Šefovi Formule 1 su skinuli veo s prvog automobila kreiranog po novim, radikalno izmenjenim pravilima za 2022., koja na snagu stupaju od sledeće sezone. Cilj je naravno da se poboljša konkurentnost na stazi.
Prototip je predstavljen u Silverstounu, pred VN Velike Britanije, koja će biti održana ovog vikenda, što je prvi zvaničan uvid u pojednostavljenu aerodinamiku koja će krasiti nove bolide.
Paket pravila su FIA, F1 timovi i šefovi razvijali dve godine. Akcenat je stavljen više na mehaničko nego aerodinamičko prijanjanje, što bi trebalo da omogući automobilima da se lakše prate na bliskom rastojanju.
Upravni direktor Formule 1, Ros Bron, rekao je: „Još uvek imamo bolide koi se muče da prate jedni druge tokom trke. Regulativa za 2022. će se posebno pozabaviti tim problemom i stvoriti mogućnost za tešnje duele i trkanje ’točak na točak’“.
Pravila uključuju pojednostavljeno prednje krilo i zabranu bočnih platformi i povezanih aerodinamičkih elemenata, uz dodatak velikog difuzora s obe strane.
Biće restrikcija što se tiče aerodinamičkih elemenata u izvesnim zonama automobila, mada pravila i dalje dozvoljavaju diferencijacije na „nosu“, prednjem krilu, usisnim otvorima i bočnim ispupčenjima.
Još jednu značajnu izmenu čini uvođenje većih naplataka od 18 cola, u kompletu s Pirelli pneumaticima niskog profila.
Modifikacije su izvršene i na ogibljenju, kočnicama i šasiji, dok je masa bolida povećana sa 743 na 768 kilograma.
Mašine novog izgleda dolaze zajedno s pravilima vezanim za ograničenje budžeta, što bi trebalo da limitira prednosti najvećih timova kao što su Mercedes-Benz i Ferrari. Planovi vezani za uvođenje novih pogonskih sklopova su odloženi, ali se i dalje razmatraju.
Vrele Gume