U Novom Sadu u 70. godini života, preminuo je Mirko Koldžin – Zeka. Zeka je premiunuo posle velikih problema sa aneurizmom mozga, bolešću koja nažalost poprima sve veće obime. Zeku mladi sportisti Srbije ne znaju, poznat je staroj generaciji i preživelim majstorima volana.
Daleke 1968. godine jedan klinac iz Novog Sada krenuo je svojim Opel Recordom na reli. Zvao se Mirko Koldžin, a svi su ga znali pod nadimkom Zeka. Posle Opela, našao se za volanom Minija 1000, pa zatim i Minija 1275 GT. Skoro 10 godina je bio okupiran automobilskim relijem. Posle vozačke karijere, preselio se na mesto kopilota – suvozača. Bio je desna ruka poznatim asovima relija kao što su bili Mile Petković – Lec, Ivica Karlavaris, Zoran Basaraba, Živan Mali.
Zekin život su bili automobili. Još odavno je u Novom Sadu otvorio auto servis za ROVER i MG vozila. Pratio je redovno sva dešavanja u svetu brzine i bio baš veliki zaljubljenik internet portala Moj Svet Brzine. Znali su ga svi Novosadjani, oni koji su imali bilo kakvu vezu sa trkama, automobilima… Najviše Lemi Posavec i Tibor Pinter.
„Godine 2003. bili smo u TURSKOJ, u Antaliji, zajedno sa reli vozačem TIBOROM PINTEROM i nekadašnjim golmanom RADETOM ZALADOM ( nekadašnjom zvezdom turskog fudbala, koji nam je zarad svoje baš velike popularnosti obezbedio sve moguće reli propusnice ). Pratili smo sjajni WRC TURSKA, na kojem je pobedio legendarni KARLOS SAJNC, u „sitroenu ksari“, a timski rivali su mu bili Škotlandjanin KOLIN MEK RE i tada novajlija u WRC seriji, Francuz SEBASTIEN LOEB. Na tom makadamskom reliju, po prašnjavim i kamenitim stazama iznad Antalije, drugi je bio Britanac RIČARD BARNS, u „subaruu“, a treći Belgijanac FRANSOA DUVAL. Sačinili smo puno fotografija a jednu smo zabeležili u taboru SITROENA, pokraj trkačkog sedišta čuvene svetske zvezde KOLINA MEK REA“ (Preuzeto sa portala Moj Svet Brzine).
Prošle godine je Zeka stigao u Sirmione, da sa svojom suprugom proprati čuveni svetski reli oldtajmera „1000 MILJA“.
Zeka Koldžin je otišao, ali bar ljubiteljima relija, njegovim savremenicima, ostaće upamćen kao veliki poznavalac automobilskog sporta, čovek vedrog duha, dobar drug i uzoran suprug svoje Dragice.