AktuelnoPredstavljamo

Mercedes-AMG EQE 53 stupa na scenu sa 686 ks i pogonom na sve točkove

1.1KPregleda

Nekada (ne tako davno), novi AMG model je podrazumevao Mercedes-Benz s moćnim motorom i odgovarajućim V8 „režanjem“.

 

Međutim, električni pogon polako ali sigurno zauzima i ovu teritoriju. Ipak, sa 686 ks (505 kW) iz modifikovanih AMG elektromotora, kod Mercedesa-AMG EQE 53 suština se ne menja, sem što je tiši.

 

 

Fokus je naravno da izuzetnoj snazi, ali i nekim drugim stvarima. za početak, AMG EQE 53 dobija standardni 4Matic+ pogon na sve točkove, modifikovan za potrebe ovog „snagatora“ iz Afalterbaha.

 

U standardnoj verziji, AMG EQE 53 kombinovano isporučuje 625 ks (480 kW) i 950 Nm istovremeno dostupnog maksimalnog obrtnog momenta. Međutim, s opcionim Dynamic Plus paketom koji dodaje „boost“ funkciju, snaga se povećava da spomenutih 686 konja, a raste i maksimalni obrtni moment na 1.000 Nm. Naravno, dotični „boost“ je privremen.

 

 

EQE do „stotke“ ubrzava za 3,3 sekunde uz upotrebu Race Start funkcije i s baterijom od 90,6 kWh. Bez boosta, elektrifikovani AMG i dalje nije „lenj“, jer ubrzava do 100 km/h za procenjenih 3,5 sekundi. Maksimalna brzina u standardnoj konfiguraciji iznosi 220 km/h. S Dynamic Plus paketom, brzina se podiže na 240 km/h, što jeste veoma dobro, ali na „autobanu“ neće moći da se nosi s precima s tradicionalnim pogonom.

 

 

Kada je reč o ogibljenju, AMG je napravio nekoliko modifikacija na prednjem sistemu s četiri spone i multilink postavci pozadi, kreirajući AMG Ride Control+. Nosači točkova, spone u sistemu oslanjanja i horizontalni stabilizatori, optimizovani su tako da pruže dodatnu krutost. Pozadi, nosač zadnje osovine je povezan s karoserijom uz pomoć čvršćih ležajeva, što pruža direktniji osećaj, kažu u Mercedes-AMG-u. Podesivi amortizeri s dva ograničenja pritiska su precizniji u odnosu na one kod standardnog EQE-a.

 

 

Unapređenja, u kombinaciji s AMG Dynamic Select režimima vožnje, omogućavaju AMG EQE-u da počiva oko 1,5 centimetara niže zarad boljih voznih osobina i aerodinamike. Standardno upravljanje na zadnju osovinu takođe pomaže boljoj upravljivosti i stabilnosti, a različiti režimi vožnje mogu da ograniče snagu da bi se EQE lakše snašao u varljivim situacijama. Primera radi, u režimu „klizavo“, isporuka snage se ograničava na 313 ks (230 kW) iz oba motora. Veće kočnice sa šestoklipnim čeljustima i 16-inčnim diskovima napred, pomažu boljim zaustavnim performansama.

 

 

Naravno, sve te silne performanse imaju negativan uticaj na autonomiju kretanja. Mercedes kaže da AMG EQE  raspolaže provizornim WLTP dometom od 445 do 518 kilometara, što je značajno manje od 660 kilometara koliko može jednim punjenjem da prevali standardni model.

 

Dostupno je brzo punjenje do 170 kW, tako da za 15 minuta može da se obezbedi vožnja od 180 kilometara. Minimalne izmene na karoseriji AMG EQE-a takođe utiču na domet, pronalazeći ravnotežu između agresivnosti i vertikalnog aerodinamičkog pritiska, uz minimalne „penale“.

 

 

Pored maske u vidu crnog panela s vertikalnim pregradama i AMG oznaka, pronalazimo i crni prednji spliter s modifikovanim ventilacionim otvorima, crne spuštene bočne panele, zadnj difuzor, nove točkove i mali zadnji spojler na poklopcu prtljažnika.

 

Unutra pronalazimo AMG unapređenja u formi sportskih sedišta, novog volana sa zaravnjenim dnom i tamnih površina s kontrastnim crvenim trimom. Hyperscreen je i dalje opcija, a MBUX sistem poseduje specifične AMG funkcije. Takođe pronalazimo AMG ozvučenje unutar kabinskog psotora, da bi se oživelo uzbuđenje u vožnji. Specijalna garnitura veštačkih zvukova pod imenom AMG Sound Experience, menja note u zavisnosti od odabranog režima vožnje, a tu je i posebna „arija“ namenjena Race Start funkciji.

 

 

Mercedes nije spreman da pruži informacije o cenama i dostupnosti (za sada), ali ono što znamo je da će AMG EQE 53 biti dostupan na tržištima širom sveta.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery