Franko Morbideli je peti pobednik trke u dosadašnjem delu MotoGP šampionata, dok su podijum zaokružili Peko Banjaja i Đoan Mir
Italijan je u San Marinu na stazi „Marko Simončeli“ demonstrirao perfektnu vožnju, vodivši od početka do kraja. S druge strane, njegov timski kolega, do ove trke vodeći u šampionatu, Fabio Kvartaro, dva puta je pao pre nego što je odustao.
Dakle, imali smo još jedan neočekivan ishod, ovoga puta u šestoj trci ove sezone, koja je definitivno nepredvidiva u puna obrta. Na ovaj način, Morbideli je četvrti vozač u ovogodišnjem šampionatu, koji je po prvi put pobedio u MotoGP karijeri.
Bez obzira što je ovakav ishod malo ko očekivao, to nimalo ne umanjuje performanse vozača Yamahe, koji je s drugog mesta na gridu „kao metak“ došao do vodeće pozicije, koju nije ispuštao do samog kraja.
Samo tri trke nakon prvog podijuma u karijeri (Brno), Morbidelijev uspeh na domaćem tlu donosi radost i unosi optimizam u Yamahu, čiji su vozači startovali s prve četiri startne pozicije.
Fabio Kvartararo i Maverik Vinjales, jedini vozač koji je startovao s tvrdim zadnjim pneumatikom, umanjili su svoje šanse na samom startu, kada su dozvolili Džeku Mileru iz Ducatija da se postavi između njih i vodećih Morbidelija i Rosija.
Dok je Vinjalesu bilo potrebno neko vreme da dovede gume do „radnih performansi“, Kvartararo se inicijalno „zaglavio“ iza njega, da bi konačno pretekao Španca u sedmom krugu. Međutim, „El Diablo“ je otišao preširoko u krivini 4, izletevši sa staze. Nakon posete boksu vratio se u trku da bi ponovo pao, zahtevajući previše od nedovoljno zagrejanih guma. Za njega, ovo je definitivno dan za zaborav.
Na čelu „karavana“, Rosi je bio tik uz Morbidelija tokom inicijalnih krugova, ali novi rekord staze šampiona Moto2 iz 2017., obezbedio mu je „tampon zonu“ u odnosu na legendarnog Italijana.
Popularni „Doktor“ se s druge strane uskoro našao u „nevolji“, jer su mu se približili Aleks Rins iz Suzukija i Peko Banjaja iz Pramac Ducatija. Ovaj tandem se prethodno oslobodio Vinjalesa, da bi ubrzo nakon toga „počistio“ i Milera.
Ipak, Rosi je bio tvrđi zalogaj. Devetostruki šampion nije želeo da se preda bez velike borbe. Međutim, i njega i „suzukijevce“ je pretekao sjajni Peko Banjaja, i to u prvoj trci nakon loma noge u Brnu. On je s unutrašnje strane brze krivine 11 pretekao Rinsa, kada se našao na trećem mestu, osam krugova pre kraja.
Za razliku od pomalo neodlučnog Rinsa, Banjaja nije uzaludno trošio vreme, tako da je svog VR46 mentora pretekao na istom mestu gde i Španca, našavši se na taj način na drugom mestu.
Sve to je pogodovalo Morbideliju, koji je na momente uživao u prednosti od tri sekunde u odnosu na ostatak „čopora“, što je znalački iskoristio u finalnoj fazi trke, došavši do prve MotoGP pobede u karijeri.
Time se pridružio timskom kolegi Kvartararu, Bredu Binderu i Migelu Oliveiri, koji su takođe ove sezone došli do svojih inauguralnih trijumfa u elitnoj motociklističkoj seriji.
Na samom kraju, Banjaja je počeo da popušta, ali je uz ipak uspeo da sačuva drugo mesto, što je njegov prvi podijum u „kraljevskoj klasi“. Ono što je možda još važnije je što bi ovaj rezultat mogao da ga promoviše na mesto vozača fabričkog tima Ducatija u 2021.
U finalnom sprintu, sjajni Đoan Mir je morao da se zadovolji trećim mestom, nakon što je izgubio dosta vremena pokušavajući da pretekne Milera. Španac može da bude zadovoljan jer je nadmašio timskog kolegu Rinsa, pretekavši ga u prvoj krivini finalnog kruga.
S „vetrom u leđa“, Mir je uradio ono što Rins nije mogao, pretekavši Rosija u krivini 5 u jednom od poteza sezone. Da je imao još stotinak metara „fore“, verovatno bi na kraju bio drugi.
Navijači Valentina Rosija su mogli da budu zadovoljni izdanjem svog ljubimca, ali ostaje žal što je „Doktoru“ izmakao podijum na domaćem tlu, koji bi bio 200. u njegovoj karijeri.
Peti je bio Rins, sigurno frustriran što nije iskoristio svoje šanse, dok je „nesnađeni“ Vinjales završio kao šesti. Njegova tvrda zadnja guma je kasno „proigrala“, jer je najbolji krug imao završnoj fazi trke.
S Kvartarom van stroja, Andrea Doviciozo je „ni kriv ni dužan“ novi vodeći vozač u generalnom plasmanu, mada je završio kao sedmi, uz prilično bledo izdanje. Ipak, poeni su poeni…
Takaki Nakagami je i dalje jedini vozač koji je ove sezone završavao trku u prvih deset. Japanac je vozio odlično, startovavši s 14. pozicije, završio je trku kao deveti, iza Milera, koji je kako je trka odmicala padao u tempu. Na kraju je nadmašio Pola Espargara, najboljeg vozača KTM-a, iza kojeg su se takođe našli vozači austrijskog konstruktora, Migel Oliveira i Bred Binder (11. i 12.), dok su osvajače poena kompletirali Aleš Espargaro, Iker Lekuona i Žoan Zarko.
Vrele Gume
Pavle Barta
MotoGP San Marina 2020. (Misano)
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 162.8 | 42’02.272 |
2 | 20 | 63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 162.7 | +2.217 |
3 | 16 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 162.7 | +2.290 |
4 | 13 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 162.6 | +2.643 |
5 | 11 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 162.5 | +4.044 |
6 | 10 | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 162.5 | +5.383 |
7 | 9 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 162.1 | +10.358 |
8 | 8 | 43 | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 162.1 | +11.155 |
9 | 7 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 162.1 | +10.839 |
10 | 6 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 162.0 | +12.030 |
11 | 5 | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 162.0 | +12.376 |
12 | 4 | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 162.0 | +12.405 |
13 | 3 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 161.8 | +15.142 |
14 | 2 | 27 | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 161.5 | +19.914 |
15 | 1 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 161.5 | +20.152 |
16 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 161.4 | +22.094 | |
17 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 161.4 | +22.473 | |
18 | 6 | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 160.4 | +37.856 | |
19 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 157.9 | +1’18.831 | |
Bez plasmana | ||||||||
53 | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 161.1 | 5 krugova | ||
20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 150.7 | 9 krugova |
Vremenski uslovi:
| Staza: suva | Temp. vazduha: 29º|Vlažnost vazduha : 54%| Temp. staze: 42º
Rekordi:
Pol pozicija: | Maverick VIÑALES | 1’31.411 | 166.4 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 8 | Francesco BAGNAIA | 1’32.706 | 164.1 Km/h |
Rekordni krug u jednoj trci.: | 2018. | Andrea DOVIZIOSO | 1’32.678 | 164.1 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2020. | Maverick VIÑALES | 1’31.411 | 166.4 Km/h |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA |
||
---|---|---|
POZ | VOZAČ | POENI |
1 | Andrea Dovizioso | 76 |
2 | Fabio Quartararo | 70 |
3 | Jack Miller | 64 |
4 | Joan Mir | 60 |
5 | Maverick Vinales | 58 |
6 | Valentino Rossi | 58 |
7 | Franco Morbidelli | 57 |
8 | Brad Binder | 53 |
9 | Takaaki Nakagami | 53 |
10 | Miguel Oliveira | 48 |
11 | Pol Espargaro | 41 |
12 | Alex Rins | 40 |
13 | Johann Zarco | 31 |
14 | Francesco Bagnaia | 29 |
15 | Danilo Petrucci | 25 |
16 | Aleix Espargaro | 18 |
17 | Alex Marquez | 15 |
18 | Iker Lecuona | 15 |
19 | Bradley Smith | 8 |
20 | Tito Rabat | 7 |
21 | Cal Crutchlow | 7 |
22 | Michele Pirro | 4 |
23 | Stefan Bradl | 0 |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI KONSTRUKTORA |
||
---|---|---|
POZ | KONSTRUKTOR | POENI |
1 | Yamaha | 113 |
2 | Ducati | 107 |
3 | KTM | 88 |
4 | Suzuki | 73 |
5 | Honda | 53 |
6 | Aprilia | 23 |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI TIMOVA |
||
---|---|---|
POZ | TIM | POENI |
1 | Petronas Yamaha SRT | 127 |
2 | Monster Energy Yamaha MotoGP | 116 |
3 | Ducati Team | 101 |
4 | Team Suzuki ECSTAR | 100 |
5 | Pramac Racing | 97 |
6 | Red Bull KTM Factory Racing | 94 |
7 | Red Bull KTM Tech 3 | 63 |
8 | LCR Honda IDEMITSU | 53 |
9 | Hublot Reale Avintia Racing | 31 |
10 | Aprilia Racing Team Gresini | 26 |
11 | Repsol Honda Team | 15 |
12 | Reale Avintia Racing | 7 |
13 | LCR Honda Castrol | 7 |