AktuelnoIndustrijaVesti

Prodaja automobila u Evropi porasla u maju ali i dalje ispod nivoa od pre pandemije

(JimSulley/newscast)
1.04KPregleda

Treći mesec uzastopno, prodaja novih automobila u Evropi raste, nakon depresivnih prošlogodišnjih rezultata, ali još uvek nije dostignut nivo od pre pandemije.

 

Broj registracija u maju je skočio za 74 odsto na 1,08 miliona vozila u Evropskoj uniji, Ujedinjenom Kraljevstvu i tržištima EFTA-e, kažu podaci industrijske asocijacije ACEA.

 

Ove brojke su potpomognute činjenicom da su maja 2020. prodajni saloni bili mahom zatvoreni širom kontinenta.

 

Dok su restrikcije i dalje na snazi na izvesnim tržištima, uključujući Francusku, neke zemlje imaju teškoća bez obzira na olakšavanje mera. U odnosu na maj 2019., ovogodišnja prodaja i dalje zaostaje 25 odsto.

 

„Potražnja je i dalje uglavnom slaba“, kaže LMC Automotive u izveštaju izdatom ranije ovog meseca. Zapadna Evropa je pokazala „neinspirišući napredak“, dok su SAD demonstrirale „izuzetnu snagu“.

 

Nestašica čipova

 

Evropsko automobilsko tržište se sporo oporavlja uprkos podizanju samopouzdanja kako među kupcima tako i proizvođačima i prodavcima. Proizvođači automobila su širom sveta ograničeni nestašicom poluprovodnika na tržištu, zbog koje će praktično sve etablirane kompanije ostvariti gubitke u prodaji.

 

Ford je svoje u svoje dve fabrike u Nemačkoj na duže periode obustavio rad, dok su Volkswagen grupa i Daimler svoje radnike uključili u vladine programe podrške, jer je kriza pristigla i do proizvodnih linija.

 

U Francuskoj, gde prodavci ostaju pod delimičnim merama do 19. maja, prodaja je porasla za 46 odsto u odnosu na maj 2020., ali je i dalje 27 odsto manja u odnosu na rezultate iz 2019.

 

Ipak, olakšavanje mera bi moglo da donese boljitak u mesecima koji dolaze.

 

Prodaja po kompanijama i markama

 

Među tri najveće automobilske grupe, Volkswagen je najviše napredovao po pitanju prodaje, čak 94 odsto. Broj registracija Stellantisa je porastao za 61 odsto, dok je Renault napredovao 26 odsto.

 

Interesantno, Daimlerov Smart je najviše napredovao u maju, ostvarivši prodaju bolju za 261 odsto, dok su Jaguar i Land Rover takođe dobro prošli s napretkom od 184, odnosno 178 odsto.

 

Među ostalim dobitnicima su Seat (164 odsto), Honda (140 odsto), Kia (110 odsto) i Hyundai (105 odsto).

 

Toyota je napredovala  za 98 odsto, dok su Mazda i BMW povećali svoju prodaju za 96 odsto.

 

Dalje, u okviru VW grupe, Škoda se popravila a 92 odsto, Audi je prodao 88 odsto vozila više, dok je VW napredovao po tom pitanju 82 odsto.

 

Opel je takođe bio u „plusu“, i to 75 odsto, dok je Porsche napredovao 54 a Mercedes-Benz 44 odsto.

 

Tokom maja, prodaja automobila u Evropi je porasla za 31 odsto na 5,2 miliona vozila.

 

Prodaja na pet najvećih evropskih tržišta je doživela porast prošlog meseca, a najveći dobitnik je Velika Britanija, gde je ostvaren prirast od čak 674 odsto. Sjajna je bila i Španija s napretkom od 178 odsto. Francuska i Italija su bile solidne s povećanjem prodaje od 46, odnosno 43 odsto, dok je najveće evropsko tržište, Nemačka, zabeležilo „plus“ od 37 odsto.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery