Treća generacija Nissanovog pionirskog krosovera priprema se za predstavljanje na proleće 2021. godine
Uveliko su u toku završne pripreme za predstavljanje treće generacije kompaktnog krosovera koji je promenio izgled evropskog tržišta automobila i iznedrio mnoge sledbenike. Reč je naravno o modelu Nissan Qashqai. Prototipovi potpuno novog modela sakupljaju testirane kilometre na evropskim putevima sa ciljem da se kupcima ponudi upravo ono što očekuju od ovog urbanog SUV-a kada se pojavi u prodaji 2021. godine. Sve to kompanija je objavila nakon prošlomesečnih glasina da se proizvodnja novog Qashqaija odlaže do daljnjeg.
Novi Qashqai biće izrađen uzimajući u obzir njegovu poziciju rodonačelnika i referentnog vozila u segmentu crossovera srednje veličine u Evropi još od 2007. U osnovi je nova CMF-C platforma Renualt-Nissan alijanse. Ona je rezultat naprednog inženjerstva, inovacija i modernih tehnologija. Trenutni Qashqai, koji se pojavio u prodaji 2014. godine, prodat je u preko milion jedinica.
“Novi Qashqai će promeniti ono što kupci mogu očekivati od porodičnog automobila. Udobnost, sofisticiranost i tehnologije biće preuzete iz viših kategorija automobila, dok će iskustvo vožnje zadovoljiti kako vozače tako i njihove putnike. Uz Nissanovu smelu tehnnologiju e-POWER, osećamo da će se kupci zaljubiti u električni pogonski sklop, bez zabrinutosti za domet”, izjavio je Gianluca de Ficchy, predsednik regiona Nissan Afrika, Srednji istok, Indija, Evropa i Okeanija (AMIEO).
Za ovu novu verziju, Nissan je zadržao osnovne principe koji su pokretali koncept i razvoj prethodne dve generacije. Pre svega, elegantan dizajn, poboljšani materijali i efikasan pogonski sklop. Sve to u kombinaciji sa većim kvalitetom i iskustvom vožnje karakterističnim za viši segment. Novi Qashqai najavljuje da će ponovo podići lestvicu u segmentu crossovera, a kupcima obećava da će uživati u tim atributima.
Kao i za njegove prethodnike, dizajn novog Qashqaia vodio je tim u Nissan Design Europe sa sedištem u centralnom Londonu. Istovremeno, za njegov inženjering zaslužan je Nissan Technical Centre Europe smešten u Cranfieldu, Bedfordshire, takođe u Velikoj Britaniji.
Inovativnost radi efikasnosti
Novi Qashqai se uklapa u širu Nissanovu strategiju elektrifikacije i kupcima će ponuditi dva pogonska rešenja. Fleksibilan ali efikasan 1.3-litarski benzinski motor sa blagom hibridnom tehnologijom i Nissanov inovativni sistem e-POWER. Ovaj drugi sadrži motor na električni pogon koji će Qashqaiju omogućiti trenutno i linearno ubrzanje EV, bez zabrinutosti za domet.
Sa torziono krućom strukturom gole karoserije, težnja za optimalnom efikasnošću u novom Qashqaiu u središtu je čitavog razvojnog procesa. Ovaj napor se proširuje i na upotrebe fleksibilnog 1.3-litarskog benzinskog motora koji će biti dostupan u dva nivoa snage. Obe kombinuju odzivne karakteristike sa štedljivošću i malim emisijama. Sve tehničke pojedinosti i specifikacije ovog pogonskog sklopa biće detaljnije predstavljeni do uvođenja na tržište.
Dva dodatna primera koliki put su prešli Nissanovi inženjeri kako bi se optimizovala efikasnost novog Qashqaia su ravan pod koji osigurava najbolji mogući protok vazduha ispod automobila. Takođe i aktivni zatvarač rešetke koji ostaje zatvoren kako bi se osiguralo da vazduh prolazi što češće oko prednjeg dela automobila. Otvara se samo kada potrebe za hlađenjem motora to zahtevaju, omogućavajući dodatnom vazduhu da uđe u radijatore radi hlađenja. Prednji izgled automobila takođe generiše vazdušnu zavesu koja usmerava strujanje vazduha okolo kako bi se smanjio otpor generisan od strane prednjih točkova.
1.3-litarski benzinski motor je u velikoj meri modifikovan tako da uključuje blagi hibridni sistem. 12v sistem inkorporira odvojenu litijumsku bateriju postavljenu ispod poda i generatora za prikupljanje energije kočenja. Ovo omogućava sistemima motora da rade na prikupljenoj energiji, produžavajući trajanje funkcije stop/start što smanjuje ukupne emisije CO2 motora. Pored toga, omogućava kretanje vozila bez korišćenja snage motora i pruža obrtni moment pri ubrzanju.