AktuelnoPredstavljamo

Porsche 718 Cayman GT4 RS – najbolji svoje vrste do sada

2.74KPregleda

Porsche 718 Cayman GT4 RS je konačno predstavljen, mada njegov razvoj i nije bio nešto tajan.

 

Marka iz Cufenhauzena nas je čak obavestila o vremenu kruga postignutog na Nirburgringu – 7 minuta, 4,5 sekundi. Međutim, sada znamo kako je ostvareno tako dobro vreme, a ne radi se samo o sjajnom motoru.

 

 

Dobro mesto za početak, jer dok ste pročitali ovu rečenicu, GT4 RS je već ubrzao do nekih 160 km/h. „Srce“ automobila čini fenomenalni 4,0-litarski atmosferski bokser, direktno „izvađen“ iz Porschea 911 GT3. Doduše, u Caymanu sa središnje pozicioniranim motorom isporučuje „samo“ 500 ks. Maksimalni obrtni moment iznosi 450 Nm, što je takođe nešto manje nego u slučaju 911 GT3. Ono što je bitno je da se „u crveno“ i dalje ulazi pri 9.000 o/min.

 

 

Treba napomenuti da 4,0-litarska mašina u standardnom GT4 nije derivat agregata iz GT3, mada se „vrti“ na 8.000 o/min, proizvodeći 420 ks. Naravno, reč je i dalje o veoma brzom automobilu, jer je GT4 RS u sprintu do „stotke“ brži tek sekundu u odnosu na GT4 (3,4 sekunde naspram 4,4). RS može da pojuri maksimalnom brzinom od 314 km/h (GT4 – 304 km/h).

 

 

Ipak, kada je reč o brzom krugu na Nordšlajfe, GT4 RS prosto blista, jer je ostvario vreme 24 sekunde bolje od GT4, samo nekoliko sekundi sporije od aktuelnog 911 GT3. Dakle, 718 GT4 RS je izuzetno ozbiljan sportski automobil.

 

Masa i balans

 

Spomenuli smo da motor nije jedina stavka koja doprinosi ovako dobrim performansama najnovijeg Porscheovog RS modela. Masa je još jedan faktor, a inženjeri nemačke marke su na ovom planu „skresali“ 22 kilograma, bez da je ugrožena svakodnevna upotrebljivost ovog vozila. Kao što smo mogli i da pretpostavimo, ugljenična vlakna su ušla u igru u slučaju prednjih krila i haube, koji su napravljeni od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima. Lagano staklo je upotrebljeno za zadnji prozor, olakšana su i vrata, a krajnji rezultat se ogleda u masi od 1.464 kilograma. U kombinaciji s 500 ks, 718 Cayman GT4 RS može da se pohvali odnosom snage i mase od 2,95 kilograma po konjskoj snazi.

 

 

Naravno, snaga ne predstavlja ništa ako ne može adekvatno da se upotrebi, a to je sledeće poglavlje u knjizi RS performansi. Porscheov pulen je dostupan isključivo sa sedmostepenim menjačem s dvostrukom spojnicom, koji karakterišu izuzetno brze promene stepena prenosa. Transmisija kanališe snagu na zadnje točkove putem polugica na volanu ili ručice na centralnoj konzoli. RS počiva nešto više od 2,5 centimetra bliže tlu, a krasi ga podesivo ogibljenje orijentisano na performanse na trkačkoj stazi, s revidiranim funkcionisanjem amortizera, opruga i horizontalnih stabilizatora, koji su kuglastim zglobovima povezani s karoserijom, radi ostvarivanja još bolje preciznosti. Po prvi u jednom Caymanu, točkovi dolaze s centralnim zavrtnjem.

 

 

Aerodinamika

 

Pojačan uticaj „vazdušnih sila“ iziskuje i odgovarajuće aero dodatke, da bi GT4 RS bio što bolje „zalepljen“ za asfalt. Zadnje krilo s „labudovim vratom“ je fiksno, i predstavlja očiglednu razliku u odnosu na standardni GT4. Podvozje je optimizovano za bolje strujanje vazduha, s tim što zadnji difuzor, podesivi prednji difuzor, prednji spojler i bočna krilca doprinose ovoj „misiji“. Kada je u Performance režimu za vožnju na trkačkoj stazi, GT4 RS pruža 25 odsto više vertikalnog aerodinamičkog pritiska u poređenju s GT4.

 

 

Dodatna unapređenja na karoseriji uključuju usisne otvore iza zadnjih stakala i revidirane bočne otvore na karoseriji, sve u svrhu boljeg hlađenja. Ukoliko u priču uključimo opcioni Weissach paket, dobijamo još više ugljeničnih vlakana, između ostalog. Porsche će čak kupcima GT4 RS ponuditi poseban sat Porsche Designa, inspirisan stajlingom i performansama ovog ultimativnog Caymana.

 

 

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery