Lexus će 30. juna proslaviti 30. godina od svog osnivanja kao luksuznog brenda. To će biti urađeno posebnim prezentacijama na Chantilly Arts & Elegance Richard Mille. Reč je o jednom od evropskih najluksuznijih proslava automobila, umetnosti i životnog stila.
Aktivnosti će uključivati finale takmičenja Lexus Art Car, prezentaciju studije novog LC koncepta kabrioleta s otvorenim krovom i evropsku premijeru novog RX SUV.
Lexus je zvanični partner petog izdanja ovog događaja. On će se održati u formalnim prostorijama istorijskog Château de Chantilly u Francuskoj, 50 km severno od Pariza.
Međunarodno je priznat kao istorijska i elegantna izložba za najfinije klasične, moderne i konceptne automobile, s takmičenjima za najbolje izložene automobile, paradom „Najlepših automobila na svetu“, aukcijom i drugim aktivnostima i događajima za proslavu „art de vivre à la Française” – suštine francuskog načina života. Kao događaj posvećen luksuzu, stilu i umetnosti izrade, savršeno je okruženje za proslave godišnjice kompanije Lexus.
Hiljade posetilaca Chantilly će i sami odlučivati o pobedniku takmičenja Lexus UX Art Car.
Četiri jedinstvena primerka novog kompaktnog krosovera biće izložena, pri čemu svaki od njih služi kao trodimenzionalno platno da bi umetnici istraživali ideje i emocije koje automobil i njegov dizajn izazivaju, iznutra i spolja. Takmičenje je dodatni primer toga kako je Lexus pored automobila postao i luksuzni brend koji istražuje nove oblasti životnog stila, dizajna i kreativnosti.
Lexus domaćini će poželeti dobrodošlicu gostima, predstaviti umetničke automobile i pozvati ih da glasaju za omiljeni automobil. Pobednik će biti objavljen na kraju popodneva od strane proslavljenog francuskog novinara i TV voditelja Denisa Brogniarta.
Umetnici čiji su radova odabrani za finale su Ana Soler Baena i Antoñito i Manolín iz Španije; kolektivni Leitmotiv iz Francuske; i René Turrek iz Nemačke. Kompletni detalji o umetnicima i njihovim radovima su predstavljeni u nastavku.
Lexus LC kabriolet
Lexus LC kabriolet je imao svoju svetsku premijeru na Detroit Motor Show 2019, i predstavljen je kao studija za novi LC glavni model s otvorenim krovom. Konceptni automobil je dizajniran na temu „vrhunske lepote“ u svakom detalju, od brisača do glatkih kontura zadnjeg dela. Učestvovaće na d’Élégance at Chantilly.
Evropska premijera novog RX
Chantilly Arts & Elegance Richard Mille biće domaćin evropske premijere novog i revidiranog luksuznog SUV modela Lexus RX. Obnovljeni model sadrži poboljšanja eksternog stilizovanja i promene na sistemima oslanjanja i kočenja, radi unapređenja kvaliteta vožnje, preciznosti upravljanja i odziva na komande s upravljača. Novi RX je takođe prvi model na svetu koji poseduje LED BladeScan tehnologiju za Adaptive High-beam sistem prednjih svetala.
Novi RX će biti izložen pored novog ES sedana, RC F Track Edition sportskog kupea i poznatog i retkog modela Lexus LFA supercar.
Lexus UX Art takmičenje automobila – umetnici i umetnički radovi
Bluz, Ana Soler Baena
U Bluzu, nevidljivo postaje vidljivo; svetlost dobija oblik i može se dodirnuti. Eksterne površine UX modela su pokrivene u vektorima u obliku svetlećih štapova, koji su pozicionirani tako da naglase konture dizajna. Štapovi imaju fluorescentan vrh koji se aktivira statičkim crnim svetlom. Plavi laseri su ugrađeni u crne delove, kreirajući vizuelan efekat beskrajnog buđenja iz usmerenih linija za stilizovanje automobila. Kabina je ispunjena toplim svetlom i kristalnim sferama koje nalikuju transparentnim mehurima kiseonika. Osećaj je da rad umetnika ne dolazi do izražaja u omotaču modela UX, već u njegovoj auri.
Rad Ane Soler Baena uključuje velike instalacije koje ispunjavaju izložbeni prostor: oblaci od lopti, lanci molekula, lebdeći objekti i leteća oprema, radovi u kojima posmatrač postaje protagonista.
Gyorin Kozane (Armour of Scales), Antoñito i Manolín
Gyorin Kozane – Armour of Scales – je organska mreža napravljena od plave i crvene krljušti, koja predstavlja kožu ribe – motiv koji se često javlja u japanskoj umetnosti i kulturi. Mreža je trodimenzionalne strukture koja je napravljena od bio-epoksi materijala, koja je postavljena na telo Lexusa UX kao dvodimenzionalno platno. Njena dualnost i kontrastne karakteristike su u istom duhu kao engawa arhitektonski koncept koji su dizajneri UX-a primenili za kreiranje glatkog spoja između spoljašnosti i unutrašnjosti vozila.
Antoñito i Manolín – Trini Salamanca i Pablo Párraga – su samouki umetnici koji kreiraju eksperimentalni nameštaj koristeći totemske, geometrijske oblike prividne jednostavnosti. Njihova sedišta, garderoberi i skulpture odaju prefinjenu brutalnost, dok potvrđuju zemlju u njihovom izboru boja i materijala.
Leitmotiv UX Art Car, Leitmotiv
Leitmotiv će raditi na lokaciji u Chantilly kako bi transformisao UX u instalaciju skulpturne umetnosti. Svaki umetnik će koristiti deo automobila da izrazi svoje lične veštine i tumačenje, dajući UX-u mnogo različitih aspekata i višestrukih identiteta, od ilustrativnih i poput sna do apstraktnih i spontanih.
Leitmotiv je kolektiv tri francuska umetnika: Keim, Wozdat i Ygrek. Svi su diplomirali u oblasti primenjenih umetnosti i predstavnici su urbanog slikanja. Njihove oblasti specijalizacije su komplementarne i kombinuju se da bi njihovom radu dali vizuelnu energiju.
The Way of the Samurai, René Turrek
U delu The Way of the Samurai, René Turrek je sprejom oslikao putničku stranu UX-a sa konciznim linijama u različitim bojama i debljinama, kao simbolima snage i modernih tehnologija Lexus brenda. Upotrebom neon boja, on kreira specijalne efekte koji se menjaju kada se automobil gleda na dnevnom svetlu ili pod ultraljubičastom svetlošću. Vozačeva strana vozila ima linije koje odražavaju krivinu samurajskog mača nanetu na sivu pozadinu koja reaguje na sunčevu svetlost ili blic kamere i postaje svetlo siva-bela.
Turrek je nemački umetnik, dizajner i pionir koji je razvio nove slikarske tehnike, fine obrade i specijalnih efekata. Ovo je njegov drugi Lexus umetnički automobil, koji je prethodno pretvorio NX SUV u umetničko delo sa Lexus Forum Osnabrück 2015. godine.
PR Saopštenje: Toyota Srbija