Ko je sledeći?
„Naša vizija podrazumeva da niko ne treba da izgubi život ili bude ozbiljno povređen u novom Volvo automobilu“, stoji u okviru ambicioznih Safety Vision ciljeva švedske kompanije, gde je akcenat stavljen na redukovanu maksimalnu brzini, što je ključni deo nove strategije.
Svi novi Volvoovi automobili koji se sada prodaju imaju elektronski ograničenu maksimalnu brzinu na 180 km/h, a čini se da ova kompanija neće biti jedini igrač u automobilskoj industriji koji će implementirani restrikcije na planu maksimalne brzine.
Po novom izveštaju Spiegela, šef Renaulta, Luka de Meo, rekao je akcionarima tokom mitinga u Parizu prošle nedelje, da je visoka brzina glavni razlog saobraćajnih udesa s fatalnim posledicama. Francuski proizvođač želi da ograničini maksimalnu brzinu na svim svojim vozilima na 180 km/h, a da bi to stavio na snagu, uvešće takozvani Safety Coach sistem. Monitorisaće zakonska ograničenja na putu, kao i uslove na putu, i u skladu s tim regulisati brzinu.
Realno, samo je nekoliko mesta na planeti gde možemo voziti iznad 140 km/h a da time ne kršimo zakon. Kao što je poznato, na izvesnim sekcijama na nemačkim autobanovima nema restrikcije, ali s druge strane, retko ko kupuje Renault da bi jurcao po nemačkim auto-putevima. S tim u vezi, Dacia će takođe implementirati isto ograničenje.
U ovom trenutku, nije poznato kada će Renault i Dacia započeti isporuku automobila sa Safety Coach sistemom, mada ne bismo bili iznenađeni da sve više i više proizvođača primeni slične mere.
Ipak, mnoge kompanije koje se bave tjuningom mogu lako uz pomoć modifikacije softvera zaobići brzinsku barijeru kod Volvoovih modela, tako da je očekivati da isti slučaj bude i s Renaultovom tehnologijom.
Vrele Gume