Vesti

„Opel Corsa ima najbolju aerodinamiku u svom segmentu“, tvrde predstavnici kompanije!

Objašnjeno je na koji način je to postignuto

Nova Opel Corsa
863Pregleda

Šesta generacija modela Opel Corsa je, prema rečima predstavnika nemačkog proizvođača, najaerodinamičniji automobil u svom segmentu. Nova Corsa je nedavno premijerno predstavljena.

Nova Opel Corsa

Naime, zahvaljujući koeficijentu otpora vazduha od svega 0,29 i frontalnom delu koji zauzima 2,13 kvadrata (značajno manje nego prethodna generacija), nova Opel Corsa je smanjila potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova na novi, rekordni nivo.

Inženjeri i dizajneri nemačkog proizvođača su taj mali koeficijent otpora vazduha postigli sledeći način. Naime, podvozje je od ispod agregata pa sve do zadnje osovine prekriveno ravnom zaštitom (šusplehom). Na taj način je unapređeno strujanje vazduha ispod automobila. Još jedan deo karoserije koji igra veliku ulogu u aerodinamici jeste spojler na krovu. Zahvaljujući njemu je unapređeno strujanje vazduha i smanjen je otpor. Zahvaljujući spojleru nova Corsa je i stabilnija na pravoj liniji.

Nova Opel Corsa

Nova Opel Corsa ima još jednu tajnu kada je reč o aerodinamici. Naime, ona poseduje aktivni „zatvarač“ maske (grila). Ranije se tako nešto moglo videti samo na automobilima iz skupljih segmenata. Upravo taj sistem je zaslužan za manji otpor vazduha i manju potrošnju goriva.

Naime, on automatski zatvara otvore na maski kada nije potrebno vazdušno hlađenje motora. Kada su otvori zatvoreni, vazduh prolazi sa bočnih strana vozila, a ne kroz deo u kom je smešten agregat. Otvaranje i zatvaranje otvora se vrši automatski, u zavisnosti od temperature motora i brzine. Na primer, kada automobil ide uzbrdo ili se vozi pri velikim temperaturama, prednja maska se otvara. Kada hlađenje motora nije neophodno, maska se zatvara.

Opel je novu generaciju modela Corsa testirao u „vazdušnim tunelima“ u Štutgartu.

1 Komentar

  1. Svaka čast Opelu, mada koeficijent od 0,29 je kao kod Kadetta E koji je bio rekorder u svojoj klasi svojevremeno, koji nije imao ni šuspleh ispod motora…

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery