970_250_eko
AktuelnoPredstavljamo

Hyundai Tucson (2022.) – krosover „dragulj“ iz Južne Koreje

2.35KPregleda

Prodajni adut Hyundaija je dobio futuristički izgled, hibridnu opciju i prestižan enterijer

 

 

Hyundai Tucson je jedan od ključnih alata za uspeh korejske marke, kao jedan od najbolje prodavanih modela, posebno u SAD. Upravo iz tog razloga su neki iznenađeni radikalnom promenom dizajna, smatrajući je svojevrsnim rizikom, s čime se ne bismo složili. Novi stajling je smernice postavljene od strane nove Elantre podigao na viši nivo.

 

 

Ipak, novi Tucson progres ne ostvaruje samo na planu stila i dizajna. Poput sestrinske limuzine, dolazi i u hibridnoj i „plug-in“ hibridnoj varijanti, s više snage bez kompromitovanja efikasnosti. Pored toga, N Line nivo opreme će se proširiti u nekom trenutku i na Tucson, čime će se pridružiti Sonati i Elantri, kao i Elantri GT Line i Velosteru N. Tucson s prodajom u Koreji kreće ovog meseca kao model za 2021., s tim što će u Evropu pristići ubrzo nakon toga.

 

„Šik“ dizajn

 

Jedno je sigurno, a to je da niko neće pobrkati novi i prethodni model, i to zahvaljujući „parametarskoj dinamici“ i „detaljima u vidu kinetičke površine u formi dragulja“. Kakva god da je „retorika“ Korejaca, prednja maska je dobila neobičnu trouglastu teksturu, koja se odražava s desna na levo, jasno pronalazeći inspiraciju u Elantri i Sonati. Međutim, za razliku od limuzina, farovi Tucsona su integrisani u otvor maske, koristeći LED elemente kamuflirane u „anfasu“ kada ne emituju svetlost. Hyundai nije pružio fotografije kako vozilo izgleda s upaljenim svetlima, ali verovatno izgleda prilično „oštro“ čak i kada je parkiran.

 

 

Bočni profil otkriva jasnu srodnost s Elantrom, s karakterističnim romboidnim i trouglastim formama.

 

 

Mnogo je površina u „pozitivu“ i „negativu“, s ispučenim prepustima i dugačkom, karakternom nazubljenom linijom koja štrči iznad donjeg dela vrata. Zaštitne oplate dolaze u vidu crne plastike, koja dobro izgleda.

 

 

Najkarakternija sekcija novog Tucsona je zadnji deo s kućištima svetala u formi sečiva, koje podseća na kosu za košenje. Spojena LED trakom pune dužine, zadnja svetla su dalje rastavljena pomoću sićušnih trouglastih elemenata, koji nestaju kada nisu osvetljeni. Donji deo zadnjeg odbojnika takođe dobija jedinstvenu dijamantsku teksturu, koja se naizgled krije iza lažne zaštitne oplate. „Čistijem“ izgledu „zadnjice“ doprinosi i skriveni brisač, koji se nalazi ispod zadnjeg spojlera.

 

 

Novi Tucson definitivno nije „konvencionalno“ atraktivan, ali bez dileme privlači poglede. Hyundai kaže da dizajn naglašava poseban identitet ovog krosovera unutar prenatrpanog segmenta. Ono što je sigurno je da ga niko neće pomešati s nekim drugim modelom. Pored toga, on se ističe i u okviru Hyundaijevog portfolija. Neke elemente dizajna deli s Elantrom, ali kao pripadnik avangardne orijentacije, nije nimalo nalik Santa Feu ili Koni.

 

 

Enterijer u modernom stilu

 

Unutrašnjost novog modela ne zauzima tako agresivan dizajnerski pristup kao spoljašnjost, mada je bez dileme reč o jednom modernom Hyundaiju. Volan je prilično sličan onom iz Sonate, a dve „srebrne“ trake  obuhvataju prostor oko vozača i suvozača, pružajući „twin-cockpit“ ambijent kabinskog prostora. Ravan gornji deo armaturne table počiva iznad donjeg koji je zakrivljen prema dole i udaljava se od putnika, što doprinosi prozračnijem ambijentu i „borbi protiv klaustrofobije“.

 

 

Tucson takođe dobija značajno modernizovani klaster instrumentacije, koji „izbija“ iz armaturne table, što je rešenje drugačije od onog uobičajenog, gde su instrumenti unutar panela zaštićeni „kačketom“. Još jedan „fensi“ detalj predstavlja dvoekranski info-zabavni sistem u vidu displeja od 10,3 inča, koji se nalazi iznad panela za kontrolu klima uređaja, bez bilo kakvih fizičkih dugmića. Standardni ekran info-zabavnog sistema dolazi u formi jedinice od 8 inča, koji uključuje Apple CarPlay i Android Auto funkcije, kao i Bluetooth povezivanje za dva uređaja.

 

 

Možda ova postavka izaziva blagu skepsu, jer kapacitivne kontrole na dodir zahtevaju veću pažnju i teže su za upotrebu, što nije dobro u momentima kada pogled vozača treba da je fokusiran na put. Ipak, digitalni klaster instrumentacije i moderna forma centralnog grebena doprinose atraktivnom izgledu enterijera.

 

 

Što se ostalih unapređenja unutar kabinskog prostora tiče, tu je automobil-kuća komunikacija, uz pomoć koje može da se vrši kontrola nekih funkcija i osvetljenja, što zna da bude od koristi kada se vraćate kući pri mrklom mraku ili vrelom sunčanom danu, jer možete upaliti svetla i klima uređaj pre nego što uđete u svoj dom. Takođe, novina je dostupan sistem monitoringa kvaliteta vazduha, koji prati nivo polutanata koristeći senzor fine prašine. On takođe prati kvalitet vazduha enterijera i čisti kabinu po potrebi.

 

Motori

 

U ponudi za Hyundai Tucson su tri elektrifikovane pogonske opcije i dva SUS motora, uz izbor od četiri menjača. Dakle, svaki vozač će moći da pronađe konfiguraciju po svom ukusu, od benzinskih i dizel 48-voltnih blagih hibrida, čistih hibrida i „plug-in“ hibrida. Tucson na ovaj način nudi najširi raspon elektrifikovanih pogonskih sistema u segmentu kompaktnih krosovera. Naravno, tu su benzinske i dizel opcije za „tradicionaliste“.

 

 

Novajlija je razvijen s redukovanjem emisije izduvnih gasova na umu, ali bez kompromisa kada je kvalitet vožnje u pitanju. Hibridna verzija se sastoji od novog, 1,6-litarskog T-GDI (turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem goriva) Smartstreama i elektromotora od 44,2 kW, koji energiju dobija iz litijum-jon polimerske baterije od 1,49 kW. Menjač je šestostepeni automatski, a u ovoj konfiguraciji je Tucson dostupan kako s pogonom na prednje, tako i na sve točkove. Ujedno, ovo je i najsnažniji pogonski sklop u ponudi – 230 konja.

 

Što se tiče 48-voltne blago hibridne tehnologije, kupci mogu da biraju između tri opcije:

– 1,6-litarski T-GDI Smartstream sa 150 ks (pogon na prednje točkove)

– 1,6-litarski T-GDI Smartstream sa 180 ks (opcioni integralni pogon)

– 1,5-litarski CRDi Smartstream sa 136 ks (opcioni integralni pogon)

 

Hyundai je svoj efikasan i odzivan 48-voltni hibridni sistem upario s 1,6-litarskim T-GDI, dostupnim sa šestostepenom inteligentnom manuelnom transmisijom (6iMT), odnosno sedmostepenim menjačem s dvostrukom spojnicom (7DCT). Još jedna dobro izbalansirana opcija je 1,6-litarski T-GDI sa 180 konja, koji će biti u ponudi sa šestostepenim iMT u verziji s pogonom na prednje točkove, odnosno sa 7DCT u slučaju integralnog pogona. U međuvremenu, blagi hibrid koji uključuje 1,6-litarski CRDi turbodizel, dolazi sa 7DCT menjačem i pogonom na prednje ili sve točkove.

 

Kada nije uparen s 48-voltnim blago hibridnim sistemom, 1,6-litarski T-GDI Smartstream benzinac je dostupan sa 150 ks, šestostepenim menjačem i pogonom na prednje ili sve točkove. Što se turbodizela tiče, on je dostupan sa 115 konja, šestostepenim manuelnim menjačem i prednjim pogonom.

 

 

Potpuno novi 1.6 T-GDI Smartstream motor je opremljen Hyundaijevom tehnologijom varijabilnog rada ventila (CVVD), koja optimizuje performanse motora i gorivnu efikasnost, dok u isto vreme pažnju obraća na ekološke atribute. CVVD reguliše trajanje otvaranja i zatvaranja ventila u odnosu na uslove u vožnji. Ovo je jedini sistem koji može da promeni trajanje otvaranja ventila tokom vožnje, naravno u zavisnosti od uslova.

 

U perspektivi će biti dostupna sportska „plug-in“ hibridna verzija sa 265 ks, a više detalja o njoj ćemo znati kako se bude bližila premijera, koja će biti obavljena sledeće godine.

 

Pohod na tržište s nešto većim dimenzijama i naprednom tehnologijom

 

Novi Hyundai Tucson je tek nešto veći u odnosu na odlazeći model. Međutim, korejska marka obećava prostranost svojstvenu automobilima iz višeg segmenta. Novajlija je 20 milimetara duži, 15 milimetara širi, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 10 milimetara. Sve to je rezultiralo time da putnici pozadi mogu da uživanju u 26 milimetara više prostora u visini nogu. U međuvremu, prtljažni prostor je povećan od 33 do 107 litara, u zavisnosti od odabranog trima i pogona, nudeći do 620 litara korisne zapremine za prtljag kada su nasloni zadnjih sedišta uspravni, odnosno 1.799 litara kada se oni polože.

 

  • Dužina: 4.500 mm (+20 mm)
  • Širina: 1.865 mm (+15 mm)
  • Visina: 1.650 mm (+5 mm)
  • Međuosovinski razmak: 2.680 mm (+10 mm)
  • Prepusti: prednji 895 mm, zadnji 925 mm
  • Prostor za noge na zadnjoj klupi 996 mm (+26 mm)

 

Dakle, uprkos neznatim povećanjem dimenzija vozila, putnici u velikoj meri profitiraju na izdašnijem kabinskom prostoru. To ne treba da čudi, jer Tucson platformu deli s većim Santa Feom.

 

 

Na kraju treba istaći da je Hyundaijev novajlija prosto „napucan“ razno-raznim modernim sistemima. Spomenućemo neke od njih: asistencija pri izbegavanju čeonog sudara, uz zaštitu pešaka i biciklista (novo: i prilikom skretanja na raskrsnici), upozorenje o odlasku vozila ispred (novo), asistencija pri vožnji na auto-putu (novo), inteligentni tempomat baziran na navigaciji (novo), inteligentna asistencija pri ograničavanju brzine (novo), asistencija pri izbegavanju sudara u mrtvom uglu (novo), asistencija pri izbegavanju sudara u okviru unakrsnog saobraćaja iza vozila i tako dalje.

 

 

Bez sumnje, novi Tucson nastupa s veoma ubedljivim adutima, tako da mu je tržišni uspeh zagarantovan.

 

Vrele Gume

2 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery