Prosečna brzina za sve
Dok Mehmed jurca mi plaćamo, istorijsko ujedinjenje, Albanac brži od drona, bukagije za direktora VW
Avgustovska Luciferova sedmica uprkos ekstremnim vrućinama dogrejana je i zanimljivim vestima iz auto industrije.
Ako krenemo od kraja sedmice, onda je udarna vest da Mazda za Frankfurt priprema novi benzinacna tehnologoji dizel ciklusa koji će trošiti trećinu goriva manje . Da nije Mazda u pitanju, sumnja u novinarsku „patku“ bi bila sasvim opravdana. Ovako, da sačekamo i to čudo, uz napomenu da Mazda balansira već dugo na Skyactive liniji velikih kompresija sa manje uspeha od očekivanog.
U Frankfurtu možemo očekivati i jedan baš „paradni“ Mercedesov model. All Terrain 4×4². Iz sasvim pristrasnog ugla, biće to model salona! Jedva čekam!
Uoči sajma u Ženevi ovog proleća PSA i Opel su najavili sjedinjenje. Uz organizaciono povuci-potegni, pre nekoliko dana dobili smo drugu po veličini automobilsku kuću. Nećemo previše očekivati, kako bi se manje razočarali uniformnošću koja nam preti.
Uporedo sa ovim dešavanjima, bivši direktor VW za razvoj je priznao krivicu pred Američkim pravosuđem čime je dobio teške bukagije na 7 godina. Sve to zbog kršenja budimo realni nedokazanog standarda emisije izduvnih gasova i naravno dvojnih aršina po mnogim pitanjima. Recimo, afera sa vazdušnim jastucima „Takata“ u kojoj su ljudi gubili glave nije zavredila robije za odgovorne.
Drugi deo osvrta na proteklu sedmicu pripada domaćim dešavanjima. Najviše „klikova“ na sajtu je zavredeo anonomni Albanac koji je namerio brže od drona preleteti Srbiju. Srećom drugovi u plavom ne dremaju u hladovini pa su ga uhvatili sa „prstima u pekmezu“. Njegovih 289 km/h su bili sasvim dovoljan povod za opštu diskusiju na koji način sankcionišemo strane vozače koji krše propise. Očigledno da Srbija još nije u evropskom sistemu automatskog kažnjavanja stranih vozača, a bez toga ni puni efekat merenja prosečne brzine na auto putevima nema potpuni smisao. Jer ako fotografija na kućnu adresu i kazna važe za nas, zašto bi onda Mehmed iz Štutgarta bio zaštićen jer nije dostupan pravosudnim organima Srbije zbog tamo nekog protokola koji nije potpisan na najvišem nivou.
Inače, bura koju je podigao Albanac, nastavila se orkanskim komentarima upravo na prethodnu temu. Merenje prosečne brzine uvek buntovni Srbi dočekaše na nož uz naravno sto ideja kako prevariti zakon. Iako priča oko toga nije baš čista u pravnom i ustavnom smislu, svako nastojanje da se poveća bezbednost saobraćaja moram podržati. Voleo bih da to ipak važi za sve, kako za mene i Mehmeda tako i za tzv. vozila pod pratnjom, jer u petak oduvaše nas neki „čistači“ sa dvesta na sat kod Stare Pazove da se sve pušilo od rizika i bahatosti.
Uvek budna Ministarka Mihajlović, nezadovoljstvo vozača ugasila je najavom da će uskoro ograničenje brzine na auto putu biti podignuto na 130 km/h. Podržavam, jer nova su vremena, izašlo se iz doba Stojadina i Juga, tehnički limit automobila je mnogo viši. Na redu su sada stručnjaci da provere da li naši stariji auto putevi mogu dobiti tu „licencu“ za +10km/h.
I na kraju dok se vozači i zakonodavac prepucavaju, JP Putevi Srbijezadovoljno trljaju ruke. Sliva se u kasu velika para od putarine. Onda i mi tražimo da putevi budu bolji. Pogotovo oni magistralni.
I da završim jednim odličnim tvitom a vezano za skip Fića pod „palmom“ u Jagodini.
Da su se Fićisti pitali Jugoslavija se ne bi raspala!
Miodrag Piroški