AktuelnoMotoGP

Franko Morbideli peti pobednik u šest dosadašnjih trka MotoGP šampionata

1.71KPregleda

Franko Morbideli je peti pobednik trke u dosadašnjem delu MotoGP šampionata, dok su podijum zaokružili Peko Banjaja i Đoan Mir

 

 

Italijan je u San Marinu na stazi „Marko Simončeli“ demonstrirao perfektnu vožnju, vodivši od početka do kraja. S druge strane, njegov timski kolega, do ove trke vodeći u šampionatu, Fabio Kvartaro, dva puta je pao pre nego što je odustao.

 

 

Dakle, imali smo još jedan neočekivan ishod, ovoga puta u šestoj trci ove sezone, koja je definitivno nepredvidiva u puna obrta. Na ovaj način, Morbideli je četvrti vozač u ovogodišnjem šampionatu, koji je po prvi put pobedio u MotoGP karijeri.

 

Bez obzira što je ovakav ishod malo ko očekivao, to nimalo ne umanjuje performanse vozača Yamahe, koji je s drugog mesta na gridu „kao metak“ došao do vodeće pozicije, koju nije ispuštao do samog kraja.

 

 

Samo tri trke nakon prvog podijuma u karijeri (Brno), Morbidelijev uspeh na domaćem tlu donosi radost i unosi optimizam u Yamahu, čiji su vozači startovali s prve četiri startne pozicije.

 

Fabio Kvartararo i Maverik Vinjales, jedini vozač koji je startovao s tvrdim zadnjim pneumatikom, umanjili su svoje šanse na samom startu, kada su dozvolili Džeku Mileru iz Ducatija da se postavi između njih i vodećih Morbidelija i Rosija.

 

 

Dok je Vinjalesu bilo potrebno neko vreme da dovede gume do „radnih performansi“, Kvartararo se inicijalno „zaglavio“ iza njega, da bi konačno pretekao Španca u sedmom krugu. Međutim, „El Diablo“ je otišao preširoko u krivini 4, izletevši sa staze. Nakon posete boksu vratio se u trku da bi ponovo pao, zahtevajući previše od nedovoljno zagrejanih guma. Za njega, ovo je definitivno dan za zaborav.

 

 

Na čelu „karavana“, Rosi je bio tik uz Morbidelija tokom inicijalnih krugova, ali novi rekord staze šampiona Moto2 iz 2017., obezbedio mu je „tampon zonu“ u odnosu na legendarnog Italijana.

 

 

Popularni „Doktor“ se s druge strane uskoro našao u „nevolji“, jer su mu se približili Aleks Rins iz Suzukija i Peko Banjaja iz Pramac Ducatija. Ovaj tandem se prethodno oslobodio Vinjalesa, da bi ubrzo nakon toga „počistio“ i Milera.

 

Ipak, Rosi je bio tvrđi zalogaj. Devetostruki šampion nije želeo da se preda bez velike borbe. Međutim, i njega i „suzukijevce“ je pretekao sjajni Peko Banjaja, i to u prvoj trci nakon loma noge u Brnu. On je s unutrašnje strane brze krivine 11 pretekao Rinsa, kada se našao na trećem mestu, osam krugova pre kraja.

 

 

Za razliku od pomalo neodlučnog Rinsa, Banjaja nije uzaludno trošio vreme, tako da je svog VR46 mentora pretekao na istom mestu gde i Španca, našavši se na taj način na drugom mestu.

 

Sve to je pogodovalo Morbideliju, koji je na momente uživao u prednosti od tri sekunde u odnosu na ostatak „čopora“, što je znalački iskoristio u finalnoj fazi trke, došavši do prve MotoGP pobede u karijeri.

 

 

 

Time se pridružio timskom kolegi Kvartararu, Bredu Binderu i Migelu Oliveiri, koji su takođe ove sezone došli do svojih inauguralnih trijumfa u elitnoj motociklističkoj seriji.

 

Na samom kraju, Banjaja je počeo da popušta, ali je uz ipak uspeo da sačuva drugo mesto, što je njegov prvi podijum u „kraljevskoj klasi“. Ono što je možda još važnije je što bi ovaj rezultat mogao da ga promoviše na mesto vozača fabričkog tima Ducatija u 2021.

 

 

U finalnom sprintu, sjajni Đoan Mir je morao da se zadovolji trećim mestom, nakon što je izgubio dosta vremena pokušavajući da pretekne Milera. Španac može da bude zadovoljan jer je nadmašio timskog kolegu Rinsa, pretekavši ga u prvoj krivini finalnog kruga.

 

S „vetrom u leđa“, Mir je uradio ono što Rins nije mogao, pretekavši Rosija u krivini 5 u jednom od poteza sezone. Da je imao još stotinak metara „fore“, verovatno bi na kraju bio drugi.

 

Navijači Valentina Rosija su mogli da budu zadovoljni izdanjem svog ljubimca, ali ostaje žal što je „Doktoru“ izmakao podijum na domaćem tlu, koji bi bio 200. u njegovoj karijeri.

 

 

Peti je bio Rins, sigurno frustriran što nije iskoristio svoje šanse, dok je „nesnađeni“ Vinjales završio kao šesti. Njegova tvrda zadnja guma je kasno „proigrala“, jer je najbolji krug imao završnoj fazi trke.

 

 

S Kvartarom van stroja, Andrea Doviciozo je „ni kriv ni dužan“ novi vodeći vozač u generalnom plasmanu, mada je završio kao sedmi, uz prilično bledo izdanje. Ipak, poeni su poeni…

 

 

Takaki Nakagami je i dalje jedini vozač koji je ove sezone završavao trku u prvih deset. Japanac je vozio odlično, startovavši s 14. pozicije, završio je trku kao deveti, iza Milera, koji je kako je trka odmicala padao u tempu. Na kraju je nadmašio Pola Espargara, najboljeg vozača KTM-a, iza kojeg su se takođe našli vozači austrijskog konstruktora, Migel Oliveira i Bred Binder (11. i 12.), dok su osvajače poena kompletirali Aleš Espargaro, Iker Lekuona i Žoan Zarko.

 

Vrele Gume

Pavle Barta

 

MotoGP San Marina 2020. (Misano)

 

Poz. Poeni Br. Vozač Nac. Tim Motocikl km/h Vreme
1 25 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 162.8 42’02.272
2 20 63 Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 162.7 +2.217
3 16 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 162.7 +2.290
4 13 46 Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 162.6 +2.643
5 11 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 162.5 +4.044
6 10 12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 162.5 +5.383
7 9 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 162.1 +10.358
8 8 43 Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 162.1 +11.155
9 7 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 162.1 +10.839
10 6 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 162.0 +12.030
11 5 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 162.0 +12.376
12 4 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 162.0 +12.405
13 3 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 161.8 +15.142
14 2 27 Iker LECUONA SPA Red Bull KTM Tech 3 KTM 161.5 +19.914
15 1 5 Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 161.5 +20.152
16 9 Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 161.4 +22.094
17 73 Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 161.4 +22.473
18 6 Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 160.4 +37.856
19 38 Bradley SMITH GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 157.9 +1’18.831
Bez plasmana
53 Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 161.1 5 krugova
20 Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 150.7 9 krugova

Vremenski uslovi:

|   Staza: suva |   Temp. vazduha: 29º|Vlažnost vazduha : 54%|   Temp. staze: 42º

Rekordi:

Pol pozicija: Maverick VIÑALES 1’31.411 166.4 Km/h
Najbrži krug trke: krug: 8 Francesco BAGNAIA 1’32.706 164.1 Km/h
Rekordni krug u jednoj trci.: 2018. Andrea DOVIZIOSO 1’32.678 164.1 Km/h
Apsolutni rekord kruga: 2020. Maverick VIÑALES 1’31.411 166.4 Km/h

 

GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA

POZ VOZAČ POENI
1 Andrea Dovizioso 76
2 Fabio Quartararo 70
3 Jack Miller 64
4 Joan Mir 60
5 Maverick Vinales 58
6 Valentino Rossi 58
7 Franco Morbidelli 57
8 Brad Binder 53
9 Takaaki Nakagami 53
10 Miguel Oliveira 48
11 Pol Espargaro 41
12 Alex Rins 40
13 Johann Zarco 31
14 Francesco Bagnaia 29
15 Danilo Petrucci 25
16 Aleix Espargaro 18
17 Alex Marquez 15
18 Iker Lecuona 15
19 Bradley Smith 8
20 Tito Rabat 7
21 Cal Crutchlow 7
22 Michele Pirro 4
23 Stefan Bradl 0

 

GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI KONSTRUKTORA

POZ KONSTRUKTOR POENI
1 Yamaha 113
2 Ducati 107
3 KTM 88
4 Suzuki 73
5 Honda 53
6 Aprilia 23

GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI TIMOVA

POZ TIM POENI
1 Petronas Yamaha SRT 127
2 Monster Energy Yamaha MotoGP 116
3 Ducati Team 101
4 Team Suzuki ECSTAR 100
5 Pramac Racing 97
6 Red Bull KTM Factory Racing 94
7 Red Bull KTM Tech 3 63
8 LCR Honda IDEMITSU 53
9 Hublot Reale Avintia Racing 31
10 Aprilia Racing Team Gresini 26
11 Repsol Honda Team 15
12 Reale Avintia Racing 7
13 LCR Honda Castrol 7

Top Reviews

Video Widget

gallery