Ioniq je od sada Hyundaijev podbrend
Prvi od tri nova Ioniq modela je već na vidiku. Reč je o posebnom brendu koju će se izdvojiti kao deo Hyundai grupacije.
Po receptu Genesis-a
Hyundai je 2015. oficijelno kreirao luksuznu diviziju pod markom Genesis. Zapravo, ime je preuzeto od jednog od najuzbudljivijih Hyundaijevih modela u to vreme, Genesis Coupea, koji smo svojevremeno i testirali.
Ispostavilo se da su Korejci doneli pravu odluku, jer Genesis kao marka neprestano popravlja prodajne brojke. Posebno u SAD, gde tržište nije toliko opterećeno snobovštinom i „imenom“.
Ioniq – Hyundai na baterije
Pet godina kasnije, korejska kompanija primenjuju isti recept, samo što se ovoga puta on ne odnosi na premijum već na vozila pogonjena baterijama – Ioniq. Logično, zar ne? „Ioniq“ dolazi iz Hyundaijeve linije hibridnih i električnih vozila u „fastbek“ formi s četvoro vrata. Ova oznaka je evoluirala, tako da će od sada označavati podbrend, koji će u ponudu staviti „doživljaj električnog automobila s kupcem u centru pažnje“.
Pored posebnog osvetljenja u London Eyeu, gde je održan događaj, Hyundai je takođe najavio tri buduća modela s Ioniq bedžom. Ioniq 5 će biti prvi od tri, a reč je o krosoveru srednje veličine, baziranom na Hyundai 45 Conceptu, koji je debitovao prošle godine na Salonu automobila u Frankfurtu. Trebalo bi na tržište da bude lansiran već početkom 2021, što objašnjava detektovanje testnog prototipa tokom ove godine.
Novi električni model je Ioniq 6 sedan, baziran na atraktivnom Prophecy konceptu, s kojim smo imali prilike da se upoznamo u prvom kvartalu ove godine. Ioniq 6 će debitovati 2022.
Na kraju, tu je Ioniq 7 SUV, najveći u novom elektro trilingu, a na scenu stupa početkom 2024. godine. Verovatno ste primetili šemu nomenklature, neparni brojevi se odnose na SUV/krosovere, a parni na limuzine.
E-GMP platforma za sve Ioniq-e
Novi Ioniq modeli će takođe počivati na novoj platformi pod imenom „Electric Global Modular Platform“ (E-GMP), koja će obezbediti brzo punjenje i „izdašan“ domet, mada Hyundai nije obelodanio o kakvoj se konkretno autonomiji radi. Korejski proizvođač tvrdi da će novi Ioniq modeli raspolagati „inteligentnim životnim prostorom“. To podrazumeva izuzetno prilagodljiva sedišta, bežičnu konekciju i jedinstvene karakteristike, poput prednjeg pretinca u vidu fioke i sl.
Hyundai je lansirao Ioniq podbrend da bi podržao sopstvenu „Strategiju 2025“. U okviru nje ima za cilj da proda 560.000 baterijskih modela, pored onih s gorivnim ćelijama. Ovo će korejskom gigantu omogućiti da postane treći svetski proizvođač ekološki podobnih vozila do 2025.