Maks Ferstapen osvojio F1 titulu u jednom od najdramatičnijih poslednjih krugova u istoriji!
Maks Ferstapen je svetski šampion!!! Kompletna sezona svela se na poslednju trku, tačnije na kraju se ispostavilo poslednji krug, u kojem je Maks izašao kao pobednik.
Trka je krenula boljim startom Hamiltona koji u prvoj krivini izlazi kao prvoplasirani. Maks napada u krivini broj 5 gde Hamiltoni izlazi sa staze i seče krivinu na, realno, ilegalan način, gde ne samo da je sačuvao poziciju, već je značajno uvećao prednost.
Zatim je usledila jurnjava izbeđu dva vozača. Hamilton je imao prednost po pitanju pneumatika, ali objektivno gledano i po pitanju tempa koji je njegov Mercedes posedovao. Red Bull je prvi uveo Ferstapena na promenu s obzirom na to da njegovi meki pneumatici nisu mogli da izdrže više. Mercedes odgovara i uvodi Hamiltona na promenu.
Perez preuzeo vođstvo i imao je jasan cilj – usporiti Hamiltona. Kada ga je Britanac sustigao, Meksikanac se neverovatno branio i uspeo da uspori Luisa toliko da je Maks u roku od dva kruga nadoknadio skoro 8 sekundi. Ipak, ni ovaj potez nije bio dovoljan da bi Ferstapen pretekao Hamiltona.
Zatim, Maks uskoro odlazi na promenu guma pod virtuelnim vozilom bezbednosti. Holanđanin se na stazu vratio sa 17 sekundi zaostatka i svežim gumama. U početku je prednost padala, ali je kombinacija Hamilton-Mercedes jednostavno bila suviše brza. Do pet krugova pre kraja trke sve je ukazivalo da je titula rešena.
Međutim, Latifi udara u zid i kreće haos! Po ko zna koji put Majkl Masi pokazuje da nije dorastao zadatku koji obavlja. Umesto da prekine trku i istakne crvene zastave, jer se Williams nalazio nasred staze, on odlučuje da izađe vozilo bezbednosti. Maks prelazi na meke gume, a Mercedes zadržava Hamiltona na stazi na starim tvrdim gumama, kako bi sačuvao poziciju. Zatim kreće još veća konfuzija, prvo je rečeno da vozači koji zaostaju ceo krug ne mogu da se vrate u vodeći krug, pa zatim da trka neće biti ni nastavljena, da bi na kraju pala odluka da vozači koji su ispred Maksa preteknu vozilo bezbednosti i vrate se u krug sa vodećima (što jeste po pravilima, koje je možda neko u međuvremenu „proverio“).
Krug pre kraja trka se nastavlja. Holanđanin je imao sveže meke gume i jednostavan zadatak, preteći Mercedes ispred sebe. Već u četvrtoj krivnini Maks napada i preuzima prvu poziciju. Hamilton više nije imao šanse da se vrati, a mladi Holanđanin prelazi kroz cilj kao pobednik i osvaja prvu titulu šampiona sveta u karijeri. Hamiltom prolazi drugi, a sjajni Karlos Sainc je popunio poslednje mesto na podijumu.
Pomalo u senci svih dešavanja potpuno se zanemarila činjenica da je Mercedes osvojio svoju rekordnu 8. titulu šampiona sveta. Takođe, Karlos Sainc je uspeo (zasluženo) da dođe do pete pozicije u konkurenciji vozača pretekavši Leklerka i Norisa, na taj način „osvojivši“ titulu najbolji od ostalih na kraju sezone, što verujemo dosta ljudi nije očekivalo, iako je jasno da je Španac sjajan vozač.
Ipak vratimo se onome što je najprestižnije ostvarenje sezone, Maks Ferstapen je šampion Formule 1 za 2021. godinu.
Nova sezona počinje već u martu trkom u Bahreinu, kada na snagu stupaju nova pravila, koja će skoro sigurno uticati na timove, tako da niko ne može da pretpostavi ko će se najbolje snaći i naći na vrhu naredne godine.
Dušan Topić
Vrele Gume
VN Abu Dabija 2021. (Yas Marina)
Poz. | Vozač | Razlika | Poeni |
---|---|---|---|
1 | 1:30:17.345 | 26 | |
2 | +2.256s | 18 | |
3 | +5.173s | 15 | |
4 | +5.692s | 12 | |
5 | +6.531s | 10 | |
6 | +7.463s | 8 | |
7 | +59.200s | 6 | |
8 | +61.708s | 4 | |
9 | +64.026s | 2 | |
10 | +66.057s | 1 | |
11 | +67.527s | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Ferstapen je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz. | Vozač | Nacionalnost | CAR | PTS |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 395.5 | |
2 | GBR | MERCEDES | 387.5 | |
3 | FIN | MERCEDES | 226 | |
4 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 190 | |
5 | ESP | FERRARI | 164.5 | |
6 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 160 | |
7 | MON | FERRARI | 159 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 115 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 110 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 81 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 74 | |
12 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 43 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 34 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 32 | |
15 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 16 | |
16 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 10 | |
17 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 7 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 3 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | POL | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
21 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
Poz. | Tim | Poeni |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 613.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 585.5 |
3 | FERRARI | 323.5 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 275 |
5 | ALPINE RENAULT | 155 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 142 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 77 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 13 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |