AktuelnoIndustrijaOnline plus

Rimac C_Two – pretproizvodni prototipovi spremni za drumska testiranja

3.64KPregleda

Rimac Automobili krupnim koracima napreduje ka početku serijske proizvodnje C_Two električnog hiperautomobila

 

Sklapanje treba da započne tokom 2021., s tim što proizvodnja šest pretproizvodnih primeraka startuje odmah, u pogonu u Velikom Trgovišću u Hrvatskoj.

 

 

Ova nova lokacija je već iskorišćena za konstruisanje 12 eksperimentalnih i validacionih prototipova C_Two, koji su iskorišćeni u okviru obimnih test programa, kao i za legalizaciju i „kreš“ testove. Sada, ovih novih šest primeraka, koji su zapravo u serijskim specifikacijama, spremni su za eksploataciju i finalno „brušenje“ voznih osobina i pouzdanosti. Neznatne modifikacije su i dalje moguće, kao posledica eventualnih novih informacija koje će inženjeri dobiti tokom testiranja.

 

Ovi pretproizvodni primerci će biti iskorišćeni za finalna podešavanja pre nego što započne serijska proizvodnja, a proći će kroz homologacione testove, testove izdržljivosti, ispitivanje trima i izloacije, kao i globalnu ocenu proizvoda.

 

 

Za sklapanje svakog pretproizvodnog C_Two modela, potrebno je oko osam nedelja, što vreme proizvodnje prepolovljava u poređenju sa „sistemom umetanja“, koji se koristio pre formiranja proizvodne linije, što omogućava kreiranje četiri finalna vozila mesečno pri punom kapacitetu. Za sklapanje automobila je zapravo potrebno pet nedelja, ali proces započinje tri sedmice ranije u Rimcu, jer se veliki broj komponenti i sistema proizvodi unutar kuće i isporučuje se na finalnu montažnu traku.

 

Posebni alati su kreirani radi obezbeđivanja da sve komponente koje se sklapaju na drugim mestima, uključujući i naprednu, tečnošću hlađenu bateriju od 120 kWh (koja je delo Rimca) i pogonski sklop, mogu biti montirane u hodu, brzo i uz poslovično visoke standarde.

 

 

Nova montažna traka je podeljena u pet glavnih zona, počev od spajanja svih nosećih struktura i tačaka i njihovog pričvršćivanja na monokok. Dve osobe u svakoj sledećoj zoni nastavljaju s konstrukcijom deo po deo, preduzimajući usput elektronske provere, zatezanje, ispitivanje komponenti i još mnogo toga, pre nego što automobil dobije dozvolu da se preseli u narednu zonu proizvodnje.

 

Po završetku, poravnanje točkova se podešava na taj način da bi se postigle najbolje moguće performanse, kalibrišu se sve kamere i senzori, a „monsunski test“ se izvodi kako bi se osiguralo da nigde ne dolazi do neželjenog curenja vode. Boja se proverava do savršenstva, kako bi se osigurala besprekorna završna obrada, dok se zakrivljenost površina meri milimetarskom preciznošću. Svi otvori se proveravaju kako bi radili maksimalno uglađeno.

 

 

Kada se sva statička ispitivanja završe, pretproizvodni automobili se proveravaju na dinamometru, gde se ispituje pogonski sklop izlazne snage 1.914 konja, kao i kočnice. Zatim se kreće s testiranjem na asfaltu, gde inženjeri proveravaju nivo šumova prouzrokovanih strujanjem vazduha, buku koju proizvodi pogonski sklop, kao i eventualno prisustvo vibracija ili neželjenih zvukova.

 

Mate Rimac, osnivač i šef Rimac Automobila je rekao: „Mi stvaramo potpun novi tim performantnog vozila s C_Two. Nakon hiljada sati virtuelnih simulacija, godina dizajniranja i inženjeringa, brojnih grubih i spremnih prototipova, poseban je osećaj videti ove pretproizvodne automobile koji silaze s naših montažnih traka. Ovo je jasan znak da je C_Two skoro tu, a mi jedva čekamo da prve primerke isporučimo našim kupcima 2021. i predstavimo novi model svetu.“

 

 

Rimac C_Two je obećao maksimalnu brzinu od 412 km/h, sprint do „stotke“ za ispod dve sekunde, ubranje od 0 do 100 milja na čas za 4,3 sekunde, kada je prvi put predstavljen 2018. Ove neverovatne performanse su smatrane preambicioznim, međutim, Rimac je očigledno na putu da ih ostvari i pruži svima onima čiji je džep dovoljno dubok da ovako nešto priušte.

 

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery