AktuelnoOnline plusVesti

Mercedes-Benz E-Klasa

3.5KPregleda

Most između tradicije i digitalizacije: nova E-Klasa

 

 

Kada kažem Mercedes, mislim E-Klasa

 

 

 

 

Globalno najpopularniji model u kategoriji premijum limuzina, dobio je svoju novu generaciju.

 

Iako novi Mercedes E-Klase stiže u nezgodno vreme, najveće tehnološke tranzicije u istoriji automobilske industrije, on će biti svojevrstan most koji povezuje tradiciju i digitalizaciju.

 

 

 

Upravo zato, polovina svih modela dostupnih u Evropi biće plug-in hibridi četvrte generacije.

 

 

Više od 75 godina, E-Klasa postavlja standarde za luksuzne limuzine srednje klase. Mercedes-Benz će 2023. otvoriti novo poglavlje za poslovnu limuzinu: nova E-Klasa utabava put u prelasku sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na električni pogon.

 

 

 

 

Istovremeno, njena nova elektronska arhitektura omogućava sveobuhvatno digitalno korisničko iskustvo. Prvi modeli limuzine serije 214 stići će evropskim prodajnim partnerima na jesen 2023. godine.

 

 

Pored turbo punjenja, i dizel i benzinski motori imaju inteligentnu podršku od integrisanog starter-generatora (ISG). Dakle, oni su blagi hibridi. Zahvaljujući novoj bateriji, snaga elektromotora je povećana sa 15 na 17 kW, a boost obrtnog momenta na 205 Nm.

 

 

 

Mercedes-Benz će ponuditi ne manje od tri plug-in hibridna modela četvrte generacije od lansiranja na tržište nove E-Klase.

Sa snagom električnog motora od 95 kW (129 ks) i potpuno električnim dometom od preko 100 kilometara (WLTP), oni će u mnogim slučajevima i mnogo dana biti na putu isključivo na električni pogon, bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Uslediće još plug-in hibrida sa dizel motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

TEHNIČKI PODACI

 

 

BONUS PLUS: Sudar dizela i struje, uporedni test Mercedes E-Klasa Plug-in hybrid protiv Mercedes EQE

 

 

 

 

 

PR SAOPŠTENJE MERCEDES-BENZ U CELOSTI

 

 

Klasične proporcije i posebne karakterne linije u dizajnu eksterijera.
Nova E-Klasa ima proporcije klasične limuzine dizajna “tri kutije“: kratak prednji prepust i duga hauba praćeni su kabinom koja je pomerena unazad. Dizajn „kabina unazad“ je zaokružen skladnim proporcijama zadnjeg prepusta.

 

 

Crna površina nalik panelu povezuje rešetku hladnjaka sa prednjim svetlima. Ovaj umetak u crnoj boji visokog sjaja vizuelno podseća na Mercedes-EQ modele. Trodimenzionalno dizajnirana rešetka hladnjaka je progresivna ili klasična, u zavisnosti od linije opreme. Nova E-Klasa standardno ima LED farove visokih performansi. Kao opcioni dodatak, DIGITAL LIGHT je dostupan bez i sa funkcijom projekcije. Sve varijante farova nude prepoznatljiv dnevni i noćni dizajn. Kao tipična karakteristika brenda, dnevna svetla imaju oblik obrve.
Pogled sa strane pokazuje harmonične proporcije i karakterističan dizajn „kabina unazad“ sa posebno dobrim efektom. Kao opcija su dostupne i kvake na vratima koje su poznate iz luksuznih Mercedes-Benz modela. Dve odvojene linije karaktera sa strane naglašavaju sportski karakter automobila.
Najvažnije unapređenje na zadnjem delu uključuje dvodelna LED svetla sa novom konturom i posebnim dizajnom: motiv zvezde u obe svetlosne jedinice daje poseban dizajn za dan i noć.

 

 

MBUX Superscreen kao vrhunac dizajna enterijera

 

 

Instrument tabla omogućava digitalno iskustvo u unutrašnjosti. Ako je E-Klasa opremljena opcionim ekranom suvozača, velika staklena površina MBUX Superscreen-a proteže se do centralnog ekrana. Vizuelno odvojen od ovoga je ekran vozača u vidnom polju vozača.

 

Modeli bez suvozačkog displeja imaju veliki ukrasni element koji se proteže do centra. Vizuelno odvojen, čini se da centralni displej lebdi iznad konkavne površine ovog ukrasnog elementa.

 

 

Prednji deo instrument table je osvetljen svetlosnom trakom aktivnog ambijentalnog osvetljenja. Ona ide u širokom luku od vetrobranskog stakla, preko A-stubova i do vrata. Ovo stvara dodatan osećaj prostranosti. Sklop kontrolnih tastera koji naizgled slobodno plutaju u gornjem delu panela vrata odgovara izgledu staklenih površina ekrana.

 

 

Centralna konzola je dizajnirana kao jedinstvena jedinica i stapa se u pravoj liniji u donji deo kontrolne table. Na prednjoj strani, odeljak za odlaganje sa poklopcem i držačima čaša je integrisan u trodimenzionalno oblikovani ukrasni element. Na zadnjem delu centralne konzole nalazi se mekani postavljeni naslon za ruke.

 

 

Centralni panel vrata se neprimetno spaja sa naslonom za ruke konkavnim potezom. Prednji deo ovde je dizajniran kao metalni element visoke tehnologije. Služi kao ručka za hvatanje i zatvaranje, i uključuje prekidače za električne prozore. Još jedan vrhunac je sklop kontrolnih tastera koji uključuje ručku za vrata i kontrole funkcija sedišta.
Konture površine sedišta i naslona se elegantno spuštaju iznutra ka spolja i izgleda da lebde iznad osnove sedišta zahvaljujući njihovom slojevitom dizajnu. Uvučene vertikalne linije prate spoljnu konturu, šireći se prema vrhu.

 

 

 

Kada je u pitanju prostranost, E-Klasa je jedan od favorita u svom segmentu. Vozač ima pet milimetara više prostora za glavu nego kod prethodnog modela. Putnici pozadi posebno imaju koristi od dva centimetra dužeg međuosovinskog rastojanja: prostor za kolena i maksimalni prostor za noge povećani su za 10 odnosno 17 milimetara. Povećanje širine laktova u zadnjem delu je još veće: sada iznosi 1519 milimetara. Ovo je povećanje od 25 milimetara i skoro do nivoa S-klase. Kapacitet prtljažnika je do 540 litara.

 

 

Polovina varijanti motora su plug-in hibridi

 

 

 

Zahvaljujući sistematskoj elektrifikaciji i inteligentnom smanjenju, nova E-Klasa postavlja nove standarde u efikasnosti. Polovina svih modela biće plug-in hibridi četvrte generacije. Asortiman modela već postiže ovu visoku proporciju pri lansiranju na tržište. Tri od šest verzija E-Klase kombinuju prednosti vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem sa prednostima električnog automobila.
Motori sa unutrašnjim sagorevanjem su četiri i šestocilindrične jedinice iz trenutne modularne Mercedes-Benz porodice motora FAME (Family of Modular Engines). Shodno tome, asortiman motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže, sa elektrifikacijom zasnovanom na potrebama.

 

AIRMATIC i upravljanje zadnjom osovinom su opciono dostupni
Agilno rukovanje novom E-Klasom je u velikoj meri posledica preciznog vođenja prednjih točkova sa po četiri kontrolne spone. Na zadnjoj osovini, optimizovano nezavisno zadnje oslanjanje sa pet spona obezbeđuje odličnu kontrolu točkova i odličnu stabilnost pri vožnji na pravcu. Na obe osovine, opruge i amortizeri su kombinovani u jedan opružno amortizacioni sklop (opružna noga) i nisu uključeni u zadatke vođenja točkova, tako da sistem oslanjanja i amortizacije odgovara sa odgovarajućom osetlljivošću. Prednja dodatna krletka i nosač zadnje osovine odvajaju oslanjanje i karoseriju od izvora vibracija i buke. Standardno, blagi hibridni modeli su opremljeni sistemom oslanjanja sa čeličnim oprugama AGILITY CONTROL sa selektivnim sistemom prigušenja. Ovaj sistem je takođe za 15 milimetara niži od sistema oslanjanja plug-in hibrida.
Nova E-Klasa je dostupna sa Technology paketom kao opcionom opremom. Ovo uključuje svestrani AIRMATIC sistem vazdušnog oslanjanja sa ADS+ kontinuirano podesivim prigušenjem i upravljanjem zadnje osovine. AIRMATIC je sistem oslanjanja sa vazdušnim oprugama i adaptivnim ADS+ amortizerima koji su veoma osetljivi. Kontrola nivoa je još jedna karakteristika AIRMATIC-a. Održava razmak od tla konstantnim bez obzira na opterećenje vozila, ali ga može i promeniti kada je to potrebno.

 

 

Nova E-Klasa je posebno agilna i stabilna sa opcionim upravljanjem zadnje osovine i pratećim, direktnijim odnosom upravljanja na prednjoj osovini. Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je 4,5 stepeni. Ovo smanjuje krug okretanja do 90 centimetara.

 

Impresivno, potpuno prožimajući doživljaj zabave

 

Muzika, igre i strimovanje sadržaja mogu se doživeti skoro svim čulima u E-Klasi . Zahvaljujući digitalnim inovacijama u unutrašnjosti, E-Klasa je sada inteligentnija, postižući novu dimenziju personalizacije i interakcije. U isto vreme, elektronska arhitektura je više vođena softverom, a manje hardverom.
Računske funkcije prethodno odvojenih domena odvijaju se u jednom procesoru. Ekrani i MBUX infotainment sistem tako dele novi, veoma moćan centralni računar. Ovaj oblik umrežavanja poboljšava performanse i brzinu toka podataka.

Entertainment paket (MBUX Entertainment Plus) biće dostupan za novu E-Klasu. Uključuje usluge Mercedes me connect i paket podataka od drugih provajdera. U zavisnosti od tržišta, koristi se komunikacioni modul sa 5G tehnologijom prenosa. Standard za mobilni telefon 5G omogućava mnogo brže prenose podataka od LTE/UMTS .
Digital Vehicle Key je sada dostupan za iPhone i Apple® Watch
Sa digitalnim ključem vozila, E-Klasa se može pokrenuti i zaključati jednostavno tako što vozač nosi kompatibilni uređaj sa sobom. Deljenje ključeva je takođe moguće: različiti digitalni kanali se mogu koristiti za pozivanje članova porodice ili prijatelja da koriste E-Klasu. Pri tome, vlasnik vozila može dodeliti različita prava, dozvoljavajući samo pristup vozilu ili dozvoljavajući mu da se vozi. Vozilo može prepoznati nekoliko korisnika odjednom, a digitalni ključ vozila može da deli do 16 osoba. Na tržištima gde su dostupne usluge Mercedes me connect, predinstalacija za digitalni ključ vozila čini deo KEYLESS-GO Convenience Paketa . Ova kombinacija opreme dostupna je u novoj E-Klasi od Premium paketa pa nadalje.
Muzika postaje vidljiva: vizuelizacija zvuka
Sa novim aktivnim ambijentalnim osvetljenjem sa vizuelizacijom zvuka, putnici u novoj E-Klasi mogu da iskuse muziku sa tri čula: delovi muzike i zvuci iz filmova ili aplikacija mogu da se čuju (sa Dolbi Atmos® tehnologijom po želji), da se osećaju (posredstvom zvučnih rezonantnih pretvarača u opcionom Burmester® 4D surround zvučnom sistemu) i sada takođe „da se vide“. Vizuelizacija se odvija na svetlosnoj traci aktivnog ambijentalnog osvetljenja (opciono). Po prvi put, ovo se primenjuje u celoj E-Klasi. Na primer, brze sekvence otkucaja mogu da izazovu brze promene svetla, dok tečni ritmovi mogu da stvore nežno stapajuća svetlosna raspoloženja.
Zabavno iskustvo za suvozača je uvek impresivno. Na svom opcionom ekranu, suvozač može da gleda dinamičan sadržaj kao što je TV ili video strimovanje čak i kada vozač za volanom gleda preko njih. To je zato što je ekran promenljiv. Napredna funkcija privatnosti zasnovana na kameri smanjuje njenu osvetljenost, a samim tim i rizik od ometanja vozača.
Nove aplikacije drugih provajdera plus selfi i video kamera
Stručnjaci za softver u Mercedes-Benzu razvili su novi sloj kompatibilnosti koji omogućava instalaciju aplikacija drugih provajdera . Sledeće aplikacije su dostupne na centralnom displeju prilikom lansiranja E-Klase : platforma za zabavu „TikTok“, igra „Angry Birds“, kolaborativna aplikacija „Webex“ i kancelarijska aplikacija „Zoom“, kao i pretraživač „Vivaldi“. Pored toga, ZYNC entertainment portal (opciono) nudi video strimovanje, sadržaj na zahtev, interaktivna iskustva, lokalne video programe, sport, vesti, igre i još mnogo toga na centralnom i putničkom displeju, preko jednog korisničkog interfejsa.

Još jedna nova karakteristika je selfi video kamera (deo opcionog MBUX Superscreen-a) na vrhu kontrolne table . Kada vozilo miruje, vozač može da učestvuje u onlajn video konferencijama preko npr. Webex aplikacije, i da snima fotografije i video zapise.
Više pogodnosti u radu je takođe dostupno sa MBUX sistemom. Sa funkcijom „Just Talk“, inteligentna glasovna kontrola sada može da se aktivira bez ključne reči „ Hey Mercedes“. Kada je funkcija aktivirana, na displeju se pojavljuje crveni simbol mikrofona. Ovo ukazuje da je vozilo spremno i da čeka komande.
Dodatna svakodnevna pogodnost: rutine
Mercedes-Benz radi na korišćenju veštačke inteligencije (AI) kako bi automobil naučio koje sisteme udobnosti putnici u vozilu više puta koriste. S obzirom na iste okolnosti, cilj je da AI automatizuje takve funkcije . Rezultat je personalizovana automatizacija. Mercedes-Benz koristi termin „rutina“ za ovu inovaciju, čiji je razvoj već uznapredovao.
Prilikom lansiranja nove E-Klase, kupci će moći da koriste šablone za standardne rutine. Takođe imaju mogućnost da sami kreiraju rutine. Pri tome, putnici mogu povezati nekoliko funkcija i uslova. Na primer, „Uključite grejanje sedišta i podesite ambijentalno osvetljenje na toplo narandžasto ako je unutrašnja temperatura ispod dvanaest stepeni Celzijusa“.
Za poboljšano blagostanje: ENERGIZING COMFORT i THERMOTRONIC sa digitalnom kontrolom ventilacije (oba opciona)
Umirujući zvuci, mobilišuća masaža, aktiviranje svetla – Mercedes-Benz nudi sveobuhvatan wellness program sa različito konfigurisanim programima ENERGIZING COMFORT i individualnim preporukama ENERGIZING COACH sistema. E-Klasa predstavlja debi nove funkcije: anti-travel sickness program unutar ENERGIZING COMFORT funkcije koji može pomoći pogođenim putnicima da ublaže simptome. U narednom periodu planiran je rezvoj i bio-feedback funkcije za ENERGIZING COACH sistem. Ona može smanjiti osećaj stresa vežbama disanja.
Sa THERMOTRONIC automatskom kontrolom klime (opciono dodatno), Digitalna kontrola ventilacije poboljšava iskustvo udobnosti. Automatski prilagođava prednje ventilacione otvore prema željenom scenariju ventilacije. Ovo se može uraditi za svako sedište preko korisničkog profila, na primer. Međutim, mlaznice se takođe mogu poravnati ručno kao i obično.
Brojni sistemi pomoći u vožnji, od kojih su neki dodatno razvijeni
Standardna oprema E-Klase sa sistemima pomoći u vožnji uključuje Active Distance Assist DISTRONIC, ATTENTION ASSIST, Active Brake Assist, Active Trane Keeping Assist, Parking Package sa kamerom za vožnju unazad i Speed Limit Assist. Status i aktivnost sistema pomoći u vožnji prikazani su kao prikaz preko celog ekrana u režimu pomoći na ekranu vozača.

U kombinaciji sa kamerom, ATTENTION ASSIST sada takođe nudi upozorenje o odvlačenju pažnje vozača na 3D displeju vozača (opciono dodatno): ako oči vozača nisu fokusirane na put nekoliko sekundi, ATTENTION ASSIST može otkriti ometanje i zvučno upozoriti vozača i vizuelno. Ako vozač i dalje ne skrene pažnju na saobraćajnu situaciju, dolazi do eskalacije sa drugim upozorenjem i kontinuiranim tonom upozorenja. Ako vozač i dalje ne reaguje na upozorenje, sistem može pokrenuti zaustavljanje u nuždi pomoću aktivne pomoći za zaustavljanje u nuždi (Active Emergency Stop Assist.).

Driving Assistance Plus Paket pomoći u vožnji se takođe nudi kao opcioni dodatak, na primer kao deo Premium paketa. Komponente uključuju Active Steering Assist, koji pomaže pri zadržavanju trake. Kao i na autoputevima, E-Klasa se sada može automatski ponovo pokrenuti u gradskom saobraćaju i na seoskim putevima nakon dužeg mirovanja. Još jedna nova funkcija: ako Active Steering Assist više nije dostupan jer oznake trake nisu jasno vidljive, to signalizira vozaču vibracijama na volanu.

Sofisticiran koncept karoserije i koordinirani sistemi za zadržavanje
Bezbednosni koncept E-Klase zasniva se na karoseriji sa posebno krutom putničkom ćelijom i specifično deformabilnim strukturama prilikom sudara. Sistemi za zadržavanje putnika u slučaju udesa, npr. sigurnosni pojasevi i vazdušni jastuci, posebno su prilagođeni tome. U slučaju nezgode, mogu se aktivirati tako da njihov zaštitni efekat za putnike bude prilagođen situaciji.

Pored vazdušnih jastuka za vozača i suvozača, vazdušni jastuk za kolena na strani vozača je takođe standardna oprema. Može da zaštiti noge od kontakta sa stubom upravljača ili instrument tablom u slučaju ozbiljnog frontalnog sudara. Standardni vazdušni jastuci za prozore mogu da smanje rizik od udara u glavu bočnim staklom ili od prodora predmeta. U slučaju ozbiljnog bočnog sudara, prozorski vazdušni jastuk na strani udarca se proteže od A- do C-stuba kao zavesa preko prednjih i zadnjih bočnih prozora. Ako se detektuje prevrtanje, prozorski vazdušni jastuci se mogu aktivirati sa obe strane. Pored sistema za zaštitu glave, bočni vazdušni jastuci takođe mogu pokriti oblast grudnog koša u slučaju jakog bočnog udara – uključujući i spoljna zadnja sedišta (opciono).
Pored toga, vozila su opremljena centralnim vazdušnim jastukom, u zavisnosti od tržišta. Pirotehnički zatezači pojaseva i ograničavači sile su standardni na svim spoljnim sedištima.
Materijali koji štede resurse
Brojne komponente E-klase su delimično napravljene od materijala koji štede resurse (reciklati i obnovljive sirovine). Presvlake od neobojene alpaka vune kombinovane sa recikliranim materijalom koriste se za osnovno sedište E-Klase. U peni sedišta prvi put se koriste sertifikovane reciklirane sirovine po „pristupu bilansa mase“, a njihova svojstva se ne razlikuju od sirovina proizvedenih od sirove nafte. Na ovaj način se može smanjiti potreba za fosilnim resursima uz očuvanje kvaliteta proizvoda.
CO2 neutralni balans u proizvodnji u fabrici u Sindelfingenu
Od 2022. Mercedes-Benz proizvodi sa CO2 neutralnim balansom u svim svojim fabrikama širom sveta. Eksterna energija dolazi isključivo iz obnovljivih izvora energije i stoga ne sadrži CO2. Pored toga, kompanija ima za cilj da poveća proizvodnju obnovljive energije na svojim lokacijama. Ulagaće se u dalje proširenje fotonaponskih sistema na celoj lokaciji u Sindelfingenu do kraja 2024. Još jedan fokus na lokaciji u Sindelfingenu je na stalnom smanjenju potrošnje vode i količine proizvedenog otpada.
E-Klasa kao dugogodišnja priča o uspehu
Mercedes-Benz je proizveo više od 16 miliona vozila srednje klase od 1946. godine. Nasleđe E-Klase seže u najranije dane brenda. Početkom 20. veka, prethodne kompanije iz kojih je nastao Mercedes-Benz su na tržište izbacile odgovarajuća vozila.

 

 

Kada su operacije ponovo započete nakon Drugog svetskog rata, model 170 V (W 136) prvobitno predstavljen 1936. godine, vratio se u proizvodnju.

 

 

Usledila je limuzina 1947. godine kao prvi posleratni putnički automobil Mercedes-Benza. Model 180 (W 120) iz 1953. godine sa samonosećom karoserijom „Ponton“ uveo je nove tehničke, ali i formalne karakteristike.

 

Godine 1961. usledile su četvorocilindrične verzije serije „Tailfin” (W 110). Godine 1968, viša srednja klasa serije „Stroke/8“ (W 114/115) predstavljala je sledeći veliki korak. Naredna serija modela 123 iz 1976. pokazala se još uspešnijom.

 

Serija modela 124 koja se proizvodila od 1984. do 1995. nosila je ime E-Klasa po prvi put od sredine 1993. godine. Prednja strana „dvostrukih farova“ i inovativna tehnologija bile su karakteristične za seriju modela 210 lansirane 1995. godine. E-Klasa serije modela 211 je lansirana početkom 2002. godine. E-Klasa 212 (limuzina i karavan) i 207 ( Serija modela Cabriolet i Coupe) usledila je 2009. godine. Mercedes-Benz E-Klasa modela serije 213 je debitovala 2016. godine, a od 2017. prvi put i kao All-Terrain. Pored toga, tu su i kupei i kabrioleti iz serije 238.

2 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery