Danas se u hotelu President Kovilovo Resort održava prezentacija nove, treće generacije modela Kia Ceed. Naša redakcija je na licu mesta.
Novi Kia Ceed je dizajniran, razvijen i napravljen u Evropi, te u svojoj trećoj generaciji sa zrelijim i sportskim izgledom, novim inovativnim tehnologijama i dinamičnijom vožnjom jača prisutnost brenda Kia u C-segmentu.
Promenjeno ime: cee’d je postao Ceed
Od početka proizvodnje prve generacije modela cee’d u decembru 2006. u slovačkoj fabrici do danas je proizvedeno više od 1,3 miliona primeraka. Blago promenjeno ime – cee’d je postao Ceed – učvršćuje njegovo poreklo vozila iz Evropske zajednice i sa evropskim dizajnom (Community of Europe, with European Design).
U periodu od 2012. do danas proizvedeno je više od 640.000 primeraka modela cee’d druge generacije. Odlazeći cee’d je predstavljao 16% evropske prodaje brenda Kia u 2017. godini. Od dolaska na tržište 2012. pored Sportagea svo vreme spada među najprodavanije modele Kije u Evopi. Od nove generacije Ceed u Kiji očekuju da će imati još veći udeo u njihovoj prodaji u Evropi.
Napravljen u Slovačkoj – sa 7-godišnjom garancijom (do 150.000 km)
Kao i prethodnici i novi model je dizajniran i razvijen u Frankfurtu, u Kijinom centru za dizajn, razvoj i istraživanje. Ceed se proizvodi u fabrici u Žilini (Slovačka), gde se proizvode i modeli Sportage i Venga.
Dizajn eksterijera
Novi Ceed sa sportskim dizajnerskim karakterom modela Stinger donosi samouvereni novi izgled. On je i emocionalan i precizan u završnoj obradi. Novi Ceed je napravljen na novoj K2 platformi kompanije Kia.
U hečbek verziji je 20 milimetara širi (1.800 mm) i 23 milimetra niži (1.447 mm) u odnosu na prethodnika. Njegov međuosovinski razmak i dalje ostaje 2.650 mm. Prednji prepust je za 20 mm kraći (880 mm), dok je zadnji prepust produžen za 20 mm (sada 780 mm). Ceedove šire dimenzije i duži prepust stvaraju agresivniji i sportski izgled, za samouverenu pojavu na drumu.
Sa sličnim spoljašnim dimenzijama kao hečbek, Ceed Sportswagon (karavan) donosi duži prtljažnik i duži zadnji prepust. Ceed Sportswagon se pridružuje hečbeku u predstavljanju stabilnog, sportskog, ali pre svega estetskog izgleda. Zadnji prepust je produžen za 115 mm (sada 1.070 mm) u odnosu na prethodnika. Dužinom od 4.600 mm – 95 milimetara više nego pre – novi model nudi znatno više prostora u prtljažniku.
Dizajn enterijera
U unutrašnjosti je Ceed više ergonomski nego ikada ranije, a svuda u kabini su korišćeni materijali visokog kvaliteta. Dobio je brojne dizajnerske detalje, koji krase i ostale Kijine nove modele, kao npr. horizontalnu postavljenu komandnu tablu, koja kreira elegantniji izgled. Dizajn onima koji sede napred pruža više prostora u predelu nogu, a zbog bolje preglednosti napred pruža se bolji osećaj otvorenosti.
Komandna tabla se sastoji iz dva dela – gornji, sa „plutajućim“ ekranom na dodir i zabavno-informativnim sistemom, i donjeg dela, gde su prekidači za podešavanje audio sistema, grejanja i ventilacije. Srednja konzola blago je okrenuta prema vozaču, zbog lakše upotrebe u vožnji. U unutrašnjosti preovlađuju savremeni i na dodir mekani materijali, koji suptilno kreiraju prefinjen ambijent u kabini.
Mehanizacija
Novi Ceed pokreće široka ponuda motora, razvijenih kako bi zadovoljili najraznovrsnije potrebe kupaca. Ponuda benzinskih motora donosi i unapređenu verziju Kijinog popularnog 1,0-litarskog T-GDi motora. Ovaj motor razvija 120 KS i ima obrtni moment od 172 Nm.
Tu je i novi „Kappa“ 1.4 T-GDi dolazi kao zamena za pređašni 1.6 GDI motor i proizvodi 140 KS. Uprkos manjoj zapremini nudi 4% više snage od prethodnika. Obrtni moment od 242 Nm raspoloživ je od 1.500 do 3.200 obrtaja u minuti.
Zbog dostizanja što nižih emisija, motori 1.0 T-GDI i 1.4 T-GDi opremljeni su filterom čvrstih čestica, zbog čega se novi Ceed može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisionog standarda Euro 6d TEMP.
Bazni motor je 1,4-litarski atmosferski MPI benzinski motor snage 100 KS i sa obrtnim momentom od 134 Nm.
Novi Ceed dostupan je i sa Kijinim novim dizel motorom ‘U3’. 1.6 CRDi motor, koji se može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisionog standarda Euro 6d TEMP. Novi 1,6-litarski dizel motor je raspoloživ u dve verzije (115 i 136 KS), proizvodi 280 ili 300 Nm obrtnog momenta. Verzija sa 136 KS preko 6-stepenog ručnog menjača nudi 280 Nm obrtnog momenta odnosno 320 Nm u kombinaciji sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (7DCT).
U osnovnoj ponudi dolazi motor uparen sa 6-stepenim ručnim menjačem, dok su novi 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi raspoloživi i sa Kijinim 7-stepenim DCT menjačem sa dvostrukim kvačilom.
U 2019. novi Ceed dobija i Kijin novi 48-voltni laki hibrid (‘EcoDynamics+’) koji dolazi sa još nižim emisijama CO2. Pogon ‘EcoDynamics+’ sa svojom 48-voltnom baterijom dolazi do izražaja kod polaženja, dok novi starter-generator poboljšava delovanje sa novom unapređenom funkcijom start/stop sistema koja nakon gašenja vozila može ponovo upaliti motor i pokrenuti vozilo.
Tu su i brojni sistemi za asistenciju vozaču.
Izvor/PR Saopštenje: Kia.rs