Nemačka automobilska industrija je apelovala na zakonodavce da ubrzaju formiranje regulative koja bi mogla da posluži kao međunarodni nacrt za autonomna taksi vozila i autobuse
Kabinet kancelarke Angele Merkel je 10. februara izneo predlog zakona kojim bi se omogućilo da autonomna vozila nivoa 4 operišu na javnim putevima u definisanim oblastima, počev već od sledeće godine.
„Želimo autonomne automobile i buseve, koji voze putnike ka njihovim destinacijama po želji, a zatim se parkiraju u svojim garažama“, rekao je nemački ministar saobraćaja, Andreas Šojer.
VDA, koja predstavlja interese nemačkih proizvođača automobila i delova, kaže da će ova regulativa, ukoliko prođe, pomoći industriji da ojača na međunarodnom planu u trci razvijanja visokoautomatizovanih vozila.
Dok kompanije poput Volkswagena i Daimlera nemaju vozila te vrste spremna za serijsku prozvodnju, one se nadaju da će im pogodan regulatorni ambijent pomoći da dizajniraju i lansiraju samovozeća vozila, poznata kao robotaksi.
„Znanje i iskustvo koje može da se stekne u Nemačkoj u okviru ovog procesa pruža mogućnost da posluži kao osnova za evropski zakonski okvir i međunarodnu regulativu“, saopštila je VDA.
Trenutno, nijedan od glavnih nemačkih proizvođača automobila nema planove koji podrazumevaju skoro lansiranje autonomnih vozila. Pod vođstvom Ole Kelenijusa, Mercedes-Benz se povukao iz oblasti robotaksija argumentujući taj potez time da ne vidi validan poslovni plan, tako da se pre odlučio za zajedničku investiciju s kompanijom Nvidia u okviru viših nivoa autonomije za konvencionalna putnička vozila, odnosno privatne kupce.
U novembru, VW je imenovao jednog od svojih najboljih inženjera, Kristijana Zengera, na mesto šefa sektora zaduženog za razvoj autonomne i uslužne vožnje. On je odgovoran za razvoj modela koji će se koristiti u dotičnim flotama, s tim što će softverski sistem doći iz partnerske firme Argo AI.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
[…] industrijsku proizvodnju, poljoprivredu, hranu i njenu preradu, industriju pića, maloprodaju, automobilsku industriju i udruživanja kroz lance […]
[…] Izvor: Vrelegume […]