AktuelnoVesti

Hondini noviji modeli teže zagrevaju kabinski prostor pri ekstremno hladnom vremenu

3.69KPregleda

Kompanija kaže da je to normalna posledica visoke toplotne efikasnosti 1.5 turbomotora.

 

Moderna vozila su opremljena hrpom raznoraznih tehnologija, koje svakodnevnu vožnju čine lakšom i udobnijom. Međutim, evolucija SUS motora i konstantan napredak na planu efikasnosti, znači da neki vlasnici mogu da se suoče s „davno zaboravljenim“ problemom sporog zagrevanja motora. Upravo to muči vozače Civica i CR-V-a 2016-2018.

 

Prvi izveštaji u vezi s izvesnim modelnim godinama Civica i CR-V-a opremljenih 1,5-litarskim agregatom, koji se ne zagreva na željeni način, pojavili su se u oktobru 2018., kada je Consuming Reports izvestio da bi ova četvorocilindarska mašina mogla da ima nekih problema. Dotični problemi uključuju motore koji se ne zagrevaju adekvatno, što za posledicu ima nedovoljno zagrevanje kabine kada su spoljne temperature oko -10 stepeni Celzijusa ili niže.

 

Stotine vozača se pojavilo s informacijama o ovom problemu na CarComplaints.com. U Kanadi, još nekoliko stotina vlasnika Honde se žalilo organizaciji Transport Canada, a ovaj državni departman je saopštio da je primljeno do sada 26 žalbi u vezi s grejačima.

 

Na kraju, Honda je priznala probleme i povukla vozila na korektivnu intervenciju u SAD. Kampanja je u nekim slučajevima uključila ažuriranje softvera, promenu ulja i novi klima uređaj. Ipak, rezultati nisu bili zadovoljavajući je mnogi kažu da „popravka“ nije rešila problem.

 

Honda je vozačima poručila da u slučajevima kada je tako hladno ne koriste start/stop sistem. Navodno, visoka toplotna efikasnost ovog turbomotora je razlog zašto se pogođeni automobli nisu zagrevali na zadovoljavajući načn tokom zimskih uslova. Japanci su pokušali da objasne da je „defekt“ zapravo „efekt“.

 

„Oni koji voze vozilo opremljeno 1.5 Turbo motorom u kratkim vremenskim periodima ili sede u njemu dok radi u stanju mirovanja na ekstremno hladnim temperaturama, mogu da iskuse da zagrevanje kabine nije tako intenzivno i brzo kao kod manje efikasnih motora“, rekao je portparol Honda Canade. „Oni koji motore stave pod veće opterećenje, neće iskusiti iste probleme.“

 

Vrele Gume

3 Komentara

  1. Ova priča nije od skora. U predstavljanju/testiranju nekog x BMWa turbo dizel bilo je reči o tome.
    Aji ja zaista ne razumem otkud to. Još ni jedan motor ne iskorišćava 50% energije goriva, što znači da preko 50% ide na toplotu. E sada, ako motor ima samo 50KW (68 KS), kako može da ne greje. Od tolike tehnike i elektronike, nije li moguće kanalisati svu, za početak, toplu vodu iz motora u grejač i tek kasnije višak malo je rashlađivati preko hladnjaka.

    1. Sjećam se studentskih dana, koleginica imala nekog prastarog renoa 5 i žali mi se kako je auto pokvaren jer nema grijanje 🙂
      Okrene ventilator na maksimalno a ono na minus 5 samo ledi. Morao sam da joj objašnjavam da toplota ne dolazi iz tog dubmeta koje ona stišće već iz motora. 🙂

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery