AktuelnoVesti

Ford Mondeo: proizvodnja evropskog modela se ukida krajem marta

3.2KPregleda

Nakon gotovo 30 godina, jedan od glavnih Passatovih rivala odlazi u penziju.

 

Nakon što je Ford obustavio proizvodnju verzije s američkim specifikacijama (Fusion), i evropski pandan odlazi u istoriju. Naravno, glavni krivci za to su SUV/krosoveri, koji su polako i sigurno potisnuli sedane i karavane.

 

Lansiran 1993. kao zamena za Sierru, Mondeo je u Evropi prodat u nekih pet miliona primeraka. Mada odlazak ovog po nama možda i najboljeg Fordovog modela na Starom kontinentu izaziva dozu tuge, ova sudbina mu je zacrtana već izvesno vreme. Tržišni segment u kojem se Mondeo takmiči je opao za oko 80 odsto od 2000. što je jasan pokazatelj, a vrlo dobro znamo da je vodeći parametar kod proizvođača automobila – profit.

 

Nekada zvezdu Fordovog portfolija u Evropi, Mondea bi mogao da isprati i glavni rival, Volkswagen Passat, koji je nekada uživao u ogromnoj popularnosti. Zapravo, samo je pitanje vremena kada će i on biti ukinut.  

 

VW grupa je potvrdila egzistenciju naredne generacije, ali izveštaji kažu da će biti prodavana isključivo u karavanskoj karoserijskoj konfiguraciji. Nova generacija Škode Superb je takođe najavljena, tako da će kupci koji nisu ljubitelji SUV/krosovera, ipak imati neki izbor. Peugeot 508 i Opel Insignia, takođe su dostupni , uz nekoliko premijum sedana, tako da nije sve izgubljeno.., za sada.

 

Treba imati u vidu da Mondeo ne odlazi u potpunosti sa svetske scene, jer će ga Ford i dalje prodavati u Kini, gde je osvežen prošle godine, dobivši masivni 12,8-inčni displej vertikalnog formata. Kupci u najmnogoljudnijoj zemlji sveta i dalje preferiraju sedane, tako da Mondeo ima dobre šanse da niže uspehe u godinama koje dolaze.

 

Dakle, odlazak Mondea iz Evrope nije šokantna vest, ali donekle iznenađenje predstavljaju vesti da će se proizvodnja Galaxy i S-Max monovolumena nastaviti u Valensiji. Indirektna zamena za evropski Mondeo i severnoamerički Fusion, očekuje se da će pristići u formi robusnog karavana. Model tog tipa je spažen nekoliko puta, a mogao bi da debituje nešto kasnije tokom ove godine, mada još uvek nije jasno koji naziv će poneti.

 

Što se tiče fabrike u Valensiji, Ford investira u početak proizvodnje 2,5-litarskog Duratec hibridnog pogonskog sklopa za evropsko tržište, negde od kraja 2022. Kompanija će takođe pojačati pogon za sklapanje baterija, da bi se pripremila za novu eru, jer „plavi oval“ planira da od 2030. prodaje isključivo električne automobile. Komercijalna vozila sa SUS motorim će i dalje biti dostupna u narednoj dekadi, ali samo u „plug-in“ hibridnoj kombinaciji, naravno uz čisto električne varijante.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery