AktuelnoPromocijaVesti

Mazda 3 prvih 20 godina

4.21KPregleda

Legenda je rođena i stasala

 

Mazda3, takođe poznata pod imenom Axela na nekim tržištima tokom prve tri generacije, bila je popularan izbor u segmentu kompaktnih automobil

 

 

Početak

 

Godine 1999. Mazda je započela projekat zamene starih modela Familia/323/Protegé novim dizajnom hečbeka i limuzine. Ovaj projekat je vodio glavni dizajner Hideki Suzuki, a uključivao je saradnju između Mazdinih dizajnerskih centara u SAD-u, Nemačkoj i Japanu. Godine 2001. odabran je dizajn Hasipa Girgena, koji je proveo šest meseci usavršavajući ga u Hirošimi pre odobrenja za proizvodnju.

 

 

Konačni proizvod otkriven je 2003. godine na 60. salonu automobila IAA Cars Frankfurt Motor Show, a prva generacija Mazde3 predstavljena je u Japanu mesec dana kasnije. Brzo je stekla popularnost jer je bila automobil koji je pristupačan, zabavan za vožnju i kvalitetno napravljen.

 

 

Godine 2006. Mazda je na Ženevskom sajmu automobila predstavila Mazdu3 MPS (Mazdina serija Performance) sa naglaskom na performanse. Bila je opremljena diferencijalom sa ograničenjem proklizavanja i snažnim 2,3-litarskim motorom sa turbopunjačem, istim onim koji se koristi u Mazdi6 MPS. Automobil je dobio pozitivne recenzije i od medija i od kupaca.

 

 

 

 

 

Evolucija i inovacija

 

Druga generacija Mazde3 predstavljena je 2008. godine i premijerno prikazana na salonima automobila u Los Anđelesu i Bolonji. Iako je još uvek koristila arhitekturu ‘C1’ koju su zajednički razvili Ford, Mazda i Volvo, ovaj model je bio ažuriran tokom svog životnog veka i uveo je tehnologiju Skyactiv i razne verzije performansi u liniju Mazde3.

 

Model performansi MPS vratio se u drugoj generaciji i to sa poboljšanjima poput podešavanja ECU-a, podešavanja odnosa prenosa, poboljšanih kočnica, poboljšanja vešanja, poboljšanja klipova, poboljšanja sistema upravljanja i nekih kozmetičkih promena. Još jednom MPS je postao popularan izbor i za medije i za klijente.

 

Sredinom 2013. godine stigla je treća generacija Mazde3 sa potpunijim skupom tehnologija Skyactiv i odmakom od zajedničke platforme ‘C1’. Te nove tehnologije su sada bile smeštene na novorazvijenom Mazdinom Skyactiv podvozju koje Mazda3 deli sa prvom generacijom CX-5. Mazda3 je takođe prva usvojila dizajnerski jezik Kodo i uvela inovacije poput GVC-a i Skyactiv menjača i motora.

 

IZ NAŠE ARHIVE: Kako je Mazda 3 putevima svile stigla na Sajam automobila u Frankfurt

 

 

 

Simbolizujući Mazdinu predanost održivom Zoom Zoomu i pristupu sa više rešenja, treća generacija Mazde3 bila je osnova za koncept ‘Skyactiv-CNG’ koji se pokreće na komprimovani prirodni gas i demonstrira svestranost Skyactiv-G motora. Pogonski sklop ‘Skyacitv-Hybrid’, koji je delio tehnologiju sa Toyota Hybrid Synergy Drive sistemom, takođe se proizvodio i prodavao kupcima u Japanu, pokazujući Mazdinu predanost elektrifikaciji svoje linije modela.

 

 

Koristeći konceptni automobil Kai kao osnovu dizajna, četvrta i sadašnja generacija Mazde3 predstavljena je u novembru 2018. godine na sajmu automobila u Los Anđelesu i bila je prvo Mazdino vozilo koje predstavlja ambiciju ‘puta prema premiumu’. Ova generacija je takođe bila prva Mazda3 koja uvodi značajnu vizuelnu razliku između hečbek i sedan verzija. Upečatljiv dizajn osvojio je brojne nagrade u industriji – uključujući za najbolji dizajn godine na sajmu Svetskog automobilskog dizajna 2020. godine – kao i novopredstavljeni motor Skyactiv-X (Spark Controlled Compression Ignition) sa kompresionim paljenjem kontrolisanim svećicom (sada ažuriran na e-Skyactiv X), koji u kombinaciji sa novim 24-voltnim blagim hibridnim sistemom nudi poželjnu mešavinu karakteristika performansi dizela i benzinca.

 

Četvrta generacija Mazde3 ima ugrađeno više čelika visoke čvrstoće u svoju strukturu, što je rezultiralo vrhunskom sigurnošću tokom međunarodnih regulatornih testiranja. Takođe je predstavila GVC Plus, poboljšanje u odnosu na GVC sistem u trećoj generaciji.

 

 

 

Posebno izdanje povodom 100. godišnjice

 

Povodom proslave 100. godišnjice Mazde Motor Corporation 2020. godine izdato je posebno izdanje Mazde3. Ovo izdanje se zasnivalo na vrhunskoj opremi i uključivalo je elemente dizajna inspirisane Mazdinim prvim putničkim automobilom, R360 Coupe. Sa svojom sedefastom bojom Snowflake White, bogatom bordo unutrašnjošću i karakterističnom oznakom, ovaj model ograničene serije se zaista izdvajao iz gomile.

 

Mazdin uticaj

 

Mazda3 je odigrala značajnu ulogu u oblikovanju imidža Mazdine marke od svog predstavljanja, i sa kumulativnom globalnom prodajom od preko 6 miliona, ona je jedan od Mazdinih najprodavanijih modela.

 

 

 

Dok Mazda3 slavi svoju 20. godišnjicu, uzbudljivo je pratiti šta će joj doneti budućnost. Dosadašnje putovanje je dokaz Mazdine predanosti sigurnosti, dizajnu, inovacijama i užitku u vožnji.

 

 

Zato nazdravimo Mazdi 3, poželimo joj još najmanje ovoliko godina, uz najbolje želje da je amaterski PR koji se sprovodi u Evropi ne uništi.

 

 

BONUS VIDEO: Kako je Miodrag Piroški nazdravio za još 20 godina Mazde3!

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery