Na marginama međunarodne prezentacije Mercedesovog električnog SUV-a EQC, imali smo priliku da se upoznamo i sa modelom Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, koji na tržište stiže u septembru!
Zato što je 2015-ta bila poodavno
Uspeh koji je Mercedes postigao lansiranjem izdanja CLA Shooting Brake pre četiri godine, obavezuje na dalja unapređenja. Za početak ona dizajnerska. Prepozantljivi prednji deo u stilu “ajkulinog nosa”, kako kažu dizajneri, produžava se u sportskom stilu u zoni koju čine poklopac motora i prednji blatobrani. Gril “dijamantskog” dizajna se podrazumeva. U nastavku je došlo do pojednostavljivanja izgleda. To se postiglo smanjenjem broja tzv. “karakternih” linija. Ukratko, skulptura zvana CLA Shooting Brake završava se mekim zakrivljenim površinama.
Novo izdanje sada je 48 mm duže, 53 mm šire ali i 2 mm niže. Koeficijent otpora vazduha iznosi 0.26 Širina petih vrata povećana je sa 635 na 871 mm. Praktičnosti doprinosi bezkontakno otvaranje (EASY PACK i HANDS FREE ACESS). Kapacitet prtljažnika povećan je sa 495 na 505 litara.
Diskretna elegancija kupea i Matrix na koristan način
Najjednostvnije je reći da je enterijer identičan onom u kupe varijati. U nešto širem izlaganju to znači da je došlo do raskida sa tradicijom odvojene arhitekture instrument table i mulifunkicionalnog ekrana. Široki panoramski ekran sada na sebe preuzima sve infotejnment funkcije uz mogućnost individulizacije. Javna je tajna da su to i dalje dva ekrana pod jednim staklom, ali sve to izgleda preglednije.
Nekome ko je i u školi uspešno izbegavao obaveznu lektiru, pa eto nije pročitao oko 300 strana upustva za rukovanje, može se oprostiti, izneneđenje kada se na tom istom ekranu ukazao snimak prostora ispred vozila. Prva rakcija bila je “Ej super, ima i kamera napred! Ali, šta će to?”. Odgovor dobijam u nazivu funkcije “Augmentovana relanost”. Narodski rečeno realnost na steroidima. Evo o čemu je reč: Snimak ulice ili puta ispred pojačan je sa informacijom koju obezbeđuje satelitska navigacija. Na čoškovima preko video snimka pojavljuju se tiltlovi sa imenima ulica, a na zgradama se projektuju njihovi brojevi.
Dostupnosti informacija bez lutanja pogleda vozača, dodatno doprinosi Head Up dispej u koloru.
U Mercedesu najavljuju da će se sistem augmentovne relanosti razvijati u smeru projektovanja slike na vetrobransko staklo. A možda i više malih slika od kojih bi neke služile da se emituju snimci iz tzv. “mrtvih uglova”.
Što se tiče MBUX sitema sa glasovnim komandama, to kod Mercedesa sve više postaje pravilo, a sve manje opcija koja poskupljuje zbir konfiguracije prilikom kupovine. Pošto nam navigacija radi savršeno, komandu “Hej Mercedes”, koristimo za muzičke želje (bukvano). Znači sa MBUX–om možete i da naručite pesmu, bez da na šoferku zalepite hiljadarku.
Ambijentalno osvetljnje nudi selekciju od 64 boje. Sa tri osnovne grupe kolorita, različitim efektima i tri zone osvetljenosti naći će se valjda neka kombinacija i po vašem ukusu. Udobnost na jedan viši nivo podiže ENERGIZING sistem kontrole koji umrežava sve sisteme udobnosti u vozilu. Baziran na naprednom algoritmu ENERGIZING povezan sa pametnim satom (Smartwatch) na osnovu stepena stresa vozača, kreira posebne programe, masaže, vetilacije, osvetljenja i muzike.
Sistemi aktivne bezbednosti, dokazani u S klasi, nalaze svoje mesto i u izdanju CLA Shooting Brake.
Zahvaljujući unapređenoj kameri i radarskom sistemu CLA “gleda” i do pola kilometra unapred i u pojedinim situacijama vozi delimično autonomno, prilagođavajući briznu pre krivina, raskrnica i slično.
“Zato što je ovaj automobil najbliži umetničkom delu na četri točka”, odgovara Mercedesov ekspert za putnička vozila, Markus Nast. Pitanje naravno glasi: “Zašto kupci treba da požele ovaj automobil?“
Hardver
Uz zaveru Mercedesa da svoja vozila pretvara u Spa zone, lako je zaboraviti podatke koji su nekada činili osnovu svake prezentacije vozila. U zvaničnom saopštenju se ističe da se za CLA Shooting Brake, Mercedes oslanja na agregate sa 4 cilindara. Naravno, oni su unapređeni po pitanju snage, efikasnosti kao i na planu smanjenja emisije štetnih gasova.
Ime koje će se na planu motoristike izgovarati sa poštovanjem glasi OM 654. Uprkos ataku zakonodavaca na dizel tehnologiju, Mercedes sa punim poverenjem plasira ovaj agregat u sve većem broju modela. Uprvo u modelu koji smo vozili u okolini Štutgarta našao se ovaj motor u varijanti sa 190ks. Sva atraktivnost i agilnost, koju očekujemo od kupea spakovana je u ovu pogrešno rečeno “karavan formu”.
Za ovu konfiguraciju apsolutno je nemoguće naći zamerke, a zapravo još je teže formulisati neke posebne reči hvale. Razlog je što CLA Shooting Brake u izdanju 220 d, zaravo isporučuje sve kvalitete koji i najzahtevniji vozači sa prvom očekuju od brenda Mercedes.
Mercedes takođe promoviše varijantu CLA 35 4MATIC Shooting Brake sa dvolitrskim četvorocilndarskim benzicem. On generiše 306 KS odgovornih za 4.9 sekundi trajanja vožnje iz mesta do „stotke“. Ovaj “halo car” (perjanica), svakako sugeriše da se malo zvezdane prašine njegovog glamura zelepiti i za mnogo konvenicionalnija izdanja.
Iz Štutgarta za „Vrele Gume“ Miroslav Šosberger
Fotografije: Vrele Gume, Daimler group