BREXIT je uzdrmao pa COVID-19 oborio na pleća
Ovi teški dani svetske automobilske industrije upravo se pišu boldovanim slovima. Prema još nepotpunim analizama, preko 60% proizvodnih pogona trenutno je u svetu zaustavilo trake zbog koronavirusa a svakim satom se taj iznos povećava.
Realno je očekivati da će do kraja marta, gotovo celokupna automobilska proizvodnja (osim Kine) biti privremeno obustavljena.
Povratak će biti bolan i težak, i u direktnoj vezi sa dužinom pauze.
Britanska automobilska industrija je posebno ugrožena i možda se nikada neće oporaviti od događaja 2020.
Prvi udar na nju je bilo napuštanje EU, a privremeno zaustavljanje proizvodnje zbog koronavirusa može da je dokrajči.
U ovom momentu, dve trećine proizvođača vozila u Britaniji je zaustavilo proizvodnju uključujući i Rolls Royce koji je to učinio danas.
BMW i Toyota su se takođe pridružili grupi proizvođača na pauzi, tako da je sada oko 17.000 radnika poslato kući.
A čak ni u pab na pivo i čips ne mogu jer su i oni zatvoreni na ostrvu.
Jedan od problema koji je pod uticajem korone najviše uticao na obustavu rada je domino efekat dobavljača. Dobar deo proizvodnog lanca delova za prvu ugradnju je takođe zatvorio svoje pogone. Prvo su ranu otvorili dobavljači iz Kine i Tajvana zatvarajem svojih fabrika, da bi se AutoCorona© sindrom brzo proširio na britanske i evropske komponentaše.
U ovom momentu, proizvodnju u Britaniji održavaju samo Honda i JLR (Jaguar Land Rover), što je trećina od ukupne godišnje proizvodnje Velike Britanije koja je na nivou od 1.5 miliona vozila.
Razlozi za brigu postoje, ali je suviše rano za prognoze i mnogo toga zavisi od kretanja virusa, čiju izdržljivost, pogubnost i putanju niko ne može predvideti.
Živi bili pa videli!
Lidija Piroški
1 Komentar
Comments are closed.
[…] Sudbina britanske autoindustrije neizvesna je ne samo usled Brexita, već i krize nastale pandemijom COVID-19. Uvođenjem taksi na uvoz evropskih vozila vlada Velike Britanije želi da zaštiti domaće proizvođače automobila, čiji modeli će kontraproduktivno sigurno biti skuplji na teritoriji EU u narednom periodu. Vlasti žele da ojačaju brendove poput Jaguara, Land Rovera, Minija, Aston Martina, pa i Honde i Nissana koji imaju proizvodnju u Britaniji. Smatra se da će na konto toga potražnja u UK za evropskim konvencionalnim brendovima dosta opasti, ali će se premijum marke i dalje prodavati istim intezitetom, pa taman i poskupele svih 10%. […]