Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 14.05.2017.

1.11KPregleda

Visiti o koncu

Srbija se budi, sajber napadi osvešćuju, HondaType R vs. Megane RS

Sedmica za nama je počela zanimljivim najavama novih modela postavljenih na dve različite strane automobilske skale. Za one koliko-toliko racionalne, Škoda je pripremila naslednika modela Yeti. On stiže pod oznakom Karoq, kao apsolutni nastavak moderne ali konfekcijske linije češkog proizvođača. Za razliku od Yeti-ja koji je imao svoju ličnost, dolazi nam potpuno bezlični Karoq.

Škoda bi mogla svoje modele da označava sa S/M/L/XL/XXL. Lakše bi ih pamtili Twituj ovo!

Zapravo, Škoda njime samo potvrđuje da gotovo jedan te isti dizajn seli sa modela na model. Na kupcu je samo da izabere veličinu. Stoga bi bilo praktičnije da svoje nove automobile označavaju sa S/M/L/XL/XXL. Lakše bi ih pamtili.

Sa one druge strane duge, gde još ima nešto automobilske duše sve se vrti oko 300 raspojasanih konja. Honda Civic Type R je pokorila „Zeleni pakao“, ali nema mirnog spavanja na lovorikama. Renault odgovara najavom novog još konkurentnijeg Megane RS. Biće to lepa borba, i iskreno već unapred zavidim onima koji u svoju garažu ubace jedan od ova dva modela. Jer život je samo jedan…

 

VW ga dobro krije, ali nedovoljno. Konačno smo videli kako će izgledati novi Polo. Najblaže rečeno, od mališana nismo očekivali takvu strogost dizajna. Bez rizika i inspiracije, ali verovatno u skladu sa željama kupaca.

Porsche je proslavio izuzetan jubilej. Jedan milion modela 911, možemo nazvati i jednim milionom ispunjenih želja. Biti vlasnik 911 je mnogo više od posedovanja skupog sportskog automobila. To je životni STAV.

I konačno, udao se i Opel. Vlasnici PSA su odrešili kesu i platili 2,3 milijarde evra za posrnuli gigantski brend i gomilu problema. Kako će iz tog živog blata isplivati, znaju nadajmo se.

Najčitanija vest, je testiranje Renaul/Dacia Dustera za indijsko tržište.

Odlična platforma za dalje analize, koliko su zemlje trećeg sveta poligon za uštede i enormne zarade u auto industriji. Kada je tako u Indiji jednom od najvećih svetskih tržišta automobila, kako li je tek na manjim tržištima?

Predstavljen motocikl Jawa 350 OHC, vraća vremeplov bar tri i više decenija u nazad. Oh, kakva je to bila motorčina u ono doba. Nema danas više takve tržišne dominacije, ali ni jeftinijeg života na kočenju.

Inače, krenulo je pomalo i nama. U aprilu smo gotovo oborili rekord prodaje vozila u prethodnih 7-8 godina. Jeste da se traže najjeftiniji modeli, ali ipak se nešto kotrlja na tržištu.

Ne računajući milionski auditorijum na programu TV Prva gde se premijerno emituje u emisiji Vrele Gume, „Prvi servis“ je za godinu dana samo na YT kanalu zabeležio 6 miliona pregleda.

Utisak sedmice je svakako globalni sajber napad koji se desio u petak. U sekundi je sve palo. Svet oslonjen na internet je visio o koncu. Dovoljno da stanu ne samo fabrike automobila, veći i pekare i mlekare. Potpuna kontrola civilizacije je na sceni. Postali smo samo virtuelne marionete koje „trljaju“ po ekranima, nesvesni svoje nesvesti u moru aplikacija.

Srećom, pa mi kaskamo za naprednima, te informatičkim zlikovcima nismo na spisku.

Možda je to danas i prednost!?

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery