Luis Hamilton je trijumfom u Sočiju postao prvi vozač u istoriji Formule 1 sa 100 uknjiženih pobeda.
Jubilarni trijumf je pristigao uz učešće kapricioznih „bogova kiše“, koji su često znali da posete trkačke staze tokom 14 godina i 108 dana, koliko je proteklo od prve Hamiltonove pobede u karijeri.
Ipak, dok nekome ne smrkne, drugom ne svane, što je na teži način na svojoj koži osetio Lando Noris. Snovi dečaka iz Velike Britanije o prvoj pobedi, raspršeni su pre svega lošim procenama i odlukama tima.
S jedne strane srećni osmesi, s druge suze. Samo dva kruga su delila vozača McLarena od pobede na VN Rusije. Međutim, na kraju je bio tek sedmi iz banalnog razloga što nije otišao na zamenu guma kada se nebo otvorilo.
Mnogi su Norisa već videli kao najmlađeg Britanca koji je pobedio u jednoj F1 trci. Startovao je s pol pozicije, ali ga je pretekao Karlos Sainc iz Ferrarija, koji je profitirao na zavetrini pre ulaska u prvu zonu kočenja. Ipak, Noris je preuzeo vođstvo u 13. krugu, nakon čega je demonstrirao zrelu vožnju, dostojnu jednog šampiona.
S druge strane, Hamilton je traljavo startovao i nije se posebno istakao u prvom stintu, tavoreći iza Danijela Rikijarda, kojeg nije mogao da pretekne.
Mercedes je svoju timsku snagu pokazao prilikom zamene guma, obavivši posao precizno i u pravo vreme, dok se McLaren prosto „izgubio“, kada je u „panici“ pozvao Rikijarda u boks, koji je usput zbog greške mehaničara izgubio nekoliko ključnih sekundi. Ova greška britanskog tima je praktično otvorila put Hamiltonu.
Što se senzacionalnog finiša tiče, pitanje koje se nametnulo McLarenovom timu je da li ostati na „slikovima“ ili pozvati Norisa na montažu „intermedijum“ pneumatika. Međutim, kada je trkaćki inženjer četiri kruga pre kraja upitao svog vozača „Interi?“ dobio je kao odgovor jedno glasno „Ne!“, što je naravno bila greška. S druge strane, Mercedes je uveo Hamiltona u pit lejn u pravi momenat.
Sitne kapi su se uskoro pretvorile u rominjanje, rominjanje u kišicu, a kišica na kraju u pljusak.
Mnogo iskusniji Hamilton je poslušao svoj „pit vol“, dok je Noris platio danak neiskustvu. McLaren je uskoro više „glisirao“ po stazi nego što se kretao na četiri točka, tako da je na kraju Noris hteo-ne hteo morao u boks, da bi uopšte završio trku i došao do bodova.
„Zaista je srceparajuće“, rekao je Noris. „Grozan je osećaj biti tako blizu osvajanja velike nagrade, a zatim izgubiti, i to ne zbog glupe greške, već na ovaj način.
Ostanak na stazi uopšte nije bio kockanje. Rečeno mi je da kiša neće padati jako, tako da je odluka da ostanem na ’slikovima’ bila ispravna. Gume su bile odlične. Međutim, kiša je počela da pada jače nego što je tim to pretpostavio. Moramo da prodiskutujemo o tome, ali moram da se držim svoje odluke.“
Ipak, da je samo ispraćen Mercedesov potez, Noris bi u najgorem slučaju bio drugi. Ovoga puta je tu poziciju zauzeo sjajni Maks Ferstapen, koji je startovao s 20. mesta.
Sainc je završio kao treći, demonstriravši odličnu vožnju, dok je u istom bolidu, od strane Scuderije favorizovani Šarl Leklerk bio tek 15?!
Hamilton je ovom pobedom preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu, po prvi put od trke u Silverstounu. Aktuelni šampion vodi ispred Ferstapena s dva poena pednosti, sedam rundi do kraja. Bez dileme, ovo je bio sjajan dan za pobednika, jer se u prvoj polovini trke činilo da je veoma daleko od potencijalne pobede. Međutim, pored odlične vožnje, greške McLarena su mu obezbedile 100. trijumf u karijeri.
Da podsetimo, Mihael Šumaher je pobedio 91 put, što se činilo nedostižnim. Ipak, Luis Hamilton, pre svega zahvaljujući dominantnom Mercedesu, uspeo je da sruši rekord Nemca, a na svoj konto će do kraja karijeri sigurno uknjižiti još koji trijumf, što će biti rezultat koji će teško ikada u budućnosti biti nadmašen.
Hamilton i Noris su nakon trke razgovarali u padoku u dobrom raspoloženju.
„Moja odluka da uđem u boks je posledica potpunog poverenja u tim. Oni su me pozvali i ja to nisam doveo u pitanje. To je deo našeg zajedničkog putovanja. Bili su 100% u pravu, a ja sam samo morao da odigram svoju ulogu u okviru timskog rada“, rekao je Hamilton.
Pavle Barta
Vrele Gume
VN Rusije 2021. (Soči)
POZ. | VOZAČ | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:30:41.001 | 25 | |
2 | +53.271s | 18 | |
3 | +62.475s | 15 | |
4 | +65.607s | 12 | |
5 | +67.533s | 10 | |
6 | +81.321s | 8 | |
7 | +87.224s | 7 | |
8 | +88.955s | 4 | |
9 | +90.076s | 2 | |
10 | +100.551s | 1 | |
11 | +116.198s | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
18 | +2 laps | 0 | |
19 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Noris je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke. Strol je dobio deset kaznenih sekundi zbog izazivanja sudara.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NACIONALNOST | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | MERCEDES | 246.5 | |
2 | NED | RED BULL RACING HONDA | 244.5 | |
3 | FIN | MERCEDES | 151 | |
4 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 139 | |
5 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 120 | |
6 | ESP | FERRARI | 112.5 | |
7 | MON | FERRARI | 104 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 95 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 66 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 58 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 45 | |
12 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 35 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 24 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 18 | |
15 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 16 | |
16 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 7 | |
17 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 6 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | POL | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
21 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 397.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 364.5 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 234 |
4 | FERRARI | 216.5 |
5 | ALPINE RENAULT | 103 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 84 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 59 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 7 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |