Model inspirisan ikonom, Renaultom 4, debitovaće nakon 2024., a platformu će deliti s Renaultom 5 i električnim primercima Alpinea.
Francuska marka je potvrdila da će lansirati mali električni automobil inspirisan čuvenom „četvorkom“. Očekuje se da novajlija stupi na scenu 2025., pod radnim imenom Renault 4ever.
To će biti drugi mali električni model retro stajlinga, koji će biti lansiran pod dirigentskom palicom Luke de Mea, nakon Renaulta 5. „Petica“, koja će se pojaviti početkom 2024., iznedriće bar dva derivata, 4ever i performantni model Alpinea, rekao je Italijan na „ElectroPop“ strateškoj prezentaciji Renault grupe.
Tri automobila će biti zasnovana na novoj (ali ne u potpunosti novoj) električnoj platformi pod imenom CMF-BEV. Ova arhitektura ima novu centralnu sekciju, u okviru koje će biti instaliran pljosnat paket baterija, s tim što će 50 odsto komponenti biti „pozajmljeno“ od postojeće Renault-Nissan CMF-B platforme, rekao je glavni inženjer francuske kompanije, Žil Le Bornj.
Le Bornj je takođe izjavio da će CMF-BEV platforma biti ključna za redukovanje ukupnih troškova vezanih za električne automobile za 33 odsto u odnosu na aktuelni Zoe, koji je u Renaultovoj ponudi od 2012.
„Izvućićemo ono najbolje iz naše platforme za male elektromobile“, rekao je on, dodavši da će model inspirisan Renaultom 4 biti interno nazvan 4ever, jasno sugerišući povezanost s klasikom.
Ova tri modela su među 10 elektromobila koje će Renault grupa predstaviti do 2025., uključujući sedam primeraka marke Renault. Još jedan, koji je spomenuo de Meo, je kompakt baziran na drugoj platformi, CMF-EV, za modele C segmenta i veće, koja će debitovati s Meganeom EV pri kraju godine.
Do 2030., 90 odsto Renaultovih modela koji se prodaju u Evropi će biti s čisto električnim pogonom, potvrdio je de Meo, dok će se ostatak odnositi na hibride. Što se tiče ostatka grupe, Alpine će biti čisto električna marka, dok će se u Dacijinoj gami 10 odsto odnositi na EV do 2030., s velikim udelom hibrida. Elektrifikacija Lade će zavisiti od regulative u Rusiji.
Grupa planira da investira 10 milijardi evra u narednih pet godina u elektrifikaciju, s tim što se očekuje da Nissan potroši najmanje još toliko. Francuski i japanski proizvođač će deliti CMF-BEV i CMF-EV platforme, a očekuje se da ukupna proizvodnja elektromobila dostigne najmanje milion primeraka do 2025.
De Meo nije želeo da obelodani više detalja u vezi s Renaultom 4ever. Originalni model je bio hečbek nešto višeg klirensa, koji bi danas verovatno bio nazvan „krosover“. Više od osam miliona ih je prodato na globalnom planu tokom trideset trogodišnje proizvodnje, koja je startovala 1961. Nova verzija bi mogla da bude komplementarna s uspešnim Capturom, krosoverom B segmenta, koji je trenutno u ponudi u hibridnoj i „plug-in“ hibridnoj formi, ali ne i čisto električnoj.
Sva tri modela će se proizvoditi u proizvodnom čvorištu na severu Francuske, verovatno u fabrici u Dueu.
„Imamo lokalizovanu platformu, imamo kapacitet, imamo plan prodaje s relativno konzervativnim obimom, da bi smo osigurali da sve funkcioniše na ispravnoj osnovi u smislu troškova“, rekao je de Meo.
Mali električni model s Alpine značkom će pristići u hečbek formi sa zadnjim spojlerom, što bi ga diferenciralo u odnosu na Renault 5, uz performantniju bateriju. De Meo je istakao baterijsku strategiju Renaulta u dva nivoa, koja će se zasnivati na nikl-mangan-kobalt (NMC) hemiji. Takozvane „Gen 1 performance“ baterije će se najpre pojaviti u Meganeu, s tim što će još dve generacije uslediti do 2030., dok će „Gen 1 affordable“ baterije mesto pronaći u Renaultu 5, dok će druga generacija pristići do 2028.
Prvi čisto električni Alpine će na scenu stupiti 2024., kaže de Meo. Ova marka planira tri nova elektromobila, od kojih će jedan zameniti aktuelni A110, koji je dostupan isključivo s benzinskim motorom. Jedan od primeraka će biti sportista, potencijalno razvijen u saradnji s Lotusom, dok će treći biti visokoperformantni SUV/krosover.
Vrele Gume