Neprikosnoveni lider
Pre pet godina, Mercedesova V-Klasa, generacije W447, dobila je zadatak da postane zamena za modele Viano i R-Klasu, kao i da usput postavi najviše standarde u MPV segmentu.
Restilizovano izdanje sa kojim se srećemo na promociji u španskom letovalištu Sitges predstavlja unapređenje osnovnih vrednosti ovog modela. Dodatan poziv na avanturu, bez žrtvovanja na planu luksuza, upućuju modeli za kampovanje i razonodu Marco Polo, odnosno Marco Polo HORIZON.
Dijamanti su večni
Tradicionalno, restilizacija ne može da prođe bez dizajnerskog obračuna sa branicima. Na “AMG Line” varijanti modela V-Klasa, proizvođač ističe prisutnost dijamantske strukture grila sa hromiranim završecima. Individualizacija se proširuje sa četiri potpuno nove boje, među kojima se ističu čelično plava i „hyacinth“ crvena. Spoljni izgled zaokružuju i četiri nova estetska rešenja aluminijumskih felni.
U gordo nazvanom “twin stripe look-u”, sadržana je ideja svedenog dizajna u cilju intuitivnije orijetacije vozača ka sadržajima armaturne table. Otvori vetilacije dobili su sportskiji “turbinski” izgled.
Novost u izboru kožnih presvlaka je nijansa nazvana “tartufo”. Ona upotpunjue raspoloživih 6 varijanti u Nappa i Lugano koži. Prvi put u V-klasi drugi red sedišta dobija masažu i klimatizaciju po uzoru na Maybach izdanje S-Klase. U Mercedesu promovišu ideju da će budući putnici VIP šatlova uživati u elementima spa tretmana.
Snažno i efikasno: Novi motori i transmisija
Pogon obezbeđuje četvorolicilindarski dizel agregat OM 654. Ovaj motor rezultat je trenda „downsizing-a“ sa 2.2 na 2.0 litra (1950cc). Dostupan je u tri varijante:
V220d sa 120 kW (163 ks) i 380 Nm obrtnog mometa. Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu iznosi 6.2-6.0 l/100 km, a emisija CO2 162-157 g/km.
V250d sa 140 kW (190 ks) i 440 Nm obrtnog mometa. Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu iznosi 6.1-5.9 l/100 km, , a emisija CO2 emissions 161-155 g/km.
Kao najperformantiji u segmentu nastupa V300d sa 176 kW (239 ks) i 500 Nm obrtnog mometa. Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu iznosi 6.1-5.9 l/100 km, a emsijia CO2 emissions 161-155 g/km. Upravo ovaj model i vozim na promociji.
Arhitektura je izuzetna, a preglednost ne zahteva potrebu za navikavanjem. Zbog ravnih bokova vozač uvek zna gde su ivice vozila, što se pokazalo kao jako korisno na uskim španskim serpentinama prilikom mimoilaženja sa šleperima. Bez obzira na dimenzije, upravljivost (okretnost) modela V-Klasa V300d je automobilska.
Prillikom ubrzanja V300d u stanju je da nakratko isporuči dodanih 30 Nm obrtnog momenta pored postojećih 500. Na papiru to znači 7.9 sekundi do 100 km/h uz maksimalnu brzinu od 200 km/h.
Na planu smanjenja buke i vibracija na motoru osnovni harvder obezbeđuju aluminijumska glava, čelični klipovi.i NANOSLIDE® obloga zida cilindara. Smanjenje frikcija unutar motora donosi u verziji V250d uštedu u potrošnji goriva od 13 posto u odnosu na ranije.
Premijeru u restilizvanoj V-klasi ima 9G-Tronic automatski menjač.
U svim varijatama V-Klase pogon na zadnje točkove je standardan, a opciono je dostupan 4MATIC, pogon na sve točkove.
Više komobinacije – više luksuza
Luksuzne opcije u V-klasi standardne dužine dobijaju mnoge više prostora da se razigraju u XXL verziji. Glavna je mogućnost prevoza do 8 osoba. Oni naklonjeni aktivnom životnom stilu sigurno će ceniti raspoloživ prostor za transport sportske opreme. Naravno sa panormaskim krovom, pet nivoa prigušenja osvetljenja, pregradama za odlaganje pića sa kontrolom temperature, razlika između avanturista i zahtevnih biznis klijenta je samo u izboru opcija.
Unapređena bezbednost
Sistem “Crosswind Assist”, zadužen je da održava vozilo na pravcu čak i pri najjačim udarima bočnog vetra. Prvi put na modelu V-Klasa dostupna je aktivna asistencija kočenja, koja detektuije rizik sudara sa vozilom ispred i upozorva zvučnim signalom. Ukoliko vozač ne reaguje sistem izvodi manever izbegavnja i kočenja.
Novost je i “Highbeam Assist Plus”. Tokom vožnje sa dugačkim svetlima, sistem konstanto oblikuje prostor osveljnosti puta, spram vozila koja dolaze u susret.
Električna budućnost
Mercedes uskoro treba da postane prvi premijum proizvođač koji će ponuditi potpuno električni MPV. Premijera produkcionog modela zakazana je na ovogodišnjem sajmu u Frankfurtu.
Iz Sitgesa za Vrele Gume: Miroslav Šosberger
Fotografije: Vrele Gume , Mercedes Benz
1 Komentar
Comments are closed.
[…] Poput V-Klase, koja je uspešno pozicionirana u segmentu kombija srednje veličine, Mercedes-Benz Vans će ponuditi novo vozilo u segmentu malih kombi vozila od prve polovina 2022. godine. Novi model će nositi oznaku T-Klasa. […]