Početkom septembra, Hyundai je objavio planove vezane za penzionisanje motora s unutrašnjim sagorevanjem u Evropi do sredine naredne dekade.
Korejski proizvođač takođe namerava da ih ukine na globalnom planu do 2040., što je neophodan korak ka ostvarivanju ugljenične neutralnosti. Sada i sestrinska marka, Kia, sledi isti put.
Dakle, neće više biti benzinski i dizel pogonjenih Kija u prodaji od 2035., dok će drugi važni regioni moći da uživaju u SUS motorima iz Koreje još pet godina. Kia namerava da potpune u potpunosti ugljenično neutralna do 2045., ne samo u smislu vozila koje prodaje, već i proizvodnih objekata.
U međuvremenu, pogoni van zemlje će koristiti isključivo obnovljivu energiju od 2030., a domaće fabrike će tranziciju kompletirati do 2040. Ova transfomacija je već započela u proizvodnom pogonu u Slovačkoj, koji koristi isključivo zelenu energiju. Još jedan korak prema ugljeničnoj neutralnosti će biti preduzet u godinama pred nama, jer će kompletna Kijina gama biti električna do 2030.
Kia i Hyundai su daleko od toga da su jedine marke koje su najavile postepeno eutanaziranje motora s unutrašnjim sagorevanjem. Jaguar će postati čisto električna marka do 2025., Alfa Romeo 2027. Lotus i Opel će uraditi isto 2028. Evropski ogranak Forda će se osloboditi motora koji koriste fosilna goriva do 2030., baš kao i Volvo. Takođe, u periodu od osam godina, SUS motori će biti stvar prošlosti kod Bentleyja, Rolls-Roycea, Minija i Cadillaca.
Vrele Gume