Brojke koje se tiču efikasnosti su takođe sasvim solidne
Procenjena autonomija Volkswagena ID.4 iznosi 402 kilometra, oficijelno potvrđena od strane EPA-e, kako za 1st, tako i Pro S verziju. Podsetimo da ovaj elektromobil raspolaže baterijom od 82 kWh, s iskoristivih 77 kWh.
Po EPA-i, čiji nam se sistem merenja čini realističnijim od WLTP-a, treba očekivati potrošnju energije od 347 Wh/mi (216 Wh/km), što je sasvim solidno, budući da je reč o jednom krosoveru. Čini se da je Volkswagen odradio više nego korektan posao s MEB platformom.
Podaci za ID.4 Pro S po EPA-i:
- autonomija 250 kilometara
Potrošnja energije (uključujući gubitke pri punjenju):
- kombinovana: ekvivalentna 2,42 litra bezina na 100 kilometara – 347 Wh/mi (216 Wh/km)
- gradska: ekvivalentna 2,26 litara benzina na 100 kilometara – 324 Wh/mi (201 Wh/km)
- auto-put: ekvivalentna 2,64 litara benzina na 100 kilometara – 379 Wh/mi (235 Wh/km)
Poređenja radi, Tesla Model Y u AWD verziji (koja nije direktan konkurent, pre je „zlatni standard“ što se tiče efikasnosti), poseduje 30 odsto širu autonomiju (525 kilometara) i 22 odsto nižu kombinovanu potrošnju energije – 270 Wh/mi (168 Wh/km). Naravno, Teslin model je prestižniji, sportski orijentisaniji i skuplji.
Volkswagen ID.4 bi trebalo da bude glavni kandidat u „mejnstrim“ segmentu.
Kia Niro EV (e-Niro), koji je jeftiniji, raspolaže autonomijom od 385 kilometara (4,4 odsto niži), dok mu je potrošnja energije od 301 Wh/mi (187 Wh/km) 13 odsto bolja nego u slučaju ID.4.
Vrele Gume