Globalna prodaja Jaguar Land Rovera je u avgustu pala za čak 15,5 odsto
Britanski premijum proizvođač beleži pad prodaje na najvećim tržištima u poređenju s istim periodom prošle godine. S druge strane, s prodatih 2.098 jedinica u Velikoj Britaniji, ostvaren je porast od 14 odsto.
Kompanija koja je u vlasništvu Tata Motorsa (Jaguar Land Rover Automotive Plc), prijavila je „minus“ na globalnom prodajnom planu, plasiravši 28.887 jedinica u avgustu.
Problem postoji na onim najvećim, a samim tim i najvažnijim tržištima, uključujući severnoameričko, kinesko i evropsko. Jedino je na „domaćem tlu“ ostvaren suficit, prvenstveno zahvaljujući oporavku ostrvskog tržišta i novom Defenderu, koji se na našem testu i nije nešto proslavio.
U Kini je prodato 8.187 jedinica (-7% u odnosu na avgust prošle godine), 8.180 primeraka je pronašlo kupce u Severnoj Americi (-17%), dok je u Evropi zabeleženo 5.186 novih registracija JLR-a u istom periodu, što je rekordan „minus“ od 25 odsto.
Avgustovska globalna prodaja je u avgustu bila sukcesivno niža nego u junu i julu, kada je 35.334 (-25%), odnosno 36.421 (-4%) vozilo pronašlo nove vlasnike.
„Mada je lošiji rezultat u odnosu na prošlu godinu ostvaren u julu i avgustu, oba meseca predstavljaju dalji oporavak u poređenju s prvim kvartalom fiskalne 2021. godine, kada je prodaja bila u minusu čak 42,4 odsto odsto“, saopštila je kompanija. Ipak, to ne negira činjenicu da se JLR u poslovnom smislu kotira lošije od većine svetskih proizvođača automobila.
Totalna globalna maloprodaja JLR-a u junskom kvartalu je iznosila 74.067 jedinica, što je „minus“ od više od 42 odsto, koji se naravno pripisuje pre svega Kovidu-19.
Avgusta 25., na godišnjem generalnom mitingu Tate Motors, visoko rukovodstvo je saopštilo da je 98 odsto svih prodajnih objekata JLR-a operativno.
Britanski proizvođač polaže velike nade u novi Defender, koji je sakupio više od 30.000 porudžbina. Proizvodni pogon kompanije u Slovačkoj, gde se ovaj model proizvodi, proširio je proizvodnju na dve smene, da bi se zadovoljila potražnja nakon oporavka evropskog i drugih ključnih tržišta.
Kompanija takođe planira da lansira devet novih modela koji bi trebalo da doprinesu povećanju prodaje. U tu novu seriju se ubraja 6 blagih hibrida (MHEV) i tri „plug-in“ hibridna vozila (PHEV).
Ipak, teško da će JLR ostvariti obim prodaje onakav kakav bi želeo i kakav mu je potreban. Bacanje karte na jedan model smo već videli u prošlosti od strane nekih proizvođača i to se poslovično nije transformisalo u pozitivan bilans, naprotiv. Što se tiče novih modela, odmah se nameće pitanje kako će, i uopšte da li će moći da se nosi s nemačkom konkurencijom koja je uvek za korak, ako ne i dva – ispred.
Vrele Gume