Završen je 69. Neste Rally Finland, deveti u ovogodišnjem RELI ŠAMPIONATU SVETA, u šampionatu koji će nam doneti još PET sigurno zanimljivih relija…
Estonac OT TANAK , u „tojoti jaris WRC“, i njegov suvozač MARTIN JERVEOJA, posle velike borbe uz baš ogromne brzine na 23 ispita, suvereno su ipak stigli do cilja na Neste Rally Finland, osvojili 25 + 5 bodova i učvrstili se na prvoj poziciji ŠAMPIONATA….sa 180 poena. TAKO SU OSTVARILI SVOJU DESETU WRC POBEDU !!!
Drugo mesto na Neste Rally Finland je, takodje zasluženo, pripalo Fincu ESAPEKU LAPIJU, u „sitroenu C3 WRC“. Na trećem stepeniku podijuma našao se još jedan majstor relija iz Finske, odlični JARI MATI LATVALA, sa „tojotom jaris“. OT TANAK je u FINSKOJ zabeležio ČETVRTU ovogodišnju pobedu i prilično odmakao sa bodovima (22 boda više), od svog pratioca OŽIEA i od NEVILA (25 više).
U kategoriji WRC 2, potpuno ubedljivo, takoreći bez većih napora, kroz valovite šumske puteve Finske, kojima je prolazio još od svoje desete godine, kada je uz svog oca i učitelja zakoračio u svet brzine, proleteo je 18. godišnji KALE ROVANPERA – prava zvezda WRC-a….
Norvežanin ANDREAS MIKELSEN može biti presrećan…najbolji je u timu HJUNDAI, a zvaničnog svetskog prvaka SEBASTIENA OŽIEA pobedio je u FINSKOJ na deset ispita…to je ogromno samopouzdanje za MIKELSENA, posle govorkanja da nije u formi….
OŽIE je reli vozio rovit i neispavan, zbog zdravstvenih problema. On je još odavno najavio da razmišlja o povlačenju iz WRC-a 2020. godine, a sasvim je sigurno da ima prave planove o svojoj budućnosti i porodici, da valja još bolje i bezbednije materijalizovati SVE što je postigao i stekao VELIKO IME…
TIJERI NEVIL ne može biti spokojan posle Neste Rally Finland…Od njega je bio bolji i MIKELSEN a i pridošlica KREG BRIN. Čini se da je BRIN posle timske odluke namerno kasnio u vremenskoj kontroli pri kraju relija i tako omogućio NEVILU da zaradi bar jedan bod više, što može biti odlučujuće u borbi za tron.
KRIS MIK je opet bio bez sreće. Imao je incident i odvaljen točak na ispitu broj 14, a onda je maler doživeo i na ispitu 22, kada se očekivalo da će na narednom, POWER STAGE, zaraditi neki bod. On zaista ima previše izletanja, možda i previše rizika, medjutim, moramo pamtiti i incidente ostalih. Nema ni jednog jedinog vozača u ISTORIJI RELI ŠAMPIONATA SVETA koji nije imao bar nekoliko havarija i mnoštvo izletanja….pa čak i najuspešniji SEBASTIJEN LOEB , koji je, usput rečeno, pre nedelju dana s lakoćom pobedio u Italiji, na reliju ALBA.
Od elitnih vozača, incident je imao i Britanac GRINSMIT, na ispitu 21.
Na ispitu POWER STAGE, OT TANAK je pokazaio koliko je u FINSKOJ u pravoj TOP FORMI. Pobedio je i zaradio PLUS PET BODOVA, a prosek brzine je bio 123,4 kilometra na sat.
Iako je zaista rano govoriti o kraju šampionata i o tome ko će biti SVETSKI RELI PRVAK 2019. medju fanovima ove discipline su prognoze na tu temu počele još od prvog relija, u MONTE KARLU. Sada je doduše, posle devet relija, nekako lakše donositi zaključke. TOJOTA je sa TANAKOM postigla puno, Estonac je neobično brz , ali, kao i svi neki put sklon greškama….a kada se vozi i preko maksimuma greške su sasvim normalna stvar. Setite se samo kako je baš pomenuti OT TANAK, na ovogodišnjem RELIJU SARDINIJA, načinio nerazumnu grešku i izleteo na poslednjem ispitu, pred samim ciljem….
Sigurno pamtite i spektakularno prevrtanje TIJERI NEVILA, sa „hjundaiem“, na RELIJU ČILE, a takodje i potpuno maleroznog ELFINA EVANSA, kome je na „fordu“ pukla guma, na samo kraju RELIJA KORZIKA, kada je bio pred najvećim uspehom u karijeri – OSVAJANJEM PRVE WRC POBEDE…
Dakle, prognoze, komentarisanja, navijanje i procenjivanje proteklog, prava su priča za ljubitelje relija i što je najbitnije, PROGNOZE će trajati sve do kraja i relija u AUSTRALIJI, jer je POTPUNA NEIZVESNOST – jedinstvena odlika ovogodišnjeg RELI ŠAMPIONATA SVETA.
Podsetimo, RELI ŠAMPIONAT SVETA se nastavlja već za dve nedelje, asfaltnim brzincima u NEMAČKOJ.
Generalni plasman Neste Rally Finland:
1. TANAK – „tojota“
2. LAPI – „sitroen“ ……….. + 25,6 sek.
3. LATVALA – „tojota“…. + 33,2 sek
4. MIKELSEN – „hjundai“… + 53,4 sek.
5. OŽIE – „sitroen“………. + 56,1 sek.
6. NEVIL – „hjundai“……. + 1,32.4 min.
7. BRIN – „hjundai“……… + 1,38,2 min.
8. SUNINEN – „ford“…… + 2,33.8 min.
9. ROVANPERA ( WRC 2 ) – „škoda R5 evo“….+ 7,54.1 min.
10. GRIAZIN ( WRC 2 ) – „škoda R5″…… + 10,28.7
Tekst: Đorđe Đenić / Moj Svet Brzine