Globalna prodaja BMW grupe je pala za 8,4 odsto u 2020., s tim što su M divizija, premijum BMW modeli i elektrifikovani primerci pomogli da se ublaži negativan uticaj pandemije
Nemački proizvođač je prodao 2.324.809 vozila u okviru BMW, Mini i Rolls-Royce marki, što je manje nego 2019. Naravno, ovo je situacija u kojoj se nalaze i ostali proizvođači, pogođeni širenjem virusa i uvođenjem vanrednih mera širom planete.
U kasnijem delu prošle godine došlo je do oporavka, s tim što je 686.069 vozila prodato u poslednjem kvartalu, što je porast od 3,2 odsto u odnosu na isti period iz 2019.
Prodaja modela marke BMW, koja broji 2.028.659 primeraka, predstavlja pad od 7,2 odsto, ali Bavarci napominju da je ukupan minus ublažen rastom u dve ključne oblasti. Prodaja najprofitabilnijih luksuznih modela, serije 7, serije 8 i X7, porasla je za 12,4 odsto na 115.420 jedinica.
BMW M divizija ubrzano napreduje, ostvarivši najbolju prodaju u istoriji s 144.218 isporučenih primeraka (rast od 5,9 odsto). BMW kaže da ovaj uspeh pre svega može da se zahvali SUV modelima kao što je X6 M, a trend bi mogao da se nastavi i u 2021., jer uskoro nastupaju novi M3 i M4.
Mini je prodao 292.394 automobila u 2020., što je „minus“ od 15,8 odsto u poređenju s 2019. U ovaj rezultat je uključeno i 17.580 Mini Electrica. John Cooper Works performantni modeli su se dobro pokazali s 20.565 isporučenih primeraka, što predstavlja napredak od 20,8 odsto.
Rolls-Royce je ostvario 26,4 odsto slabiji rezultat, prodavši 3.756 automobila, što se pripisuje činjenici da bestseler Ghost nije bio u prodaji do nedavno lansirane Mk2 verzije.
BMW grupa je takođe zabeležila rast u segmentu elektrifikovanih modela, uključujući BMW „i“ gamu, različite i Performance „plug-in“ hibride i Mini Electric. Čak 192.646 elektrifikovanih BMW-a i Minija je prodato tokom 2020., što je napredak od 31,8 odsto. Prodaja čisto električnih automobila je porasla za 13 odsto a PHEV-a za 38,9 odsto.
Uspeh modela koji poseduju neku formu električnog pogona, garantuje BMW-u da će biti u skladu sa zadatom prosečnom flotnom emisijom i izbeći potencijalne penale.
Šef prodaje BMW-a, Piter Nota, izjavio je da je bavarska kompanija „ostvarila više od ciljanog“, kao i da je „u mogućnosti da ode ispod limita EU za nekoliko grama“.
Vrele Gume