AktuelnoOdržavanje vozila

Kako pripremiti sebe i vozilo za zimski period

14.4KPregleda

Mada zime nisu kao što su nekada bile, i dalje mogu da iznenade i one najiskusnije vozače. Zato vozilo treba na veme pripremiti za hvatanje ukoštac sa snegom, hladnoćom i generalno lošim vremenskim prilikama koje idu uporedo s najhladnijim godišnjim dobom. Evo nekih saveta koji mogu biti od pomoći u velikoj meri.

 

Moderni automobili su brojne stvari podigli na viši nivo, pa tako i atribute vezane za zimsku vožnju. Ipak, dobro pripremljeno vozilo može vas spasiti brojnih nevolja, pa čak i spasiti život u ekstremnim situacijama.

 

 

Statistike vezane za asistenciju na putevima pokazuju da se automobili dvostruko češće kvare tokom zimskog perioda, bilo da se radi o nekim benignijim problemima ili ozbiljnim otkazivanjima. Akumulator je pod velikim opterećenjem, kao i komponente motora. Vetrobransko staklo je redovno pokriveno vlagom i ledom, a kada je sneg obilan, može doći do zaglavljivanja vozila.

 

Povrh svega, zimski uslovi utiču i na nas. Vozači su pod stresom kada voze zimi, te iz tog razloga i oni moraju da budu pripremljeni, baš kao i vozila. Imperativ je da vam je za volanom udobno, kao i da vozite što je nežnije moguće. Naravno, morate biti koncentrisani na vožnju i spremni na neočekivane situacije, tako da topla odeća treba stalno da je dostupna, kao i zalihe vode i hrane, u slučaju da ostanete zaglavljeni „u nedođiji“.

 

 

Na početku zime, treba temeljno proveriti vozilo, ozbiljnije nego što to radimo tokom ostatka godine. Počinjemo s akumulatorom, jer je on prvi na udaru kada temperatura ode ispod nule. Pri niskim temperaturama ulje u motoru se zgušnjava, tako da motor teže pali. Pored toga, sama snaga akumulatora opada na niskim temperaturama.

 

Kada uočite da se akumulator muči sa startovanjem motora, to je dobar znak da je na putu u „večna lovišta“. Takođe treba obratiti pažnju na njegovu starost, jer retko kada biva u službi duže od 4-5 godina. Najbolje je proveriti akumulator testerom, koji nije skup a i lak je za upotrebu. Ako vam se ipak desi da akumulator ispusti dušu, najbolje je da pozovete servis službu ili lokalnog prodavca akumulatora, koji nudi usluge instalacije.

 

 

Sledeća stvar na listi je provera antifriza, odnosno njegove sposobnosti sprečavanja zamrzavanja. Ovo treba raditi redovno, pred svaku zimu. Za to vam je potreban antifriz tester, a koristi se tako što se odvrne čep hladnjaka i izvuče se mala količina rashladne tečnosti u tester. Ovo se radi kada je motor hladan, jer u suprotnom možete napraviti nered a i opeći se. Nakon toga treba očitati tačku zamrzavanja antifriza, koja mora biti ispod -20 stepeni Celzijusa. Ukoliko to nije slučaj, rashladna tečnost mora biti zamenjena. Ovo nije posao za amatera, tako da je najbolje to obavite u servisu.

 

 

Još jedna važna provera se odnosi na tečnost za pranje vetrobranskog stakla. Ako je u  posudi ostala letnja tečnost, treba je ispustiti i zameniti zimskom. Korišćenje tečnosti za letnje uslove će vožnju učiniti nemogućom, jer će u potpunosti ugroziti vidljivost kada je „minus“. Takođe, kada je ekstremno hladno, može pući posuda u kojoj se nalazi letnja tečnost za pranje vetrobrana. Pored toga treba proveriti metlice brisača. Ukoliko ostavljaju tragove na vetrobranskom staklu, treba ih zameniti.

 

Proverite spoljašnje osvetljenje. Održavajte stakla čistim, jer prljavština može veoma brzo da se nataloži, kompromitujući efekat svetala. Pametno je imati rezervne sijalice, naravno ukoliko model automobila dozvoljava da ih sami zamenite. Upoznajte se s tehnikom zamene na vreme, jer je moguće je da će do problema doći kada je mrak, i to pri nepovoljnim vremenskim uslovima, a to nije vreme da se uče nove stvari u vezi s automobilom.

 

 

Ono što je takođe imperativ je obezbediti garnituru zimskih guma. One pružaju mnogo bolje prijanjanje kada je hladno, kao i na snegu i ledu, u poređenju s letnjim ili gumama za sve vremenske uslove. Bez obzira koje gume da koristite, treba proveriti dubinu šare i pritisak u njima. Kada je hladno on opada, tako da je neopodno naduvati pneumatike na propisan pritisak.

 

Čak i kada ste na sve obratili pažnju i sve proverili, izuzetno nepovoljni vremenski uslovi mogu da dovedu do zaglavljivanja vozila u snegu. Zbog toga je poželjno imati komplet lanaca za točkove, fluorescentni prsluk, uže za vuču, pa i ašovčić. Oprema za uklanjanje leda i snega s vozila se podrazumeva. Takođe, punjač za telefon i baterijska lampa mogu biti samo od pomoći, dok će vam hrana, piće i topla odeća olakšati život dok čekate na pomoć.

 

 

Na kraju, poželjno je imati gumene patosnice u vozilu, mimo onih koje služe za zaštitu tepiha. Najbolje je koristiti neke  stare, pohabane, koje ćete staviti ispod pogonskih točkova da bi ste se „iskobeljali“ iz snega.

 

Vrele Gume

1 Komentar

  1. Po naslovnoj slici bih rekao, da je za voznju po snegu, najbitnije da obučeš minić, takozvani dopičnj*k i čizme na stileto štiklama i nema šanse da proklizaš

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery