AktuelnoPredstavljamo

Nova Kia Carens se iz monovolumena transformisala u krosover

2.43KPregleda

Lansirana 1999., Kia Carens sada ulazi u četvrtu generaciju, potpuno menjajući karakter u odnosu na nekadašnji monovolumen.

 

Novajlija je upravo predstavljen u Indiji, i to u formi „rekreativnog vozila“, koje usvaja robusan stajling, koketirajući s kupcima koji preferiraju praktičnost monovolumena, sjedinjenu sa stilskim atributima SUV-a. Zapravo, novi model počiva na platformi koju je koristio Seltos.

 

 

Naravno, neko će primetiti da farovi i zadnja svetla podsećaju na rešenje prisutno kod Sportagea, dok plastična zaštitna obloga na lukovima točkova naglašava terenski karakter novog Carensa. Gotovo ravna linija krova maksimizuje prostor u visini glava putnika, dok kabinski prostor može da ugosti šest ili sedam putnika.

 

 

Automobil je dugačak 4.450 milimetara, širok 1.800 i visok 1.700 milimetara, s međuosovinskim rastojanjem od 2.780 milimetara, što je najduže u segmentu. Samim tim, novajlija je nešto duži od prethodnika, ali je izdašno povećanje međuosovinskog razmaka doprinelo prostranijem kabinskom prostoru. Otprilike je širok kao model koji zamenjuje, a nešto je i viši.

 

 

Ne samo što je karoserija redizajnirana od glave do pete, već je i kabinski prostor drastično drugačiji. Izgleda daleko modernije i prati rešenja kod nedavno lansiranih Kijinih modela, kombinujući digitalni vozačev displej s 10,25-linčnim ekranom info-zabavnog sistema. Tu su i dalje odvojene kontrolne jedinice za podešavanje rada klima uređaja, uz brz pristup drugim funkcijama zahvaljujući tradicionalnim dugmićima.

 

 

S ambijentalnim LED osvetljenjem u 64 dostupne boje, prečišćivačem vazduha i ventilisanim prednjim sedištima, novi Carens je daleko sofisticiraniji od starog modela. Takođe podržava ažuriranje „putem etra“ i poseduje Bose audio sistem s osam zvučnika. Ono što takođe treba spomenuti su selektivni režimi vožnje i kontrola kočenja pri vožnji nizbrdo, a uz dodatni trošak vozilo se može opremiti parking senzorima i automatskim brisačima.

 

 

Novi Carens dobija istu paletu motora lokalno dostupnu za Seltos, što znači da priča počinje od atmosferskog, 1,5-litarskog benzinca sa 115 ks i 144 Nm. Nastavak sledi u vidu 1,4-litarskog turbomotora sa 140 konja i 242 Nm, a ponudu zaokružuje 1,5-litarski dizelaš sa 115 ks i 250 Nm. Osnovni benzinski agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok je sedmostepena automatska jedinica s dvostrukom spojnicom opciono dostupna s turbomotorom. Što se dizelaša tiče, on dolazi sa šestostepenom transmisijom s konverterom obrtnog momenta.

 

 

Kia će novi Carens s tri reda sedišta ponuditi u Indiji i drugim tržištima u prvom kvartalu 2022.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery