AktuelnoEVPredstavljamo

Hyundai Seven koncept – prethodnica budućeg velikog, luksuznog SUV-a

1.2KPregleda

Seven koncept je nekonvencionalna, futuristička prethodnica Hyundaijevog trećeg čisto električnog modela, koji će s prodajom krenuti 2024., kao rival budućeg zamenika Volvoovog XC90.

 

Korejska marka je koncept etiketirala kao električni SUV koji će postaviti nove standarde u svojoj kategoriji, naglašavajući aerodinamički optimizovan stajling i produženo međuosovinsko rastojanje, kao iskorak od dizajnerskih normi prisutnih kod konvencionalnih pandana.

 

 

 

Naravno, neki od radikalnijih dizajnerskih detalja će biti ublaženi kod serijske verzije, ali nedavno lansirani Ioniq 5 ostaje odan 45 konceptu oštrih linija, dok Ioniq 6 ulazi u proizvodnju s minimalnim izmenama u odnosu na Prophecy. Samim tim, očekujemo da će Ioniq 7 u velikoj meri izgledati poput koncepta.

 

Ranije smo izvestili da Hyundai planira da svoja tri elektromobila individualizuje po pitanju stajlinga, što se po svemu sudeći obistinjuje, jer Seven koncept usvaja radikalno drugačiju siluetu, koja značajno odstupa od tipičnog SUV-a.

 

 

Piksel dizajn

 

Očiglednu vizuelnu kariku čini „Parametric Pixel“ dizajn prednjih i zadnjih kućišta svetala, što je motiv karakterističan za Hyundaijeve elektromobile, uključujući Heritage seriju ponovo rođenih klasika. Kolaju priče da će biti sjedinjeni elementi „digitalnog i analognog stila“, što ističe rigorozan pristup dizajnera, koji „svaki aspekt dizajna Sevena svode na jedan piksel“.

 

 

Počivajući na Hyundaijevoj E-GMP arhitekturi za električna vozila, Seven profitira na ravnom podu, kratkim prepustima i haubi, kao i na međuosovinskom rastojanju od 3.200 milimetara, koje je otprilike ekvivalentno onom kod najveće verzije S klase. Sve to naravno obezbeđuje mnogo prostraniji kabinski prostor u odnosu na onaj postojeći kod aktuelnih Hyundaijevih SUV modela.

 

Salonski kabinski prostor

 

U tom pogledu će se specifikacije Ioniqa 7 očigledno razlikovati od koncepta, koji je odbacio konvencionalni raspored sedišta u tri reda u korist „tečnijeg“ formata, koji se sastoji od para pokretnih, rotirajućih fotelja, zajedno s osloncima za noge, uz zakrivljeni ugaoni „kauč“ u zadnjem delu kabine. Sve je to deo onoga što Hyundai opisuje kao „buduću viziju autonomne mobilnosti“, prikazujući na koji način napredak te tehnologije može uticati na unutrašnji prostor budućih automobila.

 

 

Izvlačeći „džojstik“ zamenjuje volan, primera radi, a tamo gde obično počiva konvencionalna armaturna tabla, pruža se digitalni kontrolni panel, čitavom širinom kabine, što je evolucija postavke predstavljene u Prophecy konceptu, dok masivni OLED ekran na plafonu služi kao virtuelni panoramski krov, s mogućunošću podešavanja prikaza.

 

S prednjim sedištima okrenutim prema nazad, Seven se transformiše u pokretni salon s ambijentalnim osvetljenjem, ugrađenim frižiderom, pa čak i namenskim odeljkom za odlaganje cipela. Da li će neki od ovih sistema ući u serijsku proizvodnju, ostaje nam da vidimo, ali šef Hyundaijevog dizajna, Sang Jap Li, kaže da Seven „popločava put ka onome što SUV modeli treba da postanu u EV eri“, sugerišući da će sličan etos biti primenjen i kod serijskih automobila.

 

 

Elementi šireg Hyundaijevog pristupa održivosti su finiš karoserije u „bio-boji“, reciklirani materijali enterijera i fokus na higijeni. Primera radi, ventilacioni sistem inspirisan rešenjima prisutnim u avionima, funkcioniše ili horizontalno ili vertikalno, redukujući unakrsnu kontaminaciju između putnika, a onog momenta kada se kabinski prostor isprazni, UV svetlost prelazi preko svih površina, uništavajući bakterije i viruse.

 

Ioniq 7 će na kraju krajeva biti tehnički sličan, u smislu pogona, Ioniqu 5 i Kiji EV6, prvim serijskim automobilima zasnovanim na E-GMP platformi.

 

Sistem punjenja od 800 V će ovo vozilo učiniti kompatibilnim s najbržim punjačima na tržištu. Naime, baterija Sevena može od 10 do 80 odsto da se napuni za samo 20 minuta, a Hyundai cilja na domet od preko 480 kilometara, što će biti preneseno na Ioniq 7.

 

Da li Ioniq 7 može da zameni Santa Fe?

 

Veličina i oblik Sevena, kao i tajming predstavljanja, mogli bi da sugerišu da se radi o potencijalnom nasledniku današnjeg Santa Fea, za koji se očekuje da će „otpevati labudovu pesmu“ 2024. ili 2025.

 

 

Inače, Hyundai tek treba direktno da zameni bilo koji od svojih modela s konvencionalnim pogonom čisto električnom alternativom. Kona i Ioniq elektromobili se prodaju uz benzinske i dizel varijante, a to bi mogao da bude slučaj i s Ioniqom 7, budući da će korejska marka nastaviti da prodaje vozila sa SUS motorima u Evropi do 2035.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery