AktuelnoPredstavljamo

Opel Astra Sports Tourer nemačka varijanta Peugeota 308 SW

3.29KPregleda

Stellantis, četvrti po veličini proizvođač automobila na svetu, prošlog meseca je svrgnuo moćnu VW grupu s prodajnog trona na Starom kontinentu.

 

S novim proizvodima na horizontu, francusko-italo-američki konglomerat s 14 marki pod svojim krovom, nastoji da i u mesecima koji slede zadrži vodeću poziciju po pitanju prodaje. Nakon predstavljanja Peugeota 308 i Opel Astre u hečbek formi, 308 SW je iznedrio nemački pandan u formi Astre Sports Tourer.

 

 

Automobil izgleda onako kako smo manje-više očekivali, ali to što je dizajn predvidiv ne mora da bude po sebi i loša stvar. Astra s produženim krovom nasleđuje oštru pojavu hečbeka, uz produženi zadnji prepust u cilju povećanja iskoristivog kargo prostora. Opel kaže da prtljažnik raspolaže sa 608 litara korisne zapremine kada su nasloni zadnje klupe uspravni. Kada se polože, dobija se izdašna 1.574 litra. Naravno, 308 karavan odlikuju potpuno iste brojke.

 

 

Kombinacija „plug-in“ hibridnog pogona i karavanske karoserije rezultira praktičnim (performantnim) štedišom, kod kojeg doduše zapremina prtljažnika pada na 548, odnosno 1.574 litra. Čak i osnovna Astra Sports Tourer dolazi s naslonima zadnje klupe koji se razdvajaju u odnosu 40:20:40, i mogu da kreiraju potpuno ravnu površinu.

 

 

Kada su konvencionalni pogonski sklopovi u pitanju, dobija se podesiv pod s dve visine. Otvaranje zadnjih vrata je moguće bez korišćenja ruku, jednostavnim pokretom stopala ispod zadnjeg odbojnika. Novi karavan dolazi s izvlačećim prekrivačem prtljažnika, da bi se sadržaj zaštitio od radoznalih pogleda.

 

Mimo izdašnijeg kargo prostora, Sports Tourer je identičan kao hečbek. Od matričnih LED farova i „head-up“ displeja do potpuno digitalnog instrument klastera i bežičnih Android Auto i Apple CarPlay funkcija info-zabavnog sistema, Sports Tourer je „napucan“ tehnologijom.

 

 

Paleta motora je refleksija one dostupne kod hečbeka. Dakle, tu govorimo o 1,2-litarskom turbo trocilindrašu sa 110 ks i 205 Nm, odnosno snažnijoj varijanti sa 130 konja i 230 Nm. Četvorocilindarski, 1,5-litarski turbodizel isporučuje 130 ks i 300 Nm.

 

 

Kao opcija će biti dostupan i PHEV model, iste postavke kao kod hečbeka, što znači da se radi o 1,6-litarskom turbomotoru u okviru hibridnog sklopa, za ukupnu izlaznu snagu od 180 konja i 360 Nm. Ovaj „plug-in“ hibrid će biti dostupan nakon lansiranja, a za njim dolazi potentnija verzija s 225 ks na raspolaganju. Šestostepeni manuelni menjač je standardan, s tim što su snažnije verzije, uključujuči i „plug-in“ hibride, uparene s osmostepenim automatikom.

 

 

Čisto električni Peugeot 308 je navodno takođe u pripremi za 2023., a ukoliko se dotični izveštaji ispostave tačnim, logika nalaže da je samo pitanje „kada“ a ne „da li“ će i Astra bez motora s unutrašnjim sagorevanjem pristići na tržište.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery