Kada bude kompletiran, očekuje se da bude najbrži automobil na svetu pogonjen gorivnim ćelijama.
Automobilska industrija neminovno ide ka potpunoj elektrifikaciji, tako da nimalo ne čudi što proizvođači sve frekventnije predstavljaju modele tog tipa.
Međutim, ako postoji alternativa s nultom emisijom koja još uvek nije došla u žižu javnosti i zbivanja, to su vodonične gorivne ćelije. Trenutno, u borbi za tržište neprikosnoveno pobeđuju baterijski pogonjeni automobili, mada neke kompanije ne odustaju od vodonika, što bi na dugoročnom planu moglo da im se isplati. Japanska Toyota je možda otišla najdalje u razvoju gorivnih ćelija, ali tu je i korejski Hyundai, koji je na tržištu sa Santa Feom FCEV prisutan još od 2001.
Da bi dodatno zacementirala svoju poziciju u ovom sektoru, korejska marka se udružila s Forze Hydrogen Racingom, a zapravo je reč o grupi studenata koja se bavi kreiranjem i konstruisanjem trkača na vodonični pogon. Plod ovog partnerstva je oličen u Forze IX, koji svoj prvi pogonski sklop dobija ove godine, dok će drugi biti završen 2022.
Kada bude u potpunosti finalizovan, očekuje se da Forze IX bude najbrži svetski elektromobil na gorivne ćelije, s maksimalnom brzinom od 300 km/h. Dva sistema gorivnih ćelija će isporučivati maksimalnu snagu od 600 kW (816 ks), naravno na sva četiri točka.
Kolaboracija između Hyundaija i Forzea omogućava studentima da konsultuju inženjere iz Hyundai Motor Europe Technical Centera iz Riselshajma, te na taj način steknu ekspertizu, iskustvo i podršku. S Hyundaijevim višedecenijskim iskustvom s vodoničnim gorivnim ćelijama, mnogo toga dobrog može biti iznedreno.
Vrele Gume
Izvor: Decarbonization Center