bitku je Britanac vodio s Alonsom, dok je očigledno zadovoljni Toto Volf preko radio veze javljao da može i da pobedi. Međutim, majstor kakav je, Španac nije bio lak zalogaj, dokazavši da je i sa 40 godina među najboljim vozačima na gridu.
Kao što smo spomenuli, Sebastijan Fetel je diskvalifikovan zbog toga što je količina goriva u uzorku bila ispod dozvoljenog miniuma, tako da se Hamilton popeo na drugu poziciju, iza senzacionalnog Okona. Šteta za Sebastijana, čiji pehovi zaista predugo traju.
Francuz iz Alpinea je poslednji put pobedio u GP3 trci 2015. Kasnije je takođe bio pozvan od strane stjuarda zbog toga što nije „pratio procedure posle trke“ vezane za pozicioniranje bolida. Interesantno, ali ono što nas više zanima je kako i na koji način će biti kažnjen Valteri Botas, jer su neki vozači poput Romana Grožana i Nelsona Pikea Jr. u prošlosti snosili ozbiljne posledice zbog svojih grešaka.
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Mađarske 2021. (Hungaroring)
POZ | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 2:04:43.199 | 25 | |
2 | +1.859s | 18 | |
3 | +2.736s | 15 | |
4 | +15.018s | 12 | |
5 | +15.651s | 10 | |
6 | +63.614s | 9 | |
7 | +75.803s | 6 | |
8 | +77.910s | 4 | |
9 | +79.094s | 2 | |
10 | +80.244s | 1 | |
11 | +1 krug | 0 | |
12 | +1 krug | 0 | |
13 | +1 krug | 0 | |
14 | +1 krug | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena: provizorni rezultati zbog ishoda žalbe koju je uložio Aston Martin protiv odluke o diskvalifikaciji Sebastijana Fetela. Gasli je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NACIONALNOST | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | MERCEDES | 192 | |
2 | NED | RED BULL RACING HONDA | 186 | |
3 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 113 | |
4 | FIN | MERCEDES | 108 | |
5 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 104 | |
6 | MON | FERRARI | 80 | |
7 | ESP | FERRARI | 80 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 50 | |
9 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 48 | |
10 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 48 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 39 | |
12 | ESP | ALPINE RENAULT | 36 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 18 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 16 | |
15 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 4 | |
16 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 2 | |
17 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 300 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 290 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 163 |
4 | FERRARI | 160 |
5 | ALPINE RENAULT | 75 |
6 | ASTON MARTIN MERCEDES | 66 |
7 | ALPHATAURI HONDA | 64 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 6 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |
1 Komentar
Comments are closed.
@VreleGume
Do pte neki dan ste mislili da Botas ne može da padne niže. Bogami vam je pokazao.