Karlos Tavares: Evropska inicijativa ka elektrifikaciji sa sobom nosi izvesne rizike
Evropska unija planira da postepeno zameni benzinske i dizel automobile električnim, ali šef Stellantisa, Karlos Tavares, vidi jeftinije i brže načine smanjenja emisije ugljenika.
Strategija Evropske komisije, koja za cilj ima ukidanje motora s unutrašnjim sagorevanjem, predstavlja politički izbor, koji sa sobom nosi ekološke i društvene rizike, rekao je CEO Stellantisa.
Od spajanja FCA i PSA, Tavares je mapirao 30 milijardi evra vredan plan elektrifikacije, koji je doprineo tome da vrednost akcija Stellantisa skoči za više od 60 odsto već u prvoj godini.
„Ono što je jasno je da je elektrifikacija tehnologija koju su odabrali političari, ne industrija“, rekao je on tokom združenog intervjua za francuski Les Echos, Handesblatt, Corriere della Sera i El Mundo, dodavši da postoje jeftiniji i brži načini redukovanja emisije ugljenika.
„S obzirom na aktuelni evropski energetski miks, prosečan električni automobil treba da pređe 70.000 kilometara da bi kompenzovao ugljenični otisak iz proizvodnje baterija, i tek počeo da hvata priključak s lakim hibridnim vozilom, koje košta upola manje“, rekao je on.
Portugalac je takođe izjavio da zabrana automobila sa SUS motorima do 2035. u Evropi znači da proizvođači automobila treba brzo da započnu transformaciju fabrika i snabdevačkih lanaca.
„Brutalnost ovih promena kreira rizik od socijalnih problema“, rekao je Tavares.
U detaljnom intervjuu koji se dotakao različitih izazova s kojima se suočava Stellantis, šef francusko-italo-američkog konglomerata, takođe se dotakao svog obećanja da neće zatvarati fabrike u Evropi.
„Generalno se držim obećanja, ali mi takođe moramo ostati konkurentni“, rekao je on, navodeći konkretno proizvodne troškove u Italiji, koji su „značajno veći, ponekad udvostručeni u odnosu na one u fabrikama u drugim evropskim zemljama“, uglavnom zbog preteranih cena energije.
Ukazujući na Rim, gde vlada radi na tome da spusti industrijske troškove, on je dodao: „Potrebno je neko vreme da bi se mere implementirale. Prodiskutovaćemo o tome ponovo na kraju 2022.“
Stellantis će svoj novi dugoročni strateški plan objaviti 1. marta.
Vrele Gume