AktuelnoEco GreenVesti

Ilon Mask i Džim Ferli iz Forda u stilu „ja tebi vojvodo, ti meni serdare“

1.39KPregleda

Nekako je indikativno što šef Forda, Džim Ferli, i Ilon Mask iz Tesle prosto pokušavaju da „ubiju“ jedan drugog lepim rečima, zar ne?

 

„Plima topline“ je usledila nakon lansiranja Forda F-150 Lighnting, ali ona je tu čisto da zamaskira „mračnije namere“, jer ove dve američke kompanije pred sobom imaju bitku za primamljivo američko tržište. Da li je to tako?

 

Naime, Tesla priprema Cybertruck, predstavljen 2019. uz glasne „fanfare“, prvenstveno zbog kontroverznog izgleda, a na drugom mestu zbog Maskovog nastojanja da dokaže neprobojnost ovog vozila. Trebalo je da na scenu stupi krajem 2021., ali glasine kolaju da je lansiranje odloženo zbog problema s bezbednosnom regulativom, što je direktna posledica nekonvencionalnog stajlinga.

 

U međuvremenu, pre par nedelja, Ford je potvrdio da će F-150 Lightning biti dostupan kupcima naredne godine, a znamo da se finansije „plavog ovala“ poslednjih godina zasnivaju na prodaji kamioneta u Americi, koja je veća od ukupnog evropskog plasmana.

 

Potencijalno, ova dva kamioneta bi mogla da pristignu u prodajne salone otprilike u isto vreme. Mask tvrdi da je Tesla primio 250.000 porudžbina za Cybertruck u prvoj nedelji, dok Ferli kaže da je nakon samo 48 časova 50.000 kupaca naručilo Lightning. Ovo su sjajne brojke uzimajući u obzir da se na električne automobile u SAD odnosi manje od dva odsto ukupne prodaje.

 

Dakle, u duelu Cybetruck vs F-150 Lightning, imamo sve preduslove za pravi tržišni rat, jer ne zaboravimo da se F serija prodaje u više od 750.000 primeraka godišnje.

 

Nameće se pitanje zašto je Mask brže-bolje požurio da čestita Ferliju na lansiranju električnog Forda? Vrlo je verovatno da se radi o zaokretu u načinu komunikacije Južnoafrikanca, što je bilo indikativno i tokom susreta s Herbertom Disom iz VW-a.

 

Mask definitivno Teslu više ne prepoznaje kao naprednu „apstart“ kompaniju kao nekada, jer njene pozicije sada ugrožavaju u najvećoj meri etablirani proizvođači. Za Maska je sada bolje da napravi iskorak u okviru „političkih nastupa“ i naglašava pionirsku poziciju Tesle kada god za to ima priliku.

 

Ono što je još bolje, „mejnstrim“ pristup kreiran od strane Forda i VW-a na različitim kontinentima, samo pojačava pritisak na premijum marke koje imaju Teslu i njenu kalifornijski nastrojenu klijentelu „na nišanu“. Možda Maskova „toplina“ potiče iz saznanja da mu Ford i VW nikada neće biti istinski rivali i da će njihovim hvaljenjem isticati koliko još Audi, BMW i Mercedes-Benz moraju da postignu da bi ga sustigli.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery