AktuelnoPRVesti

Hyundai predstavio novi model KONA N

3.44KPregleda

Nova KONA N kombinuje izbalansiranu svakodnevnu vožnju sa zabavnim mogućnostima i performansama

 

Iako je naš portal već predstavio, evo i detaljnog saopštenja iz Hyundaija povodom izlaska nove Kone N na tržište. 

 

Dizajn

  • Nova KONA N ima moćne karakteristike dizajnerskih elemanata eksterijera, uključujući i ekskluzivan dizajn prednje rešetke sa upečatljivo izraženim osvetljenjem, dvokrilni krovni spojler i blatobrane u boji karoserije koji je vizuelno približavaju tlu;
  • Ima kovani naplatke od lake legure od 19-inča sa tamnosivim premazom i crvene čeljusti za izraženiji stav i sportski izgled;
  • Nova KONA N se isporučuje u sedam boja eksterijera, uključujući i novu boju posvećenu N SUV-u : Sonic Blue;
  • Unutra su metalne papučice i N-ekskluzivan sportski volan optimizovan za savršeno držanje i sa sjajnim rasporedom dugmića;
  • Boja opreme enterijera je jednobojna crna sa Performance Blue akcentima na sedištima od platna, kože i antilopa;
  • Posebna sportska sedišta nude maksimalnu stabilnost i bočnu podršku u svim situacijama vožnje.

 

 

Performanse

  • Nova Hyundai KONA N je opremljena sa 2.0-litarskim T-GDI turbo motorom koji proizvodi 280 KS:
    • Ravno podešavanje pruža veći obrtni momenat i snagu srednjem i visokom rasponu RPM-a;
    • Nova veća količina obrtnog momenta koristi više motornog potencijala u svakodnevnim situacijama vožnje;
    • To takođe poboljšava ubrzanje u srednjem i visokom rasponu brzina i dosledno pruža visoke performanse;
  • Maksimalni obrtni momenat: 392 Nm;
  • Ubrzanje: 0-100 km/h za 6.4 sekunde;
  • Svestranost SUV-a: ’sportski SUV’ je osmišljen da istovremeno ponudi kupcima performanse bez kompromisa i filozofiju zabavne vožnje sa SUV benefitima, kao što su udoban položaj sedišta, prostranost i najsavremenije bezbednosne funkcije;
  • Poboljšano kočenje: povećani prednji i zadnji kočioni diskovi.

 

Menjač

  • Nova KONA N je dostupna sa Menjačem sa dvostrukim kvačilom sa 8 brzina (N DCT):
    • N DCT je menjač sa dodatnim podmazivanjem;
    • Ovo rezultira boljim ubrzavanjem i bržim ručnim prenosom u višu brzinu;
  • N DCT tehnologija omogućava tri nove funkcije N performansi za još zabavniju vožnju:
    • N Power Shift (NPS) pruža osećaj pritiska kad prebacujete u viši stepen prenosa;
    • Povećanu brzinu promene stepena prenosa – sportski način promene – omogućava N Grin Shift (NGS) pomoću lopatica koje se nalaze na upravljaču, a u intervalu od 20 sekundi izvlači maksimum dinamičkih karakteristika iz motora i menjača;
    • N Track Sense Shift (NTS) determines whether the car is on the N Track Sense Shift (NTS) određuje da li je automobil na trkačkoj stazi na osnovu dinamičnog ponašanja u vožnji i u skladu sa tim optimizuje izbor brzine i vreme prenosa;
  • Način promene stepena prenosa moda vožnje koji je odabrao vozač;
  • Kad je funkcija Creep Off omogućena, auto se ne okreće automatski kada se papučica kočnice otpusti;
  • Nova KONA N je opremljena pogonom na prednjim točkovima.

 

 

Karakteristike vožnje visokih performansi

  • Nova KONA N je prvi namenski Hyundai N SUV;
  • KONA N sadrži raspon N-specifičnih funkcija, poznatih iz prethodnih N modela, koje omogućavaju vozaču da maksimalizuje performanse, poput:
    • Kontrole lansiranja;
    • N Ugaoni rezbareni diferencijal – Elektronski diferncijal sa ograničenim klizanjem (eLSD);
    • Pucketav izduvni zvuk;
    • N Grin Sistem upravljanja sa pet režima vožnje: Normal, Eco, Sport, N i Custom;
    • Varijabilni sistem izduvnih ventila;
    • Elektronski kontrolisano oslanjanje (ECS).

 

 

Bezbednost

  • Nova KONA N je dostupna sa sledećim Hyundai SmartSense aktivnim bezbednosnim funkcijama i karakteristikima udobnosti, koji su preneti iz nove Hyundai KONE:
    • Pomoć u izbegavanju sudara u mrtvom uglu (BCA);
    • Pomoć u izbegavanju sudara pri unakrsnom kretanju u rikverc (RCCA);
    • Pametan tempomat (SCC) sa stop&go funkcijom;
    • Upozorenje na polazak vozila ispred (LVDA);
    • Pomoć za ostanak u traci (LKA);
    • Pomoć u praćenju trake (LFA);
    • Upozorenje na pametno ograničenje brzine (ISLW);
    • Upozorenje na bezbedan izlazak (SEW);
    • Upozorenje na putnike na zadnjem sedištu (RSA);
    • Pomoć u izbegavanju frontalnog sudara sa detekcijom vozila, pešaka i opciono bicikliste (FCA);
    • Pomoć u obaranju dugih svetala (HBA);
    • Upozorenje na budnost vozača (DAW).

 

Tehnologija & Povezanost

  • Sistem kontrole trakcije (TCS) sa četiri različita režima trakcije za bolje upravljanje preko različitih uslova na putu: Snow Mode, Deep Snow, Mud Mode i Sand Mode (Sneg režim, Dubok sneg, Blato režim i Pesak režim);
  • Sistem podataka upravljačkih performansi za nadgledanje i poboljšanje veštine praćenja;
  • HUD: prvi head-up displej u Hyundai N modelu.

 


Hyundai N: Rođen u Namyangu, usavršen u Nürburgringu

Hyundai ‘N’ označava Namyang, Hyundai Motor’s global R&D centar u Koreji, gde je ideja rođena i  Nürburgring, sedište Hyundai Motor’s Evropskog Centra Za Testiranje, gde je N linija dalje razvijena i testirana. Bliska veza između Namyanga i Nürburgringa je stvorila temelj za N, a cilj je pružanje uživanja u vožnji. Simbolizujući šikanu, ‘N’ logo oličava ovaj aspekt – agilno vozilo zabavno za vožnju – i predstavlja ultimativno iskustvo u vožnji na krivudavim putevima.

 

Centar za testiranje u Nürburgringu

Nürburgring Nordschleife se koristio, a i dalje se koristi za usavršavanje N tehnologija visokih performansi.  Kultna Nürburgring trkačka staza je poznata kao jedna od najizazovnijih trkačkih staza na svetu. Sa 73 ugla i  20.8 kilometara asfalta, ona je ujedno i kompleks moto sporta i sedište sopstvenog Hyundai Motor’s centra za testiranje kojim upravlja Hyundai Motor Europe Tehnički Centar.

 

Kompanija Hyundai Motor tamo sprovodi ubrzane testove izdržljivosti. Svaki automobil koji učestvuje u testovima pređe Nürburgring stazu najmanje 480 puta kako u suvim, tako i u vlažnim uslovima, simulirajući i do 180,000 kilometara teške vožnje, što je ekvivalent normalnog životnog ciklusa vozila, i to za samo pet do šest nedelja.

 

Stalna kombinacija naglog ubrzanja, brzog usporavanja i teških krivina gura vozila do njihovih granica, a promenljive površine i uzvišenja osiguravaju vrhunske performanse čak i u lošim uslovima. Kao primer, N DCT za N modele, uključujući KONU N, je izdržao 1,350 krugova na legendarnom Nürburgring-Nordschleife.

 

 

Namyang R&D Centar

Otvoren 1995 u Hwaseongu, Južna Koreja i zapošljava 13,000 istraživača i programera, Namyang R&D Centar je srce Hyundai Motor globalne mreže za istraživanje i razvoj. Smešten na preko 3.3 miliona kvadratnih metara zemljišta, sastoji se od različitih centara za dizajn i inženjering, pogonski sklop, performanse i probnu vožnju, aeroakustični aerodinamični tunel i ekološka istraživanja i razvoj.

 

Poseduje  34 staze, uključujući ‘Area C,’ stazu velikih brzina od 4.5 kilometra. To područje je duhovni dom Hyundai N, koji predvodi pokretanje i proširivanje linija modela N, uključujući i KONU N. Sve u svemu, lokacija ima ukupnu dužinu puta od 70 km.

 

 

Fokusirana na zabavnu vožnju

Nova KONA N je razvijena na osnovu N tri kamena temeljca: oštrih krivina, svakodnevnog sportskog automobila i sposobnosti za trkačke staze. KONA N je dizajnirana da bude zabavna za vožnju i nateraće  srce vozača da kuca brže čim jednom sedne za volan.

 

Umesto da meri čiste brojeve, poput obrtaja u minuti (RPM), Hyundai Motor je odlučio da naglasi zadovoljstvo u vožnji i emocionalni uticaj na otkucaje srca u minuti (BPM). Karakteristike vožnje visokih performansi i instrument table orijentisane su na performanse i doprinose svestranom sportskom iskustvu  KONE N.

 

Dizajn KONE N odražava istinske visoke performanse vozila i ima Hyundai kaskadnu rešetku napred, agresivne prednje i zadnje branicike i novi zadnji spojler. Dizajn SUV-a poboljšava aerodinamične i rashladne performanse u skladu sa principom “forma prati funkciju”. Njen unapređen dizajn daje potpuno novoj KONI N izgled koji je još više inspirisan izgledom trkačke staze. Veza između automobila i vozača podstiče njen rad.

 

KONA N je pravi trkački SUV sa performansama koje su na nivou sportskih automobile. Ona ruši pravilo da SUV vozila ne mogu biti zabavna za vožnju. Kao N model ona ide izvan granica običnog SUV-a. KONA N ume da iseče zavoje na trkačkoj stazi i da unese uzbuđenje u svakodnevnu vožnju, izjavio je Albert Biermann, Predsednik i šef divizije za istraživanje i razvoj u Hyundai Motor Group

 

 

Oštre krivine

Nova KONA N voli krivine. Logo u obliku slova N simbolizuje šikanu, ultimativni deo trkačke staze gde KONA N postiže maksimalnu trakciju, preciznost i osećaj. Njen moćan 2.0-litarski motor sa turbo punjačem pruža do 280 KS i 392 Nm obrtnog momenta.

 

KONA N je dizajnirana da unapredi aerodinamičnost i smanji podizanje. To održava auto čvrsto na putu kad je maksimalna trakcija presudna. N Ugaoni rezbareni diferencijal, Elektronski diferencijal sa ograničenim klizanjem (eLSD), poboljšava prijanjanje i povećava maksimalnu brzinu u krivinama. Ljubitelji krivina mogu da deaktiviraju Elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC) za maksimalnu slobodu. Da bi se obezbedila najveća udobnost za vozača i putnike, posebna sportska sedišta nude vrhunsku stabilnost i bočnu podršku u svim situacijama vožnje.

 

 

Sportski auto za svaki dan

Pogodna za svakodnevno putovanje radnim danom ili za vožnju trkačkim stazama vikendom, KONA N je svakodnevni sportski automobil. ‘sportski SUV’ nudi širok spektar mogućnosti prilagođavanja u pogledu performansi i praktičnosti, stvarajući najbolji osećaj za vozača. Ovo uključuje N Grin kontrolni sistem, njegovo Elektronski kontrolisano oslanjanje, Sistem promenljivih izduvnih ventila i širok raspon aktivnih bezbednosnih funkcija i pomoći vozaču.

 

Sposobnost za trkačke staze

U poređenju sa automobilima koji se kreću samo putem, N modeli provede više vremena na trkačkim stazama i testirani su na veće brzine. To znači da vozač može biti siguran da će se KONA N dobro ponašati kad je vozite na trkački dan. Novi AVN ekran sa opcijama visokih performansi vožnje, kao i namenske funkcije kao što su Kontrola lansiranja i Creep Off, obezbeđuju maksimalne performanse dok ste na stazi.

 

Nova KONA N je zaista svakodnevni sportski automobil sposoban za trkačke staze, posebno zbog raznolikosti novih funkcija koje poboljšavaju svakodnevne vozačke situacije visokih performansi. Dok su razvijali KONU N, inženjeri kompanije Hyundai su obratili dodatnu pažnju izdržljivost i trkačke performanse. Da bi obezbedili najbolje performanse u krivinama, detaljno su je testirali na Nürburgringu.

 

 

‘Sportski SUV’ sa naglašenim dizajnom eksterijera

Smatra se ‘vrelim SUV-om’, a izgled nove KONE N jasno ilustruje moćno prisustvo i zabavu u vožnji. On jasno kombinuje moderan dizajn osnovonog automobila nove KONE sa naglašenim i dinamičnim jezikom N modela.

 

Dugačka 4,215 millimetara, 1,800 millimetara široka i 1,565 milimetara visoka, nova KONA N je 10 milimetara duža od nove KONE i taman koliko nova sportska oprema KONE N Line. Dužina međuosovinskog razmaka od 2,600 milimetara ostaje nepromenjena u poređenju sa osnovnim autom. Njen prtljažnik podržava niz aktivnosti na otvorenom sa 361 litrom prtljažnog prostora.

 

Lagani kovani alu točkovi od 19 inča smanjuju maksimalnu težinu i povećavaju snagu dok obezbeđuju sjajan stav i poseban sportski izgled.

 

Širok i samopouzdan stav KONE N se može pripisati kombinaciji obloga u boji karoserije i točkovima od 19 inča. U međuvremenu, bogati volumen snažne limarije B-SUV-a je naglašen blatobranima u boji limarije. To daje KONI N niži izgled.

 

Moćan izgled prednjeg dela vozila je upotpunjen eksluzivnim dizajnom prednje rešetke sa namenskom mrežicom, integrisan N logo i upečatljiva jedinstvena svetla nove KONE. Hyundai amblem u satenskoj tamnosivoj boji je spušten na poklopcu motora, pomerajući dole prednju fokalnu tačku.  Naglašen i moćan dizajn eksterijera KONE N ima takođe prepoznatljive elemente dizajna u eksluzivnim N crvenim akcentima.

 

Sa strane, kupci će primetiti novu sportsku siluetu nove KONE N. Sledeće karakteristike dizajna ukazuju na visoke performanse Hyundai N modela, uključujući N eksluzivne kovane točkove sa tamnosivom završnicom i crvene čeljusti, N logo na poklopcu točka i dvobojne bočne pragove u crvenoj boji i boji limarije sa ugraviranim N logotipom.

 

Zadnjim delom vozila dominira istaknuti dvokrilni krovni spojler. Kupci će takođe uočiti kultno N trouglasto treće svetlo kočnice. Naglašena crvena linija i dva velika izduvna prigušivača dodaju performanse duhu automobila.

 

Hyundai je kreirao novu boju eksterijera Sonic Blue, za lansiranje nove KONE N. Sonic Blue je svetla sivo-bela boja sa nagoveštajem boje Performance Blue. Kreiran je imajući u vidu oblik karoserije SUV-a, dok se i dalje poziva na Hyundai boju visokih performansi Performance Blue. Eksluzivna nova boja novog N SUV-a nove KONE N dopunjuje i stoji u kontrastu sa drugim crvenim, tamnosivim i sjajno crnim karakteristikama dizajna eksterijera, dajući joj novi sportski izgled.

 

 

Boje eksterijera:

  • Sonic Blue sa Tomato Red akcentima – nova N SUV namenska boja [lansirana boja]
  • Phantom Black Pearl sa Tomato Red akcentima
  • Atlas White sa Tomato Red akcentima
  • Cyber Grey Metallic sa Tomato Red akcentima
  • Dark Knight Grey Pearl sa Tomato Red akcentima
  • Ignite Red sa Medium Metal akcentima
  • Performance Blue sa Tomato Red akcentima

 

Dizajn enterijera posvećen visokim performansama vožnje

Enterijer nove KONE N je dizajniran za visoke performanse vožnje i ima izgled i osećaj orijentisan na performanse. Sportske metalne papučice i visokokvalitetni materijali su sastavni deo vozila. Karakteristika koje se izdvaja je N eksluzivan sportski volan, čiji je dizajn optimizovan za savršeno držanje i raspored dugmića za dinamičnu vožnju.

 

Za još veću udobnost, dva prilagodljiva N dugmeta na volanu omogućavaju unapred podešeno mapiranje bilo koje vrste u skladu sa individualnim potrebama i ručice menjača dozvoljava vozaču da promeni brzine bez pomeranja ruku s volana.

 

Za bolje držanje i sportski dodir, tradicionalna ručna kočnica ima protivkliznu perforiranu kožu i deblje područje držanja za bolju kontrolu i sportski osećaj. KONA N je jedna od retkih sportskih SUV-ova sa manuelnom ručnom kočnicom umesto e-kočnice, dozvoljavaju vozačima avanturistima da uživaju u krivinama. Kupci će takođe primetiti N logotipe na menjaču, vratima i sedištima, kao i na jedinstvenim  Performance Blue akcentima kroz celokupan enterijer.

 

Nova KONA N je dostupna u jednobojnim crnim sportskim sedištima od platna, kože ili antilopa, sa izraženim bočnim podupiračima za odličnu bočnu podršku. Sve tri vrste sedišta dolaze sa standardnim grejanjem prednjih sedišta i opcionim grejanjem zadnjih sedišta. Oprema od antilopa dolaza sa standardnim električno podesivim sedištima kao i sa ventilacijom prednjih sedišta za više udobnosti i hlađenja.

 

Boje presvlaka enterijera:

  • Jednobojni crni enterijer sa Performance Blue akcentima i sedištima od platna, kože ili antilopa.

 

Motor sa turbopunjačem i sa ravnom krivom obrtnog momenta

2.0-litarski T-GDI motor sa turbopunjačem nove KONE N proizvodi 280 KS i 392 Nm obrtnih snaga. On proizvodi ravnu snagu, što znači da proizvodi više obrtnog momenta i snage pri srednjim i visokim rasponima  RPM-a.

 

U normalnim uslovima vožnje, nova veća količina obrtnog momenta koristi više motornog potencijala. Novi atribut snage motora takođe poboljšava ubrzanje u rasponima srednjih i velikih brzina i neprekidno pruža visoke performanse, čak i na različitim spoljnim temperaturama.

 

Dostupni motori:

2.0-litarski T-GDI sa ravnom snagom

  • Snaga: 280 KS
  • Obrtni momenat: 392 Nm
  • Menjač: N DCT
  • Maksimalna brzina: 240 km/h

 

Menjač sa visokim odzivom i N DCT tehnologijom

Nova KONA N, prvi Hyundai SUV sa visokim performansama, dolazi sa N DCT, menjačem sa dvostrukim kvačilom sa 8 brzina za poboljšano ubrzavanje i prenos u više brzine. Karakteristike visokih performansi čine automobil još zabavnijim za vožnju.

 

N DCT, unapređena verzija Hyundai interno razvijenog 8 DCT, ima poboljšanu izdržljivost kako bi udovoljio zahtevima automobila visokih performansi. U kombinaciji sa 2.0-litrarskim T-GDI motorom, tehnologija primenjuje jedinstvene prenosne odnose za izvanredne performanse. Osmostepeni menjač sa dvostrukom kvačilom sportskih karakteristika,tzv N kombinuje lagan osećaj izbora brzina u sekvencijalnom menjaču sa lakoćom promene stepena prenosa u automatskom menjaču.

 

 

Dalje, N DCT je sličan ručnom menjaču po tome što može da isporuči snagu, sjajan odziv pri prenosu brzina i brzo prebacivanje brzina. N DCT je menjač sa dodatnim podmazivanjem . To znači da u poređenju sa menjačima koji nisu takvog tipa bolje hladi kvačilo smanjujući količinu trenja između pokretnih delova pomoću dve električne pumpe za ulje. Ovo takođe pruža prenos većeg obrtnog momenta kroz menjač. Kombinacija hlađenja uljem i dizajna sa dvostrukim kvačilom pruža mogućnost obrtnog momenta tradicionalnog automatskog menjača sa visokom efikasnošću DCT-a.

 

Povrh toga, N DCT poboljšava dinamiku vožnje. Da biste sprečili pregrevanje kad se automobil dovede do svojih granica na trkačkoj stazi, ulje za hlađenje održava kvačilo na optimalnoj radnoj temperaturi. N DCT će uvek obezbediti glatku vožnju, čak i kad menjač podleže povećanom naporu, kao na zakrčenim putevima ili strmim nagibima.

 

Hyundai N DCT tehnologija je debitovala u modelu Veloster N, koji se prodaje u Severnoj Americi i Južnoj Koreji. Tehnologija je kasnije dodata novom i30 N kao rezultat dragocenog doprinosa Hyundai N zajednice. Hyundai je opremio sve jedinice nove KONE N sa N DCT-om.

 

N Power Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift su tri jedinstvene funkcije visokih performansi koje omogućavaju N DCT i koje će sigurno izmamiti osmeh na vozačevom licu. Ove funkcije koriste namensko upravljanje logikom za poboljšanje mogućnosti motora.

 

Kad auto ubrzava sa više od 90 procenata gasa, N Power Shift (NPS) se aktivira, sprečavajući bilo kakav gubitak obrtnog momenta tokom prenosa u višu brzinu i isporučujući punu snagu točkovima. To čini vožnju još prijatnijom pružajući “osećaj guranja” tokom prebacivanja u višu brzinu. Prateći pucketavi zvuk, koji dolazi od delimičnog reza cilindra izduvnih gasova naglašava sportske performanse KONE N. NPS može biti aktiviran samo u N i Custom režimima.

 

Za 20 sekundi, N Grin Shift (NGS) maksimalizuje performanse motora i DCT-a. Auto će momentalno prebaciti u niži stepen prenosa, u brzinu koja najviše odgovara, za dostizanje potpunog ubrzanja. Kada vozač pritisne dugme NGS na volanu, na instrument tabli se pojavljuje odbrojavanje, prikazujući koliko sekundi je ostalo za ovu funkciju.

 

Vozači moraju da sačekaju najmanje 40 sekundi nakon završetka „podizanja“ pre ponovnog korišćenja. Ova karakteristika omogućava vozaču da pristupi punom potencijalu automobila pritiskom na dugme kad, na primer, juri najbolje vreme kruga. Pri preticanju ili spajanju na auto-putevima to takođe može biti korisno.

 

Sa druge strane, N Track Sense Shift (NTS) optimizuje prilagodljivi prenos za vožnju trkačkim stazama, dozvoljavajući vozaču da se bolje koncentriše na upravljanje. On detektuje kada su uslovi na trkačkoj stazi idealni za dinamičnu vožnju i automatski se pali. U sportskim uslovima vožnje, automobil bira tačnu brzinu i vreme prenosa na osnovu podataka iz moto sporta i vozačevog ponašanja da pruži optimalne rezultate, baš poput profesionalnog vozača trkačkih automobila.

 

Za razliku od vozila sa konvencionalnim automatskim menjačem, Hyundai vozila sa N DCT-om omogućavaju vozaču da prebabaci Creep Off. Kada je funkcija puzanja onemogućena i vozilo je u stepenu prenosa D, vozilo se ne kreće kada se papučica kočnice otpusti. To znači da, u podešavanjima trkačkog tipa, vozač nema potrebe da drži pritisnutu papučicu kočnice, već umesto toga može da dozvoli da njegovo stopalo lebdi iznad papučice gasa za bolje pokretanje. Prilagođena podešavanja se mogu koristiti da omoguće ili onemoguće Creep Off režim.

 

Vozači mogu da prebace na ručni mod pomoću ručica menjača ili dugmeta menjača na novoj KONI N sa N DCT. Kad se dostigne ograničenje RPM-a, memorijska logika sprečava automatsko prebacivanje u viši stepen prenosa. Ručna kontrola pomaže vozaču da održi visok broj obrtaja kad se to zahteva, omogućavajući više sportskog doživljaja u vožnji.

Karakteristike vožnje sa visokim performansama

Nova KONA N je prvi SUV koji nosi N oznaku i to bez žrtvovanja uživanja u vožnji i performansama. ‘sportski SUV’ je prvo Hyundai vozilo sa visokim performansama koje ima Performance Head-Up Display (HUD). Kad se izaberu Sport ili N režim, detalji poput RPM-a, brzine i indikatora menjača su prikazani tačno na vetrobranskom staklu.

 

Sa pet različitih režima vožnje: Eco, Normal, Sport, N i Custom, N Grin Sistem kontrole pruža kupcima visok stepen prilagođavanja. Ovi režimi vožnje menjaju karakter nove KONE N modifikujući motor, Elektronsku kontrolu stabilnosti, izduvni zvuk i radne parametre upravljanja da bi ih optimizovali za različite uslove vožnje.

 

U Custom režimu, vozači mogu da izaberu podešavanja iz niza drugih režima (Normal, Sport i Sport+) za upravljanje, oslanjanje ili zvuk izduvnih gasova u skladu sa njihovim željama i uslovima na putu.  Volan nove KONE N je opremljen sa dva namenska N dugmeta koji se mogu mapirati u bilo koju vrstu   unapred postavljenih podešavanja prema ličnim potrebama.

 

Elektonski generator zvuka (ESG) na karoseriji podržava sportski zvuk motora od buke izduvnih gasova i usisa za emocionalnije iskustvo u vožnji. Generator zvuka motora u kabini je je lociran na dnu vetrobranskog stakla, pruža dodatnu akustičnu dramu koja odgovara raspoloženju vozača. Varijabilna kontrola prigušivača takođe pomaže u postizanju idealnog izduvnog zvuka za bolje vozačko iskustvo.

 

Nova KONA N dolazi sa standardnim Sistemom varijabilnih izduvnih ventila. Izduvni zvuk može biti prilagođen zavisno od režima vožnje, dozvoljavajući vozaču da aktivno kontroliše izduvni ventil. Zvuk se menja zavisno od toga koliko je veliko otvaranje ventila. Aktivan izduv ima nekoliko podešavanja koja omogućavaju automobilu da poveća jačinu zvuka izduvnih gasova pri prebacivanju u viši stepen prenosa, dajući automobilu karakterističan pucketavi izduvni zvuk.

 

Nova KONA, poput drugih Hyundai N modela, dolazi standardno sa Kontrolom lansiranja, koja omogućava da automobil poleti poput profesionalnog trkačkog auta. Može se koristiti u N režimu sa isključenomunkcijom Elektronske stabilnosti vozila (ESC) ili u Sport režimu.

 

Kad krećete iz položaja mirovanja, Kontrola lansiranja sa N DCT-om kontroliše količinu dostupnog obrtnog momenta, dozvoljavajući vozaču da lansira KONU N poput veštog vozača trka sa maksimalnom trakcijom i minimalnim okretanjem točkova.

 

Kad vozač prebaci iz višeg u niži stepen prenosa, obrtaji motora se automatski prilagođavaju sa funkcijom Rev Matching. Kao rezultat, u zavisnosti od režima vožnje omogućava blaži i sportski prenos u niži stepen. Funkcija Rev Matching je podrazumevano omogućena u N modelima sa N DCT tehnologijom, tako da nema potrebe za pritiskanjem dugmića da biste je omogućili.

 

 

Vožnja i upravljanje bez kompromisa

Nova KONA N je još uvek SUV u srcu na vrhu svojih mogućnosti na trkačkoj stazi. Bez obzira da li je na trkačkoj stazi ili otvorenom putu, KONA N pruža mogućnosti vožnje bez kompromisa. ‘Sportski SUV’ pruža odlične performanse na raznim površinama, zahvaljući posebno konstruisanim 235/40R19 Pirelli P-Zero gumama visokih performansi sa “HN” logotipom, koji označava “Hyundai N”, a postavljeni na kovani naplatci od lake legure omogućavaju maksimalno prijanjanje.

 

Za dodatnu bezbednost dodat je kočioni sistem visokih performansi koji pruža stabilnost u promenljivim uslovima vožnje. Ima veće prednje i zadnje kočione diskove koje uvlače više vazduha kroz prošireni usisni otvor sa obe strane prednjeg branika za bolje hlađenje. Materijal čeljusti visokog trenja, vođica donjeg kraka i toplotni štit zajedno pomažu u poboljšanju kočione efikasnosti pružajući bolje hlađenje i izdržljivost na toplotu.

 

Nova KONA N ima sistem Elektronski kontrolisanog oslanjanja (ECS) koji kontroliše silu prigušenja i poboljšava upravljanje i stabilnost. Pritiskom na dugme vozači mogu da prilagode krutost oslanjanja za optimizaciju reakcije vozila na različite uslove vožnje, bilo na putu ili trkačkoj stazi.

 

Elektronska kontrola stabilnosti (ESC) se može isključiti za autentičnije trkačko iskustvo. Tokom manevara skretanja, ESC normalno stabilizuje vozilo osećajući bilo kakav gubitak trakcije i primenjujući kočenje na pojedinačne točkove. Ovo osigurava poboljšano upravljanje vozilom i stabilnost na izazovnim terenima ili nepredviđenim uslovima na putu. ESC nove KONE N ima tri režima za prilagodljivo iskustvo vožnje. “ESC – ON” nudi maksimalnu stabilnost i optimizovan je za suve, mokre ili snežne uslove. On takođe povećava zaštitu kad vozite u svakodnevnim situacijama. “ESC – SPORT” je dizajniran za upotrebu na trkačkim stazama.

 

Kad se ESC u potpunosti isključi, vozilo ne vrši intervencije motora ili kočenja da bi zadržalo stabilnost. Umesto toga dozvoljeno je dinamičko vektorisanje obrtnog momenta, rezultirajući dinimačnije ponašanje vozila. Za sezonske vozače trkačkih staza, “ESC – OFF” je najbolji izbor.

 

Sistem kontrole trakcije (TCS) takođe reguliše pogonsku silu na točkovima na osnovu uslova vožnje, povećava do maksimuma trakciju i smanjuje priklizavanje u off-road situacijama. Ako TCS oseti da je okretanje točka brže od detektovane brzine vozila, on menja snagu motora koristeći neprekidno povratne informacije.

 

Vozač može da izabere između četiri različita Režima Trakcije pritiskom na dugme Drive Mode za poboljšano upravljanje u različitim uslovima na putu. U glatkim ili snežnim uslovima, Snow Mode nudi najviše stabilnosti. Deep snow omogućava više okretanje točkova, što povećava trakciju i pomaže vozačima da izbegnu zaglavljivanje u snegu. Mud Mode dozvoljava autu lansiranje na blatnjavim površinama sa srednjim okretanjem točkova. Sand Mode omogućava više okretanje točkova prilikom lansiranja na pesku. Režimi trakcije su aktivni između 0 i 60 km/h.

 

U međuvremenu, Ugaoni rezbareni diferencijal, Elektronski diferencijal sa ograničenim klizanjem (eLSD), nove KONE N, pruža izvanredne rezultate u krivinama. Zavisno od transfera opterećenja sa unutrašnjeg na spoljni točak prednje osovine, ova funkcija omogućava točkovima da se okreću različitim brzinama primenom različitih količina obrtnog momenta. Ovo svodi na minimum podupravljanje u krivinama i eliminiše proklizavanje točkova u kompleksnim uslovima. Vozači takođe mogu zaokretati većim brzinama zahvaljujući  N Ugaonom rezbarenom diferencijalu, što čini novu KONU N još prijatnijom za vožnju.

 

Hyundai N modeli pružaju velike koristi vozaču sa novim nivoom upravljačke preciznosti i odgovora: nova KONA N svom osnovnom modelu dodaje Sistem servo upravljanja motornim pogonom montiranom na letvi (RMDPS) sa unapređenim performansama, povećanom krutošću i nižim odnosom upravljanja.

 

Sistem pomoći u servo upravljanju pruža precizno i tačno upravljanje sa visokim nivoom povratnih informacija, kao što i zahtevaju vozila visokih performansi. Vozač može da izabere između tri različita podešavanja upravljanja (Normal, Sport i Sport+) da pruže optimalni upravljački napor za razne situacije, uključujući gradsku vožnju, seoske puteve i trkačke staze.

 

Pored toga, N Power Sense Axle napred zajedno sa zadnjim oslanjanjem multi-link tipa, pruža povećanu krutost za bolju vožnju i upravljanje.

 

 

Funcije naprednih bezbednosti i udobnosti

Nova KONA N, poput nove KONE, je dostupna sa bogatim izborom Hyundai SmartSense funkcija aktivne bezbednosti i udobnosti za spokojniju vožnju. Ovo je vitalna karakteristika stuba sportskog automobila za svaki dan KONE N, jer čini vozilo bezbednijim i udobnijim za vožnju u svakodnevnim okolnostima. Upozorenje na putnike na zadnjem sedištu i Upozorenje na bezbedan izlazak su dva Sistema koja direktno doprinose bezbednosti svih putnika.

 

Hyundai SmartSense aktivne bezbednosne funkcije nove KONE N:

  • Pomoć u izbegavanju sudara u mrtvom uglu (BCA) – sprečava da se vozilo sudari sa drugim vozilom u susednoj traci zvučnim upozorenjem i primenjujući diferencijalno kočenje.
  • Pomoć u izbegavanju sudara pri unakrsnom kretanju u rikverc (RCCA) – sprečava sudar zadnjim delom vozila zvučnim upozorenjem i primenjivanjem kočnica kad se vozilo kreće u rikverc, a drugo vozilo vam se bočno približava, na pr. kad napuštate parking mesto.
  • Pametan tempomat (SCC) – održava razdaljinu od vozila ispred da podesi maksimalnu brzinu.
  • Upozorenje na polazak vozila ispred (LVDA) – oglašava alarm ako je vozilo zaustavljeno i vozač ne reaguje dovoljno brzo na pomeranje vozila ispred, nežno usmeravajući vozačevu pažnju nazad na put.
  • Pomoć u praćenju trake (LKA) – koristi prednju kameru da automatski održava auto na sredini trake, popravlja pravac ako vozilo dođe do linija saobraćajne trake.
  • Pomoć u praćenju trake (LFA) – drži vozilo centrirano u njegovoj traci automatskim prilagođavanjem volana.
  • Upozorenje na pametno ograničenje brzine (ISLW) – prepoznaje saobraćajne znakove u realnom vremenu i prikazuje ograničenja brzine i znakove zabrane preticanja i na AVN-u i na instrument tabli.
  • Upozorenje na bezbedan izlazak (SEW) – sprečava nezgodu kad putnik pokuša da otvori vrata parkiranog auta, a drugo vozilo vam se približava sa zadnje strane. Lampica upozorenja je prikazana na instrument tabli da upozori vozača na potencijalnu opasnost.
  • Upozorenje na putnike na zadnjem sedištu (RSA) – upozorava vozača na aktivnosti na zadnjem sedištu kad pokušaju da napuste vozilo.
  • Pomoć u izbegavanju frontalnog sudara sa detekcijom vozila, pešaka ili bicikliste (FCA) – oglašava alarm i primenjuje kočnice, ako je potrebno, kad je sudar neizbežan, koristeći radar i kameru za bolju detekciju pešaka i biciklista, pored drugih vozila.
  • Pomoć u obaranju dugih svetala (HBA) – po potrebi prilagođava na oborena svetla kad se detektuju vozila koja vam dolaze u susret ili vozila ispred vas u istoj traci.
  • Upozorenje na budnost vozača (DAW) – detektuje umor ili nepažnju neprestanim nadzorom i analizom obrazaca vožnje kroz primljene podatke. Vozač je upozoren zvučnim upozorenjem i iskačućom porukom da predloži kad je vreme za pauzu u vožnji.

 

Tehnologija i povezanost

10.25-inčna digitalna N instrument tabla sa sportskim izgledom i 10.25-inčnim AVN ekranom osetljivim na dodir su u novoj KONI N. Veštine vožnje na trkačkoj stazi se nadgledaju i poboljšavaju pomoću Sistema podataka o performansama vožnje.

 

Dok vozite na trkačkoj stazi, funkcija čuva i na AVN ekranu osetljivom na dodir prikazuje podatke o vožnji, kao što su snaga, obrtni momenat i turbo pritisak. Uključeni su tajmeri za krug i ubrzanje. N grafika će takođe biti prikazana na Head-up displeju (HUD) na vetrobranskom staklu dok vozite u Sport ili N režimu.

 

Čak i u vozilima sa visokim performansama, Apple CarPlay, Android Auto i Bluelink® Connected Car Services čine svakodnevnu vožnju još udobnijom. Dodatne mogućnosti glasovnog prepoznavanja su sada uključene u novu KONU N. Sa jednostavnim glasovnim komandama, vozači mogu da omoguće i nadgledaju funkcije, poput klimatizacije, grejanja zadnjeg stakla i spoljnih retrovizora, kao i grejanje volana.

 

Nova KONA N koristi Hyundai sveobuhvatnu petogodišnju garanciju sa neograničenom kilometražom.

 

Dostupna oprema za povezivanje:

  • [Nova] 10.25-inčna otvorena instrument tabla
  • [Nova] 10.25-inčna Audio Video Navigacija (AVN-T)
  • Apple CarPlay i Android Auto (nude se bežično sa Audio displejem)
  • Premium KRELL sistem ozvučenja
  • Bluelink® telematika
  • Podloga za bežično punjenje
  • Tri porta za USB punjenje.

 

Tehničke specifikacije

Dimenzije (mm): (DxŠxV) (WB) 4,215 x 1,800 x 1,565; 2,600
Motor: 2.0-litarski T-GDI sa ravnom snagom

Menjač: 8-stepeni menjač mokrog tipa DCT (N DCT)
Masa praznog vozila (kg): 1,510 / 1,569 (najlakša / najteža)
Snaga (KS) / Obrtni momenat (Nm): 280 / 392
Maksimalna brzina (km/h): 240
Ubrzanje 0-100km/h: 6.4s

 

Izjava o odricanju od odgovornosti: CO2 i podaci o emisiji

Kombinovana potrošnja goriva za Hyundai KONA N 2.0 T-GDI (280 KS) sa DCT in l/100 km: 8.5; kombinovana emisija CO2 u g/km: 194 (WLTP).

 

 

 

2 Komentara

  1. Sjajno, neverovatno i nedostižno! Ovima u Jaguaru, Volvou, Poršeu, Mercedesu i Audiju ne samo da se tresu gaće, jadnici su se upiškili i ukakili sasvim. Šta tek reći za Mazdu, Subaru i Tojotu. Ljudi, vi nikad niste objavili ovoliki članak o bilo kom ozbiljnom automobilu!?! Ovo je roman. Znam, mora se živeti, ali smanjite bar malo. Znamo da vas nisu kosooki platili toliko koliko ste napisali.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery