Ovo se posebno odnosi na Evropu, gde proizvođači fokus stavljaju fokus na premijere novih električnih modela, prvenstveno u cilju smanjenja prosečne flotne emisije, neophodnog za izbegavanje penala koje nameće EU s novom regulativom.
U novembru, električna avozila su dostigla gotovo 10 odsto tržišnog udela u Nemačkoj:
Another record month for #electricvehicles in Germany also in Nov 2020, BEVs just below 10% and PHEVs at 10.6% @colinmckerrache https://t.co/VDN490u78H pic.twitter.com/iytNfCyZXC
— Eyvind Aven (@eyaven) December 14, 2020
Ovaj novi rekordan tržišni udeo je važan pokazatelj da električni automobili preuzimaju primat. Evo i 10 najprodavanijih:
- Renault Zoe
- Hyundai Kona EV
- VW ID.3
- Smart Fortwo
- VW e-Golf
- VW e-Up
- Tesla Model 3
- Opel Corsa E
- BMW i3
- Mazda MX-30
Nekoliko modela je nedavno ekskluzivno lansirano za tržište „Starog kontinenta“, kao što su to VW ID.3 i Mazda MX-30.
Ukoliko ostavimo pandemiju po strani, dve stvari su indikativne: regulativa menja stvari u automobilskom univerzumu, a lansiranje većeg broja električnih modela definitivno vrši snažan uticaj.
Svi takozvani eksperti, koji su predvideli udeo EV od 30 do 50 odsto između 2030. i 2035., debelo su omašili. Dostupnost većeg broja elektromobila pravi razliku, a isto će se desiti kada više električnih automobila iz različitih segmenata pristigne na severnoameričko tržište, uključujući i kamionete.
Ovde se ne radi toliko o drugačijem „mentalnom sklopu“ kupaca na različitim tržištima, već broj dostupnih opcija definitivno igra svoju ulogu. Jasan dokaz tome je Evropa, a očekuje se da se isto desi u severnoj Americi u naredne dve do tri godine, jer će između 20 i 30 novih električnih modela stupiti na tržište.
Bez dileme, što ih više bude bilo u ponudi (elektromobila), oni će se više i prodavati.
Vrele Gume