Porsche je u fazi kreiranja poslovnog modela za sedmi automobil u gami, koji će se staviti naspram Tesle Modela 3 i BMW-a i4. Stajling bi trebalo da bude u „fastbek“ stilu, blisko povezan s Audijem A4 e-tron.
Predloženo je da novi model koristi PPE platformu, razvijenu u saradnji s Porscheom i Audijem, pozicioniran ispod Taycana, po startnoj ceni od nekih šezdesetak hiljada evra.
Detalja još uvek nema mnogo, mada postoje sugestije da bi novi model mogao da ponese naziv Cajun, koji je Porsche zaštitio 2011. Insajderi bliski dešavanjima kažu da će Porscheov treći čisto elekrični model deliti platformu, pogonski sistem i baterijske komponente s budućim Macanom EV, uz koji će se proizvoditi u Porscheovoj fabridi u Lajpcigu.
Jedan od inženjera je rekao da će modularna priroda PPE platforme omogućiti proširenje ponude s nizom različitih modela. Ona je konstruisana kako za standardan tako i povišen klirens, što znači da je nova limuzina jedna od mogućnosti.
Audi i Porsche su sarađivali na razvoju Taycana i e-trona GT, a trenutno su uključeni u zajednički rad na električnom Macanu i Q6 e-tronu. Prethodno, ove dve nemačke marke su takođe imale kooperaciju u razvoju Macana i Q5, kao i hibridnih varijanti Cayennea i Q7.
Kao i u slučaju A4 e-trona, predloženi Porscheov model će verovatno imati pogonske opcije u vidu jednomotorne postavke sa zadnjim pogonom i dvomotorne varijante s pogonom na sve točkove.
Odluka o tome da li će se novajlija s petoro vrata proizvoditi tek treba da bude donesena, ali izvori kažu da Porsche radi na proizvodnim kapacitetima za eventualni sedmi model, investirajući 600 miliona evra u pogon u Lajpcigu. Ova investicija, najavljena prošle godine, omogućiće izgradnju novog karoserističkog odeljenja od 75.500 kvadratnih metara. Ovo ulaganje će takođe omogućiti Porscheu da prozvodi benzinske, hibridne i električne pogonske sklopove na istoj liniji.
Fabrika u Lajpcigu je takođe dom 7-megavatnog parka za punjenje, a u proizvodni portfolio su uključeni Macan, Panamera i Panamera Sport Turismo.
Vrele Gume
Izvor: Autocar
Render: Christoph Bauer
Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com